Mille-R skrev:Hehe, närå, bara trött på alla som klagar på SMC utan att veta något.
Jag tror inte ni har någon i Gävleborg (eller något annat län förutom Sth)som är betald utan dom jobbar helt ideellt. Men kontakta gärna dom och fråga. Att vara medlem i SMC ser jag som en självklarhet då dom centralt jobbar för att vi skall få fortsätta köra hoj, sedan vad som görs ute i länen är upp till medlemmarna i varje län, det krävs lite engagemang. Det är nog inte många kronor länen får av din lilla avgift.
Lycka till med fortbildningen och hoppas du hittar några bra utbildningar. Kan tipsa om www.tokroligt.se som har bankörning på midlanda 4-5/8.
Tack för ett vettigare svar än ditt första inlägg, och helt rätt, jag ska kontakta SMC lokalt för att diskutera vidare. Är medveten om att mina 200 spänn inte räcker till några fortbildningar och jag skulle naturligtvis gladeligen betala extra för att kunna fortbilda mej. Mitt gnäll handlade mer om att jag hoppats på att SMC här i länet skulle kunna ta initiativ och kanske hjälpa till att organisera kursverksamhet i lite större utsträckning än vad som görs, skulle gärna engagera mej (både med avgifter/arrangemangkostnader och rent praktiskt) om det fanns lite intresse/initiativ. Tycker inte att det är orimligt att förvänta sej lite av det, utifrån ett medlemskap.
Ett av mina andra skäl till medlemsskap i SMC var oxå för att stödja våra rättigheter/utveckling som hojåkare i allmänhet och i trafiken i synnerhet. Har inga problem med att känna lojalitet till det. Att diskutera våra skyldigheter bistår ju resten av samhället så gärna med.
Att du är trött på att folk klagar på SMC är förståeligt men jag tror inte den där typen av inlägg/påhopp där du besvarar kritik med att SMC "inte är nån jävla serviceavdelning" gör saken bättre...
Schysst tips om Tokroligt, klart intressant