FZR 600 -89 STULEN i Lund

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
none
kowal skrev:
Ja jag vet, jag la in denna tråden först i din tråd, men det blev bättre om den hade en egen :)
Du fick tillbaks din såg jag, elr rättare sagt FB tog hand om den och du fick €€ ?

Jag fick cash för min hoj eftersom jag aldrig sa till honom att han fick provköra den. Men tjuvarna är grymt skickliga på det dem gör. Dem vet exakt vad dem ska göra för att lura en så man får förtroende för dem. :mad:

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Om jag kramar min dator här på min sida.....känner du kramen på din sida då?? Hoppas att det löser sig. Vem vet, du kanske träffar en rik arvtagerska till någon avliden hojimportör som bara råkar ha alldeles för många hojar i garaget och ber dig ta minst 10 stycken??

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
ja det e ju skit bra o säja att man låst den o den blev snodd sen

Fb lär ju undra varför låset inte e brutet om dom skulle hittar den

sånna på hitt kan värkligen bita en i röven när man minst anar det

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Visst är det lite fult av f-bolagen att inte gå med på att kalla detta för stöld? :va Om inga bolag klassar det som stöld, så behöver ju inga bolag klassa det som stöld heller, om ni förstår vad jag menar. :3freak

Vad ville jag då ha sagt med det då...? Inte mycke egentligen, bara en reflektion.

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Mandus skrev:
Om jag kramar min dator här på min sida.....känner du kramen på din sida då?? Hoppas att det löser sig. Vem vet, du kanske träffar en rik arvtagerska till någon avliden hojimportör som bara råkar ha alldeles för många hojar i garaget och ber dig ta minst 10 stycken??

haha jag tror jag kände den, oj vad stark du var. Du råkar inte ha nummret till änkan till en fd. hojimportör :)... PM isf.

Nä det är inte lönt att spekulera i försäkringsbedrägeri, jag har redan berätttat för både polis och FB om hur det hela gick till och dom utreder ärendet just nu men jag har inga förhoppningar om att få ut något så alla nyheter från utredarna kan bara va positiva nu.
Löjligt att försäkringsbolaget utreder och lägger mer resurser än vad polisen gör, men det är klart, dom har ju ett ekonomiskt intresse i saken.
Polisen har inte ens visat intresse för signalement eller liknande vilket försäkringsbolaget vid flertalet gånger ringt och tjatat om för att göra egna eftersökningar.

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Lider med dig. Jag hade dött om det hänt mig. Vi vanliga medelsvenssons tror det bästa om folk. Varför är inte alla andra bara normala och snälla?? :fatta!

En fond för bestulna sporthojare??
Snart dags att dra igång en sådan... Vid en eventuell stöld så får den bestulne några hundra som plåster på såren (om inte FB betalar ut vill säga)
Dum/bra idé ??? :va

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
kowal skrev:
Idag blev polaren av med hojen!
Han hade missat just den här delen med folk som snor när de provkör
Om någon ser något kring Lund / Malmö trakten är det ju bara att höra av sig
Det är en Yamaha FZR 600 -89
REG nr: ATY248
Chassinr: YM3HE001196
jonnes_hoj.jpg

Ovanligheter?: kan ha hål i bakkåpan då någon vält den dagen innan och vänster spegel borta.
hör av er om ni ser nåt... tack
Mer info:
Tidpunkt 17.00 29/3 i Lund, "Köparen" hade mustach och mörkt kort hår antagligen svensk. Malmödialekt. Stack iväg på hojen utan hjälm

Såg en precis likadan i Staffanstorp idag den hade nån utlänsk skylt....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Om den är i staffanstorp..

finns det något som man verkligen kan se att de e din på?

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
AleX skrev:
Om den är i staffanstorp..

finns det något som man verkligen kan se att de e din på?

vänster backspegel saknas (kan ju vara ersatt nu) och runt baklampan är kåpan sprucken... på höger sida finns ett litet "koni" klistermärke från bakdämparn (som på bilden).

ni som bor i staffanstorp får gärna hojta till om beskrivningen passar in på hojen som tydligen kör runt där. tack på förhand /jonas

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
jonnep skrev:
vänster backspegel saknas (kan ju vara ersatt nu) och runt baklampan är kåpan sprucken... på höger sida finns ett litet "koni" klistermärke från bakdämparn (som på bilden).

ni som bor i staffanstorp får gärna hojta till om beskrivningen passar in på hojen som tydligen kör runt där. tack på förhand /jonas

hoppas det e din hoj som rullar runder i stafanstorp så du kan få den tillbax..håller tummarna för dig.

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
jag hittade mitt baseboll trä som jag svarvade i 7:an... Jag är redo för staffanstorp.. bara hojta till

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Fyfan, skapligt kräk. Inte nog med att han stjäl det, utan du får ingen ersättning för det eftersom du var för "oaktsam". :(

Det är som jag alltid har sagt, folk med mustasch är det något lurt med.

Stalin, Hitler, några av mina gamla befäl.. ja, behöver jag säga mer?

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
Du har väl fått tillbaka den?

För man ser den överallt ju det e kanske du som kör?

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Mötte en vit FZR med en backspegel. Var mellan Veberöd och Dalby. 2km från Dalby-rondellen. På väg mot Veberöd.

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
letar nytt...
Kan inte ett gäng SH'are gadda ihop sej?
Vi tar ledigt från jobb och dylikt i 2 veckor och sätter oss runtom i Skåne med en hagelbössa och stannar allt som är i närheten av jonnep's hoj.

Det här är fan den värsta sortens stöld alltså! Okej om de trampar in i garaget nattetid, för då får man iaf ersättning. Till och med en tjuv borde ju ha lite medlidande!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år