MDM skrev:
2177408 Tror inte att ett maktskifte skulle resultera i mindre slöseri med våra medel men det är värt ett försök.
Japp och som jag ser det är det att äta kakan och ha den kvar.
Vitsen med facket är väl att dom ska hjälpa till vid problem och tycker du att man får höjd lön av att inte vara med i facket undrar jag vad du grundar det på?
Jag märker att du är helt hjärntvättad av sosse/fackpolitiken men jag försöker i alla fall få dig att fatta en sista gång:
Ett företag säljer två varor. Den ena varan är du intresserad av att köpa. Den andra varan används till något helt annat som du inte alls är intresserad av. När du ber företaget om prisuppgift på varan du är intresserad av säger han "den kostar 1000kr. Men du får bara köpa den om du dessutom köper den andra varan för 2000kr". Det är alltså detta försäljningsknep som du tycker är helt i sin ordning, och fullt normalt. Du tycker t.o.m. det är konstigt att man t.o.m. kan begöra av säljaren att bara sälja mig den första varan, det enda jag är intresserad av.
Att både äta kakan och ha den kvar vore om jag, bara genom att teckna mig för a-kasseförsäkringen DESSUTOM skulle få lov att utnyttja fackets tjänster vid exempelvis löneförhandlingar eller tvister. Så är det naturligtvis inte. Det är en HELT ANNAN tjänst, en tjänst som jag inte är intresserad av att teckna mig för då jag vill välja att föra min talan själv. Denna friheten vill ni i kommunistpacket stoppa mig ifrån, precis som så många andra frågor. Ni vill dessutom tvinga mig att en del av det jag ska köpa går direkt till Partiet. Patetiskt.