Oj oj oj, trampade jag på ömma tår nu......BRA!
Nu ska vi se......
Chrille;
Nej, givetvis ska vi inte tvinga någon att gå med i facket, men då ska man åxå vara beredd på att inte få ta del av det som facket jobbat/jobbar fram. Fel?!
out4speed;
Visst, det finns skitstövlar som inte borde sitta där dom sitter men dra inte alla över samma kam. Synd att du råkat ut för en/flera sådana personer. Men nu när du inte är fackansluten så har du väl inte blivit fråntagen fördelar som facket har jobbat fram?...eller?
Snålskjuts kallas det, å visst funkar det för dig så länge dom andra betalar för din del av kakan...
Dea;
Gått nån ball ledarskapskurs va?
"varan" "prisvärd"...ey, newsflash...."varan" är en människa, en person med ett liv utanför sitt arbete.
ALLA människor har olika förutsättningar för att klara av ett specifikt jobb, så är det alla kan inte vara bäst på allt.
MHK;
Nu e de ju såhär att alla har inte din tuffa inställning till jobb, "då ger jag fan i det jobbet"
Det finns en trygghet i att ha ett fast jobb och inte behöva vara orolig för att få kicken vilken dag som helst.Sen ska man ju gärna hitta ett nytt jobb asap, för att kunna leva ett drägligt liv.
Fast jobb idag är i regel en förutsättning för bl.a få lån så att man ev. kan skaffa sig ett hus eller dyl....t.ex en båge kanske.
Flagga;
Håller fullständig med, procentuell avgift suger, är själv förespråkare för en fast avgift.
...mmm, ibland e vi bra att ha, facket duger när det brinner i knutarna.'
Dee Cati;
Så när en Arbetsgivare tycker att facket suger, då är det rätt...eller?
Sen ang. din händelse...det finns som sagt arschlen inom ALLA yrkeskategorier....tillåme bland arbetsgivare, å givetvis tvärtom, det finns kanonfolk åxå...inom ALLA kategorier (nja, trafikpoliser kanske faller utanför... *ironi*)
Maveric 750RR;
Yepp, skaffa ögon i nacken.....rätt va de e så kanske det står en "pling pling" bil med ditt namn på utanför dörren...
Valmers;
Åh en "elitist"...jaa, vad säger man....duh!!!
Kahobe;
Hmm, ser att detär många som grundar sitt medlemskap eller icke medlemskap på sina första intryck av facket.....tips, skaffa flera alla är inte puckon!
Så till sist, jag håller med i mångt å mycket t.ex vad gäller avgiften mm.
Själv är jag inte överens med många av dom "gamle" "fackpamparna" som jag anser har suttit alldeles för länge på sina poster och inkasserar en för mig alldeles för hög lön.
Nä, det behövs nytt yngre folk i facken, driftiga sådana med bestämda åsikter.Därmed inte sagt att man behöver ha samma/likadana åsikter om allt, alla kategorier behövs sen jobbar man fram det bästa av det.
Nytt folk föresten...det tycker jag behövs inom alla politiska kategorier idag, det börjar bli gammalt...riktigt gammalt i toppskiktet....med gamla värderingar ( dock är inte alla gamla värderingar kassa)
Fan jag skulle som sagt kunna hålla på hur länge som helst, men eftersom jag förmodar att Ni inte pallar läsa allt slutar jag nu för denna gång...