Göran Persson på högvarv!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Du byter politisk åsikt för att Persson står och lovar mer pengar till arbetslösa, sjuka och förtidspensionerade (där många utav dom faktiskt kan arbeta om dom vill)? Var ska han ta pengarna från då? Ska vi öka på statsskulden ännu mer? Eller ska vi andra som faktiskt jobbar och redan betalar en betydande del av vår lön i skatt betala ännu mer i skatt? Eller ska företagen betala notan så det skapas ännu färre jobb?

Det där är inget annat än röstfiskeri bland landets låginkomsttagare som kommer få en femtilapp mer i månaden efter valet så Persson kan slå sig för bröstet och säga att han förbättrat deras ekonomi :3freak

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Fy för Persson... deras politik: gör så många som möjligt bidragsberoende och hota med att moderaterna kommer ta bort bidragen. bläääää

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Känns ointressant, båda ljuger ju som en häst travar.

Det som är avgörande för mig är att det faktiskt är sossarna som styrt Sverige de senaste åren.
Alltså är det dom som bär det yttersta ansvaret för dom brister som finns idag.

Så när dom säger vad som är fel, och vad som bör förbättras, så är det ju deras eget arbete dom underkänner.
Varför väntar dom med sista året under sin mandatperiod med att börja uppfylla massa vallöften ?

Under de åren dom styrt, har löneklyftorna ökat, segregationen ökat, arbetslösheten ökat och sjukskrivningarna ökat.
Hur kan dom då säga att dom vet hur dom ska komma tillrätta med problemen ?

Jag tror inte att Moderaterna är så mycket bättre, men lite tätare regeringsskiften kanske påminner politikerna om att det är väljarna som dom faktiskt arbetar för, inte deras egna förmåner och jobb.

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
newstead skrev:
2168868 Du byter politisk åsikt för att Persson står och lovar mer pengar till arbetslösa, sjuka och förtidspensionerade (där många utav dom faktiskt kan arbeta om dom vill)? Var ska han ta pengarna från då? Ska vi öka på statsskulden ännu mer? Eller ska vi andra som faktiskt jobbar och redan betalar en betydande del av vår lön i skatt betala ännu mer i skatt? Eller ska företagen betala notan så det skapas ännu färre jobb?

Det där är inget annat än röstfiskeri bland landets låginkomsttagare som kommer få en femtilapp mer i månaden efter valet så Persson kan slå sig för bröstet och säga att han förbättrat deras ekonomi :3freak

:fakta
Hur bra har det gått för det här landet sedan 50-talet? Inte så värst bra va?
Vilket parti har styrt detta landet, nästintill oavbrutet, sedan dess? Just det, sossarna.
Det argumentet räcker som skäl för att byta system enligt mig iaf...

Sossarnas sätt: krama skiten ur medelklassen och låt de betala för bidragskalaset.

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
henrikkrueger skrev:
2168888 :fakta
Hur bra har det gått för det här landet sedan 50-talet? Inte så värst bra va?
Vilket parti har styrt detta landet, nästintill oavbrutet, sedan dess? Just det, sossarna.
Det argumentet räcker som skäl för att byta system enligt mig iaf...

Sossarnas sätt: krama skiten ur medelklassen och låt de betala för bidragskalaset.

å andra sidan gick det väl inte så bra för moderaterna 91-94?

Ron_Stoppable

Bannad
Gick med
12 May 2006
Hoj
r1
Det är nog jag som är ganska lättpåverkad av div propaganda och röstfiskeri.. Men han verkar veta vad han pratar om.. och jag gillare inte freivald(stavning) ´s idé att sparka på dom som ligger...

//lättpåverkad :3freak

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
SirDave skrev:
2168929 å andra sidan gick det väl inte så bra för moderaterna 91-94?
Konstigt? Dom tillträdde när den djupaste världsomspännande lågkonjunkturen sen 30-talets depression inleddes. Skulle dom styrt om hela världsekonomin under de åren? De sista åren däremot har det varit en otroligt stark världsekonomi men vad har hänt med Sverige under den perioden? Visserligen har den svenska ekonomin rört sig uppåt men i jämförelse med övriga västvärlden så har vi halkat efter.

Ron_Stoppable skrev:
2168951 Det är nog jag som är ganska lättpåverkad av div propaganda och röstfiskeri.. Men han verkar veta vad han pratar om.. och jag gillare inte freivald(stavning) ´s idé att sparka på dom som ligger...

//lättpåverkad :3freak
Freivalds? Du vet att hon har samma partitillhörighet som Persson va?

War-psycho skrev:
2168885 ...kanske påminner politikerna om att det är väljarna som dom faktiskt arbetar för, inte deras egna förmåner och jobb.
Wörd :fakta

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jisses vad Persson snackar om att Sverige är egentligen inte så dåligt och jämför landet mot... ja, något annat land antar jag... han säger ju aldrig riktigt vad han jämför mot...
och sen är han inte lite upprepande, och verkligen gillar att trycka ner Moderaterna...

inte mycket lösningar jag hör från hans mun...

*EDIT*

ARGH, det var då helvete vad Persson försöker uttala sig om vad Moderaterna har tänkt göra och hur det skulle köra Sverige i botten...
hans sikte verkar verkligen vara inställt på att sänka motståndarna istället för att komma med alternativ och lösningar vad gäller frågorna.

Ron_Stoppable

Bannad
Gick med
12 May 2006
Hoj
r1
newstead skrev:
2168962

Freivalds? Du vet att hon har samma partitillhörighet som Persson va?

Reinfeldt menade jag såklart :D :banana :hihi

Werzion skrev:
2168976
hans sikte verkar verkligen vara inställt på att sänka motståndarna istället för att komma med alternativ och lösningar vad gäller frågorna.

Han är kewl!

Och för att vara lite seriös så känns det som att m har en bättre framtidsplan.. och s försöker skrapa ihop det som finns nu och få det att se bra ut..

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
newstead skrev:
2168962Visserligen har den svenska ekonomin rört sig uppåt men i jämförelse med övriga västvärlden så har vi halkat efter.

Papper på det? Det talas ju annars om att det går bättre för oss än för många andra europeiska länder.

SirDave

Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
newstead skrev:
2168962 Konstigt? Dom tillträdde när den djupaste världsomspännande lågkonjunkturen sen 30-talets depression inleddes. Skulle dom styrt om hela världsekonomin under de åren? De sista åren däremot har det varit en otroligt stark världsekonomi men vad har hänt med Sverige under den perioden? Visserligen har den svenska ekonomin rört sig uppåt men i jämförelse med övriga västvärlden så har vi halkat efter.

har vi? http://www.scb.se/templates/tableOrChart____75431.asp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
SirDave skrev:
2168929 å andra sidan gick det väl inte så bra för moderaterna 91-94?

Men kom för faan inte dragande med det där...

Sossarna har lett sverige i 100 år och i den absolut sämsta tidpunkten någonsin får någon annan 4 år på sig att försöka göra något åt det..

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Om Sossarna fokuserade sig lika mycket på att styra Sverige, som att enbart försöka sitta kvar vid makten, så skulle det kanske det se lite bättre ut idag.

Klart Göran Persson tycker det går bra för Sverige, hans ekonomi är ju knappast knaper precis.

Jag tycker att politikerna ska ha samma lön som alla andra tjänsearbeten, som poliser, brandmän, sjuksköterskor.

Man ska bli politiker för att min vill göra en insats, av ideologiska skäl, då ska inte skithöga löner & förmåner behövas.
Om nu poliser, brandmän & sjuksköterskor kan göra sitt jobb för en normal lön, så varför skulle inte politikerna kunna göra detsamma ?

Dom politiker som vill ha höga löner kan ju bli VD för ett privat företag istället, det finns många andra som vill & kan göra en insats för ett bättre Sverige.
(Vi skulle t.ex. knappast ha dessa löneklyftor, om politikerna inte var höginkomstagare.)

Ta bort pengarna ur politiken, så minskar korruptionen, och vi kanske får politiker som jobbar för Sverige, istället för sig själva. :mattias

Edit: Dessutom: Ta bort deras jävla garantilöner !!! :mad:

Har man gjort ett bra jobb, så hittar man lätt nytt arbete.
Har man gjort ett dåligt jobb, ska man fan få sparken utan ersättning.
Varför ska detta inte även gälla för politikerna ?

Last edited:

SirDave

Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
Biturbo skrev:
2169018 Men kom för faan inte dragande med det där...

Sossarna har lett sverige i 100 år och i den absolut sämsta tidpunkten någonsin får någon annan 4 år på sig att försöka göra något åt det..

100 år? visst..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
SirDave skrev:
2169044 100 år? visst..
Häng inte upp dig på små saker Du förstår vad han menar försök argumentera istället. Att du påpekar det där visar bara att du inte har några argument. Diskussionen är faktiskt intressant. Jag är så illa insatt att jag inte tänker säga något.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
SirDave skrev:
2169044 100 år? visst..

Ja.. "hundra år" du vet uttrycket..

I själva verket är det i prinsip oavbrutet i ~70 år...

Var det det enda du hade att argumentera emot?

Min far är tok-sosse av gammal vana och är även styrelseordförande inom en facklig organisation. När vi diskuterar detta kommer han dragandes med 2 saker.

- Det gick ju väldigt bra när M satte vid makten 91 - 94

Och favoriten.

- Ja, du var väl med du. (syftas på ådalen 42)

SirDave

Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
Biturbo skrev:
2169079 Ja.. "hundra år" du vet uttrycket..

I själva verket är det i prinsip oavbrutet i ~70 år...

Var det det enda du hade att argumentera emot?

Min far är tok-sosse av gammal vana och är även styrelseordförande inom en facklig organisation. När vi diskuterar detta kommer han dragandes med 2 saker.

- Det gick ju väldigt bra när M satte vid makten 91 - 94

Och favoriten.

- Ja, du var väl med du. (syftas på ådalen 42)

jag menade inte att vara dryg. Själv är jag politiskt obunden och hade inte den blekaste aning om att 91-94 var den sämsta tiden på väldigt lång tid att bilda regering. Mitt inlägg om 91-94 syftade endast till att någon tidigare i tråden skrivit om att det inte gått bra för Sverige under sossarnas ledning.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
War-psycho skrev:
2169023 Om Sossarna fokuserade sig lika mycket på att styra Sverige, som att enbart försöka sitta kvar vid makten, så skulle det kanske det se lite bättre ut idag.

Klart Göran Persson tycker det går bra för Sverige, hans ekonomi är ju knappast knaper precis.

Jag tycker att politikerna ska ha samma lön som alla andra tjänsearbeten, som poliser, brandmän, sjuksköterskor.

Man ska bli politiker för att min vill göra en insats, av ideologiska skäl, då ska inte skithöga löner & förmåner behövas.
Om nu poliser, brandmän & sjuksköterskor kan göra sitt jobb för en normal lön, så varför skulle inte politikerna kunna göra detsamma ?

Dom politiker som vill ha höga löner kan ju bli VD för ett privat företag istället, det finns många andra som vill & kan göra en insats för ett bättre Sverige.
(Vi skulle t.ex. knappast ha dessa löneklyftor, om politikerna inte var höginkomstagare.)

Ta bort pengarna ur politiken, så minskar korruptionen, och vi kanske får politiker som jobbar för Sverige, istället för sig själva. :mattias

Edit: Dessutom: Ta bort deras jävla garantilöner !!! :mad:

Har man gjort ett bra jobb, så hittar man lätt nytt arbete.
Har man gjort ett dåligt jobb, ska man fan få sparken utan ersättning.
Varför ska detta inte även gälla för politikerna ?
Det lät ytterst vettigt. Kom igen ni kan hålla en seriös diskussion vid liv lite längre..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy