Går det bra att köra en ktm 125 exc som lättmc?

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 125 -02 [lätt-mc reggad]
TheAprilia skrev:
Där haru fel, ENDURON får smisk :arsele Ja, för den är gjort att vara stark. :7peta Ja, den var på full effekt, och den var i bra skick, så kom inte o skyll på de :rofl . :tummenupp

Kom hit så ska du få se att enduron inte får smisk. Och det säger jag inte för att jag själv har en enduro, men du som har en road hoj håller väl benhårt på att road hojen skulle piska bara för att du har en sån :fatta!

TheAprilia

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
Aprilia Futura -91
Gregor skrev:
Kom hit så ska du få se att enduron inte får smisk. Och det säger jag inte för att jag själv har en enduro, men du som har en road hoj håller väl benhårt på att road hojen skulle piska bara för att du har en sån :fatta!

Haha "ok" :D Näe, skulle ju få brorsans gas gas, men men ändrade mej eftersom att ja ville ha mer drag och nånting med lite mer mc känsla, så ja "håller" inte benhårt på nånting, ja säger va ja vet. Och eftersom att en sporthoj är uppe i hastigheter som din ktm omöjligt kommer upp i på några sekunder så tror ju apsolut inte att ktm:en har en suck

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
TheAprilia skrev:
Haha "ok" :D Näe, skulle ju få brorsans gas gas, men men ändrade mej eftersom att ja ville ha mer drag och nånting med lite mer mc känsla, så ja "håller" inte benhårt på nånting, ja säger va ja vet. Och eftersom att en sporthoj är uppe i hastigheter som din ktm omöjligt kommer upp i på några sekunder så tror ju apsolut inte att ktm:en har en suck

Än en gång så snackar vi inte topphastighet. Håller med om att det är mer mc känsla i en roadhoj, helt klart. Jag låter dig tro att en orginal road hoj tar en orginal enduro i acc. det spelar ingen roll. Shit the Same som vi brukar säga i malaysia

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Det jag menade med mitt inlägg där jag nämnde drevningen på enduron var att om enduron drevar upp sin lite mer så kanske man slipper växla så ofta och därmed plockar rsen eftersom enduron har väl fler hästar?

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
marcus_136 skrev:
Det jag menade med mitt inlägg där jag nämnde drevningen på enduron var att om enduron drevar upp sin lite mer så kanske man slipper växla så ofta och därmed plockar rsen eftersom enduron har väl fler hästar?

hmm ja, kag tror iaf att enduron har mer hästar, om man drevar upp den så försvinner ju allt acc, eller drevar man ner den då? :rofl

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Gregor skrev:
hmm ja, kag tror iaf att enduron har mer hästar, om man drevar upp den så försvinner ju allt acc, eller drevar man ner den då? :rofl

Du vet att du tappar mycke acc när du får växla som en tok för att komma upp i hundra?
Man får inte alltid bättre acc för att man drevar ner den , men starkare blir den.

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
marcus_136 skrev:
Du vet att du tappar mycke acc när du får växla som en tok för att komma upp i hundra?
Man får inte alltid bättre acc för att man drevar ner den , men starkare blir den.

Jo det är klart att man tappar acc när man växlar, men det beror ju lite på hur tight man är :rolleyes:

Okej starkare då. förlåt :gnissla

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Gregor skrev:
Jo det är klart att man tappar acc när man växlar, men det beror ju lite på hur tight man är :rolleyes:

Okej starkare då. förlåt :gnissla

Jag vill bara säga att jag stöttar Gregor till 100% i allt han sagt hittils.

Fullgasväxlingar utan koppling tar en jäkla tid AsSå... :rolleyes:

Men vem bryr sig! :) Jag älskar dig ändå Dizzy. :kär

:felämne :felämne :felämne :felämne :felämne

Punkt Slut.

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Den som är bra på växla får bra acc.

Edit: Ok, jag äääääär tröööööttt! JAG skaaa sooova nu!! :trött :tungan

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
nomolas skrev:
Den som är bra på växla får bra acc.
Edit: Ok, jag äääääär tröööööttt! JAG skaaa sooova nu!! :trött :tungan

Så sant så sant.

Godnatt får man väl säga då :hihi

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
spectre skrev:
ring mig när du har haft uppkörningen så ska vi svina järnet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

imorrn klockan 12.30. ska ta en körlektion på 2 timmar innan det också. fan om jag inte klarar det :död

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
okey tack för svaren det blir nog en ktm exc 125 någon ssom vet hur fort man kan köra dom utan att dom ligger i för mycket varv?
ungefär hur många hk har dom?
och det kommer bli mycket stoppies,weelies osv :yoparty

dom har cirka 35-38 hp, kör du med original drev och på 6an så puttrar du i kring 75 knyck, över 100 kan du inte hålla stumt hela tiden, men dom gör 150 km/h. 90 är en skön hastighet och ligga i cruisa på6an :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024