Chefen Alabama skrev:Vadå, har de lagt lösgrus hela vägen eller bara på tvättbrädan mellan Årsunda och 3-vägskorsningen?
Resten av Främlingshemsvägen blev ju omlagd för ett par år sedan bara så där finns ju inget behov av omläggning...
Chefen Alabama skrev:Resten av Främlingshemsvägen blev ju omlagd för ett par år sedan bara så där finns ju inget behov av omläggning...
andersbrink skrev:Polaren, en av ägarna till Sundbergs Grus AB, sa att de ska (i sommar någongång) lägga på en slitlager ovanpå den fina asfalten. Snyft...
MrRoadSnail skrev:Finns det öht några vägar kvar att åka på? Jag tog turen järbo-åshammar-svärdsjö-åmot-ockelbo-järbo förra helgen och även om det var hyffsat upp till svärdsjö så var det ju jeepstatus på resten av vägen.
Nån nämnde Lingbo, finns det någon bra väg tillbaka ner då eller måste man vända? Avskyr att vända ..
skabe skrev:Fortsätt förbi Lingbo till Mokorset (genom Stråtjära) ta till höger och du hamnar i söderhamn, därifrån kustvägen hemåt (gamla E4:an). Ganska fin väg, men rätt många farbror blå i närheten av Hamrånge..
Om du ska åka åt "andra" hållet emot Bollnäs så vet jag bara grusvägar och en dålig asfaltsväg över Katrineberg som leder dej tillbaka emot Järbo.
MrRoadSnail skrev:Hur är det med bankörning i gävleområdet. Ingenting i Rörberg?
granath_ skrev:vad gör ni på dagarna/kvällarna alla hoj-åkare i gävle ?
storken skrev:hur många brukar åka där?
var dit i måndags, det var tydligen smc som ordnar åkning där då. såg mycket bra ut.. så brukar ni vara dit eller hur gör ni? skulle vara kul med sällis ner lr nåt.
Chefen Alabama skrev:Inte ett skit, SMC är totalt ointresserad av sporthojsåkare i den här delen tydligen. Och from i år så har rörbergspersonalen börjat låsa grindarna på nätterna också...
storken skrev:apråpå rörberg
hur många brukar åka där?
var dit i måndags, det var tydligen smc som ordnar åkning där då. såg mycket bra ut.. så brukar ni vara dit eller hur gör ni? skulle vara kul med sällis ner lr nåt.
Men hallå, tror du SMC är nån jävla serviceavdelning för dig?B 12 skrev:Ointresserade var ordet! I många andra län arrangerar SMC broms å kurvkurser på bana vid flera tillfällen under säsongen, här i länet har dom, såvitt jag vet ? en kurs på Midlanda vid ett tillfälle per säsong (inte så lätt att tajma in med det övriga livet när man bara har ett tillfälle att välja på) f.ö så är det ju endast "avrostningen" i Söderhamn att tillgå som "kurs"...skitkasst egentligen, undrar vad man betalar för som medlem i SMC Gävleborg ?
Mille-R skrev:Men hallå, tror du SMC är nån jävla serviceavdelning för dig?
Kontakta dom och bli instruktör så kan du själv ordna kurser!
Hehe, närå, bara trött på alla som klagar på SMC utan att veta något.B 12 skrev:Kritikänslig grabben ? För att själv kunna ordna kurser så skulle jag behöva hjälp med att utveckla min egen körning först men det är ju lite svårt eftersom det är begränsat med möjligheter till att gå kurs här, visst går naturligtvis att åka landet runt för att gå på kurser men varför ska jag vara nån jävla serviceavdelning åt SMC Gävleborg ? SMC har erfarenhet, kunskap och kontakter det har inte jag som relativt ny hojåkare, det var en av anledningarna till att gå med i SMC, för att ha möjlighet till fortbildning.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|