Silwer
för******
nej twinar trivs väl inte riktigt på de lägsta varven.
Robban_C skrev:Vill bara nämna att FZR 1000 -87/-88 inte alls är samma hoj som de som omnämns här. -89 kom en i stort sett ny FZR med helt ny motor och om jag minns rätt nya fälgar. C:a -91 kom USD-gaffeln och -95 kom nya hejdare. Under dessa år fanns FZR dessutom med lite olika varianter på kåpa.
Har full koll på att -87/88 inte är samma hoj som senare. Men då jag kört -87, -91, -95 å även YZF å R1 tycker jag gott att jag kan jämnföra dem. Å jag tycker att FZR oavsett årsmodell är ett bra val...
Vad det gäller motorerna så är det ju alla yamahamotorer, ventiljustering vid 4200mil. Detta gäller från min -87:a till dagens R1r.
Vad som kan vara lite klent är väl växellåda/lamellpaket.
Å förresten -87/-88 tar ingen olja.....
Helförsäkrat helår för 2500:-
Quart skrev:Den berömda frågan är här igen.
Skall köpa cykel, hjälp mig.
Får snart ångest.
Finns ju mycket cyklar att välja på men vill ha någon cykel som fungerar bra till touring och sportigare körning. Dock ej bana. Pris max 40 000.-
Krav på bra vrid.
Tacksam för all hjälp. Även tacksam för lite guidning i mc djungeln
Valet står mellan dessa hojar.
1. FZR 1000 1991 5500mil, tyskimport. Bra däck och drivpaket. Trologtvis omlackad om inte mörkgrön finns som standard 1991. Pris 30 000.- på www.swedenmotorshop.com
2. FZR 1000 1995 6800mil, tysk imp. dynojet kittad, sv-såld. framdäcket slut. Annars i bra skick. 36 000.- Privat
3. YZF 1000 1996 1996 4086 mil. Sv-såld. halvkasst bakdäck men får med nytt. Dåliga klossar bak men får med nya. 39 000.- på stor mc firma.
Daggarparn skrev:Robban_C skrev:Vill bara nämna att FZR 1000 -87/-88 inte alls är samma hoj som de som omnämns här. -89 kom en i stort sett ny FZR med helt ny motor och om jag minns rätt nya fälgar. C:a -91 kom USD-gaffeln och -95 kom nya hejdare. Under dessa år fanns FZR dessutom med lite olika varianter på kåpa.
Har full koll på att -87/88 inte är samma hoj som senare. Men då jag kört -87, -91, -95 å även YZF å R1 tycker jag gott att jag kan jämnföra dem. Å jag tycker att FZR oavsett årsmodell är ett bra val...
Vad det gäller motorerna så är det ju alla yamahamotorer, ventiljustering vid 4200mil. Detta gäller från min -87:a till dagens R1r.
Vad som kan vara lite klent är väl växellåda/lamellpaket.
Å förresten -87/-88 tar ingen olja.....
Helförsäkrat helår för 2500:-
Jo! 87/88 de DRAR också olja allt är relativt, annars lär du haft fel på din motor om den inte drog olja, det är ett generalfel på dessa som man kan leva med.
kle1991 skrev:Jo! 87/88 de DRAR också olja allt är relativt, annars lär du haft fel på din motor om den inte drog olja, det är ett generalfel på dessa som man kan leva med.
Brutus skrev:sen är ju iofs -91 o framåt den snyggaste modellen av dem också enligt mig.
Daggarparn skrev:Helförsäkrat helår för 2500:-
Beror väl på hur gammal du är och hur länge du haft kortet?Mickep66 skrev:Har precis köpt en -87. Vilket försäkringsbolag? Någon specialförsäkring?
tobbeviking skrev:Beror väl på hur gammal du är och hur länge du haft kortet?
Jag är 30, haft kort i 12år betalar 1800:- Halv/hel på trygg hansa.
En 91a har jag dock...
//Tobbe
I våras kollade jag med T-H om min premie, eftersom Brutus betalade ganska mkt mindre än mig, JAG tyckte att jag borde ha lägre premie eftersom jag haft kort längre än Brutus men som sagt det är ju ett lotteri det där med försäkring.Mickep66 skrev:Jag är 29 men har inte något kort än. Skall kolla med TH och se vad det blir då ni iaf är två som har det bolaget
tobbeviking skrev:I våras kollade jag med T-H om min premie, eftersom Brutus betalade ganska mkt mindre än mig, JAG tyckte att jag borde ha lägre premie eftersom jag haft kort längre än Brutus men som sagt det är ju ett lotteri det där med försäkring.
Då jag lånade Brutus regnr så fick jag beskedet att den skulle sjunka 1000 kr om året har jag för mig, från 4800halv/hel till 3800.
Nu fick jag ett brev från T-H strax innan huvudförfallodagen, då hade den sjunkt 2000 till!!!
Nåja du borde väl hamna under 5loppor iaf på den hojen.
Lycka till
//Tobbe
Ja min är då det också iaf, men 107kW är väl ursprungseffekten iaf på -91an...Mickep66 skrev:Kan ju alltid hoppas det. Den är reggad som 74 Kw men det är väl alla andra också kanske
Trygg HansaMickep66 skrev:Har precis köpt en -87. Vilket försäkringsbolag? Någon specialförsäkring?
tobbeviking skrev:Då jag lånade Brutus regnr så fick jag beskedet att den skulle sjunka 1000 kr om året har jag för mig, från 4800halv/hel till 3800.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|