Gävle

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Ut och åka ?

Det har varit väldigt lite prat om att ut och åka i den här tråden på ett tag nu...
Är det inte dags att vi tar en tur :D

Är det någon som nyktrat till framåt söndag :7peta
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Bonjin skrev:
Det har varit väldigt lite prat om att ut och åka i den här tråden på ett tag nu...
Är det inte dags att vi tar en tur :D

Är det någon som nyktrat till framåt söndag :7peta


Det får vi se :fyllisar men det börjar bli läge för en åktur :tummenupp
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Vägtips

Halloj,
jag och en polare ska till nån stuga ute i skogen några mil väster om Ockelbo imorgon. Är det någon som har några bra vägar att föreslå från Stockholm och dit? Vore kul om det fanns några bra vägar så man slipper transportera sig bara. Tack på förhand.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hur man än beter sig är det viss transportsträcka. Minst "transport" är det förmodligen om du kör via Enköping väg 70 norr till, väg 254 i Fjärdhundra till Heby via 67'an till Gysinge, väg 272 till Österfärnebo till Sandviken hela vägen upp till Ockelbo. Kör du E4'an somnar du. Kör du utmed kusten är det långa transportsträckor ovanför Forsmark ända upp till Ockelbo.
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Håller med förgående talare.. det finns nog inget annat alternativ är 272:an! Passa på att åka Ockelbo - Lingbo - Ockelbo när du ändå är här :tummenupp
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Tack för tips. Hur är 272 mellan Uppsala och Gysinge?
Sedan behöver man ju mat också, finns det något matställe att rekommendera 1 timme eller så från Stockholm?
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Mille-R skrev:
Tack för tips. Hur är 272 mellan Uppsala och Gysinge?
Sedan behöver man ju mat också, finns det något matställe att rekommendera 1 timme eller så från Stockholm?

Denna vägen är värd resan. Annars är som sagt Ockelbo - Lingbo - Holmsveden - osv också j-t skoj, men det är ju i "fel" riktning.
 

Bifogat

  • gavelstigen.jpg
    gavelstigen.jpg
    73.9 KB · Visningar: 88

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Mille-R skrev:
Tack för tips. Hur är 272 mellan Uppsala och Gysinge?

Tråkig mellan Uppsala och Östervåla, mestadels 70-väg i skogen. Bra mycket roligare än E4'an iaf. Vill du undvika trafik är den dock optimal. Polisen kan stå i Habo eller Östervåla, det HAR hänt iaf - men det är väldigt sällan. Från Östervåla till Sandviken är det bara att stå på, där är det aldrig några poliser efter vägen. Från Heby till Sandviken är det heller aldrig några poliser.

Mat? 1 timme från Stockholm efter väg 272? Haha... kolla på kartan. STOR VIT FLÄCK! Brukskiosken i Gysinge kanske har nåt men de stänger 19, annars är det väl Sandviken - fast då är ni ju nästan framme. Käka tidigt i Uppsala kanske? Östervåla, mja... har ni tur är kiosken öppen.
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Det lutar mot att dra upp till Heby o käka där. Sen har jag hört att vägen därifrån till Huddunge ska vara bra, sen Gysinge, Årsunda-Hammarby-Storvik, sen 302 förbi Järbo/Jädraås sen är det bara vänster o höger typ så e man framme.

Tack för tipsen o glad midsommar :fyllisar
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Mille-R skrev:
Det lutar mot att dra upp till Heby o käka där. Sen har jag hört att vägen därifrån till Huddunge ska vara bra, sen Gysinge, Årsunda-Hammarby-Storvik, sen 302 förbi Järbo/Jädraås sen är det bara vänster o höger typ så e man framme.

Tack för tipsen o glad midsommar :fyllisar

Damn, förbi Jädraås var hamnar du då? Rönnbacken?
Inte jordens medelpunkt ni valt direkt. Övriga tips är myggmedel... :fyllisar Schkåll..!
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Chefen Alabama skrev:
Damn, förbi Jädraås var hamnar du då? Rönnbacken?
Inte jordens medelpunkt ni valt direkt. Övriga tips är myggmedel... :fyllisar Schkåll..!
Rönnbacken, där tar vi vänster o sen höger, mitt ute i buschen. Just det, myggmedel skulle jag ju köpa. Bra du påminde mig.
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
272 håller på att asfalteras om :banana åkte där igår det kommer bli mycket trevligt!
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Verkar som om det inte var någon som nyktrade till :hihi
För mig blev det iaf 30 mil Bollnäs, Svärdsjö och hem :D

Härligt väder hela vägen :banana
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Bonjin skrev:
Verkar som om det inte var någon som nyktrade till :hihi
För mig blev det iaf 30 mil Bollnäs, Svärdsjö och hem :D

Härligt väder hela vägen :banana


Hmm...jodå,det hann vi med...men hann inte hem....får hänga på en annan gång :yoparty

Hade du nån ÖK med dig....jag måste ut och köra med syrran snart för hon håller på med kort nu.
Isf kanske vi kan ta en ÖK sväng tillsammans nån gång...
 
Last edited:

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
yzf1000 skrev:
Hade du nån ÖK med dig....jag måste ut och köra med syrran snart för hon håller på med kort nu.
Isf kanske vi kan ta en ÖK sväng tillsammans nån gång...

Hon jag körde med tidigare har nyss fåt kort, men är handledare åt hennes kompis så han kan följa med när vi är ute och åker...så en ÖK tur kan vara kul :tummenupp
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Vad händer? nån som har lust att åka lite?

hel död Lördag för min del..
 

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
2009, KTM EXC 450
Vill utfärda en liten varning för Främlingshemsvägen, åkte nämligen Gavlestigen från Kungsgårn till Årsunda igår på lunchen och sen tänkte jag fortsätta till Främlingshem. Men då hade nåt jävla spånhuve lagt ut lösgrus på hela vägen, åtminståne från Årsunda och förbi 3-vägskorsningen där man kan svänga mot Sandviken! Orkade inte fortsätta längre än fram till den korsningen, så ta det lugnt om ni åker från andra hållet så ni inte kommer runt en kurva och sen plötsligt ut på lösgrus!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det har sagts att man ska lägga på slitbeläggning där under Juli. Det är väl det de pysslar med. Gästriklands bästa MC, cykel och inlinesväg förstörd.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top