Gävle

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Vadå, har de lagt lösgrus hela vägen eller bara på tvättbrädan mellan Årsunda och 3-vägskorsningen? :va
Resten av Främlingshemsvägen blev ju omlagd för ett par år sedan bara så där finns ju inget behov av omläggning...

Bifogat

• karta.gif
    karta.gif
    30.8 KB · Visningar: 84

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Hoj
2009, KTM EXC 450
Chefen Alabama skrev:
Vadå, har de lagt lösgrus hela vägen eller bara på tvättbrädan mellan Årsunda och 3-vägskorsningen? :va
Resten av Främlingshemsvägen blev ju omlagd för ett par år sedan bara så där finns ju inget behov av omläggning...

När jag kom till trevägskorset pallade jag inge längre och svängde av, men det fortsatte åtminståne en bit till! Hoppas verkligen inte att dom lagt hela vägen

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Chefen Alabama skrev:

Polaren, en av ägarna till Sundbergs Grus AB, sa att de ska (i sommar någongång) lägga på en slitlager ovanpå den fina asfalten. Snyft...

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
andersbrink skrev:
Polaren, en av ägarna till Sundbergs Grus AB, sa att de ska (i sommar någongång) lägga på en slitlager ovanpå den fina asfalten. Snyft...

J***** skits Hel***** F***n.
Den bästa vägen i närheten :huvet

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Vägar kvar?

Finns det öht några vägar kvar att åka på? Jag tog turen järbo-åshammar-svärdsjö-åmot-ockelbo-järbo förra helgen och även om det var hyffsat upp till svärdsjö så var det ju jeepstatus på resten av vägen.

Nån nämnde Lingbo, finns det någon bra väg tillbaka ner då eller måste man vända? Avskyr att vända .. :)

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
MrRoadSnail skrev:
Finns det öht några vägar kvar att åka på? Jag tog turen järbo-åshammar-svärdsjö-åmot-ockelbo-järbo förra helgen och även om det var hyffsat upp till svärdsjö så var det ju jeepstatus på resten av vägen.

Nån nämnde Lingbo, finns det någon bra väg tillbaka ner då eller måste man vända? Avskyr att vända .. :)

Fortsätt förbi Lingbo till Mokorset (genom Stråtjära) ta till höger och du hamnar i söderhamn, därifrån kustvägen hemåt (gamla E4:an). Ganska fin väg, men rätt många farbror blå i närheten av Hamrånge..

Om du ska åka åt "andra" hållet emot Bollnäs så vet jag bara grusvägar och en dålig asfaltsväg över Katrineberg som leder dej tillbaka emot Järbo.

Last edited:

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
skabe skrev:
Fortsätt förbi Lingbo till Mokorset (genom Stråtjära) ta till höger och du hamnar i söderhamn, därifrån kustvägen hemåt (gamla E4:an). Ganska fin väg, men rätt många farbror blå i närheten av Hamrånge..

Om du ska åka åt "andra" hållet emot Bollnäs så vet jag bara grusvägar och en dålig asfaltsväg över Katrineberg som leder dej tillbaka emot Järbo.

Just .. och man kommer ut på e4 vid något fikaställe strax ovanför hagsta?

Annars kan det ju iofs vara värt att ta en timme rak väg för att åka hela vägen upp till ljusdal och vidare till hudik och sen ner. Fast det gör man ju inte innan frukost sas. :)

Hur är det med bankörning i gävleområdet. Ingenting i Rörberg?

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
MrRoadSnail skrev:
Hur är det med bankörning i gävleområdet. Ingenting i Rörberg?

Inte ett skit, SMC är totalt ointresserad av sporthojsåkare i den här delen tydligen. Och from i år så har rörbergspersonalen börjat låsa grindarna på nätterna också... :fatta!

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
apråpå rörberg

hur många brukar åka där?

var dit i måndags, det var tydligen smc som ordnar åkning där då. såg mycket bra ut.. så brukar ni vara dit eller hur gör ni? skulle vara kul med sällis ner lr nåt.

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
storken skrev:

var dit i måndags, det var tydligen smc som ordnar åkning där då. såg mycket bra ut.. så brukar ni vara dit eller hur gör ni? skulle vara kul med sällis ner lr nåt.

På flygfältet eller motorbanan?

Jag drar gärna dit och sliter in touringjärnet. :)

Edit: menar du inte rörken? På rörberg kör de väl bara supermotard och minimoto?

Last edited:

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Chefen Alabama skrev:
Inte ett skit, SMC är totalt ointresserad av sporthojsåkare i den här delen tydligen. Och from i år så har rörbergspersonalen börjat låsa grindarna på nätterna också... :fatta!

Ointresserade var ordet! I många andra län arrangerar SMC broms å kurvkurser på bana vid flera tillfällen under säsongen, här i länet har dom, såvitt jag vet ? en kurs på Midlanda vid ett tillfälle per säsong (inte så lätt att tajma in med det övriga livet när man bara har ett tillfälle att välja på) f.ö så är det ju endast "avrostningen" i Söderhamn att tillgå som "kurs"...skitkasst egentligen, undrar vad man betalar för som medlem i SMC Gävleborg ?

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
storken skrev:
apråpå rörberg

SMC - Rörberg ?? har man missat nåt ? eller menar du Rörken ? :va

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Hej Gävle!!! Vi är ett gäng från Falun som ska upp till Midlanda & köra.
Det finns platser kvar, först till kvarn..

Midlanda tisdag 2/8 & onsdag 3/8 (V31). Pris 600:- för båda dagarna.
3 grupper a 12 pers i varje.Vi kör 20-min pass. Högervarav på tisdagen & vänstervarv på onsdagen, på så vis får vi åka på två banor & slipper vända däckFöråkare i varje grupp de första passen. Anmälan sker via mail till:
mgt@du.se eller 070-1760089, ange vilken grupp ni vill köra i (lugn, medel
eller snabb). OBS Anmälan är bindande & ni är bokade när betalning skett.
Ange: Namn, adress, telnr & mail. Uppgifter om hur man betalar skickas ut via mail eller sms.

Några svar:
Kan man betala för en dag? Nej
Kommer ambulans att finnas på plats? Nej
Kommer det att finnas flagg-vakter? Ja om vi väljer att flagga
Camping finns nära banan. (hojarna kommer att vara inlåsta på
banområdet)

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
B 12 skrev:
Ointresserade var ordet! I många andra län arrangerar SMC broms å kurvkurser på bana vid flera tillfällen under säsongen, här i länet har dom, såvitt jag vet ? en kurs på Midlanda vid ett tillfälle per säsong (inte så lätt att tajma in med det övriga livet när man bara har ett tillfälle att välja på) f.ö så är det ju endast "avrostningen" i Söderhamn att tillgå som "kurs"...skitkasst egentligen, undrar vad man betalar för som medlem i SMC Gävleborg ?
Men hallå, tror du SMC är nån jävla serviceavdelning för dig?
Kontakta dom och bli instruktör så kan du själv ordna kurser!

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Rörken eller Tuvängen

Jag planerar att dra ner till Rörken någon måndagkväll alt. Tuvängen någon lördag. Nu på lördag skulle det regna enligt SMHI men om det verkar klart på måndag så blir det nog resa.

Åker gärna i sälllskap och helst via gysinge/våla/uppsala. :)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Mille-R skrev:
Men hallå, tror du SMC är nån jävla serviceavdelning för dig?
Kontakta dom och bli instruktör så kan du själv ordna kurser!

Kritikänslig grabben ? För att själv kunna ordna kurser så skulle jag behöva hjälp med att utveckla min egen körning först men det är ju lite svårt eftersom det är begränsat med möjligheter till att gå kurs här, visst går naturligtvis att åka landet runt för att gå på kurser men varför ska jag vara nån jävla serviceavdelning åt SMC Gävleborg ? SMC har erfarenhet, kunskap och kontakter det har inte jag som relativt ny hojåkare, det var en av anledningarna till att gå med i SMC, för att ha möjlighet till fortbildning.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
B 12 skrev:
Kritikänslig grabben ? För att själv kunna ordna kurser så skulle jag behöva hjälp med att utveckla min egen körning först men det är ju lite svårt eftersom det är begränsat med möjligheter till att gå kurs här, visst går naturligtvis att åka landet runt för att gå på kurser men varför ska jag vara nån jävla serviceavdelning åt SMC Gävleborg ? SMC har erfarenhet, kunskap och kontakter det har inte jag som relativt ny hojåkare, det var en av anledningarna till att gå med i SMC, för att ha möjlighet till fortbildning.
Hehe, närå, bara trött på alla som klagar på SMC utan att veta något.
Jag tror inte ni har någon i Gävleborg (eller något annat län förutom Sth)som är betald utan dom jobbar helt ideellt. Men kontakta gärna dom och fråga. Att vara medlem i SMC ser jag som en självklarhet då dom centralt jobbar för att vi skall få fortsätta köra hoj, sedan vad som görs ute i länen är upp till medlemmarna i varje län, det krävs lite engagemang. Det är nog inte många kronor länen får av din lilla avgift.

Lycka till med fortbildningen och hoppas du hittar några bra utbildningar. Kan tipsa om www.tokroligt.se som har bankörning på midlanda 4-5/8.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024