håkanolsson
Ny medlem
Lobo Gixxer skrev:Chrille;
Valmers;
...duh!... igen......"kommunistfolksam"
Jo, du är elitist, du anser ju att man t.ex ska kunna löneförhandla själv och i undermening så är ju inte den som klarar av det inget värd, typ sköt dig själv å skit i andra filosofi.
Förmodar att du vet exakt vad du är värd och inte skulle ta ett jobb om du inte fick den betalning DU anser att du är värd, arbetsmarknaden för dig måste vara väldigt liten!?
Jag är inte Valmers men..
Klart att man ska kunna löneförhandla själv. Det är ju en marknad. Facket sänker ju lönerna många gånger. Har aldrig varit något problem för mig att landa långt över "fack-minimum". Vem säger att de andra ingenting är värda? Konstigt uttalande! Att sköta sig själv är det effektivaste sättet till produktivitet. Hur mycket skulle bli gjort i sammhället om alla jobbade för varandra? Det är kapitalism som leder till välstånd(pengar om det är det vi vill ha)Och det betyder inte att man "skiter" i andra. Facket har säkert gjort ett o annat bra men för mig suger det. Har aldrig varit med i o f s. Lustigt är också att man på arbetsplatser ofta blir mobbad av någon sovjet-nisse om man är fristående.