BMW R90s skrev:Denna fråga har varit uppe förut, orkar inte leta.
Någonstans finns det en blankett för utträde ur
kyrkan att fylla i.
Frågan är var?
erik skrev:Det går utmärkt med en egen lapp, sen kommer en bekräftelse på posten. Vet ej om det är lokala regler eller om det gäller samma i hela landet men jag var tvungen att gå ur senast i november tror jag det var. Annars är man medlem även kommande år...
Går du ur nu kommer du alltså vara medlem under hela 2005 (om det är samma regler som när jag gick ur.)
Emmi skrev:Man får begravningsplats även om man inte är med i kyrkan. Dock får man inte gifta sej i kyrkan om andra parten också har gått ur.
Zeb_Macahan skrev:Rättelse: Man betalar fortfarande 0,13% av förvärvsinkomsten i begravningsavgift trots att man gått ur. Därmed får man begravas.
//jaG
Vilken propaganda. Begravningen blir borgerlig, men annars är det ingen större skillnad. Kista, sten och sånt får man väl betala för i vilket fall?An3Azz skrev:Har för mig att man inte får nån begravningsplats om man gått ur/inte är med i sv kyrkan. MAn blir begravd givetvis, men får ingen jordfästning utan kremeras och hamnar i en minneslund. Dom sa nåt sånt till mig när jag gick ur för typ 6 år sen...
mb skrev:Begravningen blir borgerlig
zykl0n skrev:Vad förlorar man på att inte vara medlem?
Jag är själv något av en extremateist så det känns lite löjligt att man varit medlem i svenska kyrkan i 26år.
När man förr eller senare lägger ner verksamheten, vad händer då?
För min del får de gärna använda kroppen som fyllnadsmassa vid närmaste byggarbetsplats.
Men man vill ju inte strula till det för anhöriga i onödan.
mb skrev:Vilken propaganda. Begravningen blir borgerlig, men annars är det ingen större skillnad. Kista, sten och sånt får man väl betala för i vilket fall?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|