Gävle

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Mille-R skrev:
Hehe, närå, bara trött på alla som klagar på SMC utan att veta något.
Jag tror inte ni har någon i Gävleborg (eller något annat län förutom Sth)som är betald utan dom jobbar helt ideellt. Men kontakta gärna dom och fråga. Att vara medlem i SMC ser jag som en självklarhet då dom centralt jobbar för att vi skall få fortsätta köra hoj, sedan vad som görs ute i länen är upp till medlemmarna i varje län, det krävs lite engagemang. Det är nog inte många kronor länen får av din lilla avgift.

Lycka till med fortbildningen och hoppas du hittar några bra utbildningar. Kan tipsa om www.tokroligt.se som har bankörning på midlanda 4-5/8.

Tack för ett vettigare svar än ditt första inlägg, och helt rätt, jag ska kontakta SMC lokalt för att diskutera vidare. Är medveten om att mina 200 spänn inte räcker till några fortbildningar och jag skulle naturligtvis gladeligen betala extra för att kunna fortbilda mej. Mitt gnäll handlade mer om att jag hoppats på att SMC här i länet skulle kunna ta initiativ och kanske hjälpa till att organisera kursverksamhet i lite större utsträckning än vad som görs, skulle gärna engagera mej (både med avgifter/arrangemangkostnader och rent praktiskt) om det fanns lite intresse/initiativ. Tycker inte att det är orimligt att förvänta sej lite av det, utifrån ett medlemskap.

Ett av mina andra skäl till medlemsskap i SMC var oxå för att stödja våra rättigheter/utveckling som hojåkare i allmänhet och i trafiken i synnerhet. Har inga problem med att känna lojalitet till det. Att diskutera våra skyldigheter bistår ju resten av samhället så gärna med.

Att du är trött på att folk klagar på SMC är förståeligt men jag tror inte den där typen av inlägg/påhopp där du besvarar kritik med att SMC "inte är nån jävla serviceavdelning" gör saken bättre...

Schysst tips om Tokroligt, klart intressant :tummenupp

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
MrRoadSnail skrev:
Jag planerar att dra ner till Rörken någon måndagkväll alt. Tuvängen någon lördag. Nu på lördag skulle det regna enligt SMHI men om det verkar klart på måndag så blir det nog resa.

Åker gärna i sälllskap och helst via gysinge/våla/uppsala. :)

Är intresserad, skulle gärna prova Rörken, vad/var är Tuvängen förresten ?
Rörken Måndag 25:e borde funka för mej.

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
B 12 skrev:
Är intresserad, skulle gärna prova Rörken, vad/var är Tuvängen förresten ?
Rörken Måndag 25:e borde funka för mej.

Tuvängen ska vara liknande Rörken, fast i Södertälje. Har aldrig varit där personligen men det är många i bumseklubben som talar sig varma för körningen där.

Jag avvaktar lite väderprognoser i helgen och så kan vi höras i tråden eller via pm om måndag.

Några fler? :)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
MrRoadSnail skrev:
Jag planerar att dra ner till Rörken någon måndagkväll alt. Tuvängen någon lördag. Nu på lördag skulle det regna enligt SMHI men om det verkar klart på måndag så blir det nog resa.

Åker gärna i sälllskap och helst via gysinge/våla/uppsala. :)

då har du två hojar som sällis!

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Mötesplats?

storken skrev:
då har du två hojar som sällis!

Kanon ju!

Var möts vi, Gysinge eller Årsunda? Antar att vi måste komma iväg i bra tid. De börjar registrera 17.00 och jag planerar att köra långsamma/nybörjargruppen vilken brukar bli fullbokad rätt fort.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
MrRoadSnail skrev:
Kanon ju!

Var möts vi, Gysinge eller Årsunda? Antar att vi måste komma iväg i bra tid. De börjar registrera 17.00 och jag planerar att köra långsamma/nybörjargruppen vilken brukar bli fullbokad rätt fort.

Nybörjargrupp för min del med. Mötas Gysinge ? Ev. en polare med mej oxå. Får hoppas på bättre väder då. Åka vid 16 snåret isf ?

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
B 12 skrev:
Nybörjargrupp för min del med. Mötas Gysinge ? Ev. en polare med mej oxå. Får hoppas på bättre väder då. Åka vid 16 snåret isf ?

jag och en polare det blir gula gruppen här med, samt jag kommer vika av lite i uppsala och hämta en tjej.. nån som kör från gävle?

glöm inte att ta med SMC kortet annars blir det inget!

Last edited:

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Vi kan mötas i Gysinge vid den där rastplatsen säg runt 1530 (rörken ligger ju en bit utanför uppsala och jag är inte kompis med civilbilarna i uppsala ..).

Ingen som kan ta med en falukorv utifall jag inte fått i insatsen till mitt remussystem? ;)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
storken skrev:
jag och en polare det blir gula gruppen här med, samt jag kommer vika av lite i uppsala och hämta en tjej.. nån som kör från gävle?

glöm inte att ta med SMC kortet annars blir det inget!
Jepp, kör från Gävle. Mötas upp ? Bor på Norra sidan (Hille)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
MrRoadSnail skrev:
Vi kan mötas i Gysinge vid den där rastplatsen säg runt 1530 (rörken ligger ju en bit utanför uppsala och jag är inte kompis med civilbilarna i uppsala ..).

Ingen som kan ta med en falukorv utifall jag inte fått i insatsen till mitt remussystem? ;)

jag har termisar som putrar när jag släpper gasen ha ha ha, men det finns folk som kör på s.motard och de låter en del.. så det går nog bra, får låta bli att gasa på rakan.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Nästan så man funderar på att hänga på faktiskt...

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
storken skrev:
bor på midgård (bakom högskolan) kan ses vid rondellen mot valbo? vilken tid?
Oki, ca 1445 ? 67:an raka spåret neråt så borde vi välan klara att möta upp MrRoadSnail 1530 då ? har lite dålig koll på restiden till Gysinge..

Last edited:

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
B 12 skrev:
Oki, ca 1445 ? 67:an raka spåret neråt så borde vi välan klara att möta upp MrRoadSnail 1530 då ? har lite dålig koll på restiden till Gysinge..

har inte heller koll på det.. det tar väl nåra minuter hahaha.. men vi kör 14.45 vid rondellen! de som har lust de kommer annars så åker vi själva. kul!

ska ni med och hämta en tjej utanför uppsala bara nån mil? norr om uppsala det blir på vägen ivf. annars så fixar jag det själv.

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
storken skrev:
har inte heller koll på det.. det tar väl nåra minuter hahaha.. men vi kör 14.45 vid rondellen! de som har lust de kommer annars så åker vi själva. kul!

ska ni med och hämta en tjej utanför uppsala bara nån mil? norr om uppsala det blir på vägen ivf. annars så fixar jag det själv.

Är det på vägen så. Bälinge eller?

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
storken skrev:

Hämta brud...visst, no problems...förresten är det så att det är krav på medlemsskap i SMC för att köra (osäker på om polarn har gått med)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
ja det är krav.. det kostar oxå en 100:ing att köra. och så får man ta ett teori kurs á 20 min om vad som gäller på bananan.

bälinge hmm.. vet inte men det är de trakterna.. :) man ska ivf svänga av vid mc firman..

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
vad är det för tempo på körningen ner? övningskörningstempo, inspirerad vettig körning eller fullt ös?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024