MDM skrev:2171768Äta kakan utan att betala för den?*X
Det där är så konstigt när det kommer från vänstern, det är ju just den oerhörda kakan som varenda slöfock mumsar av som gör att vi har världens högsta skatter bl.a.
MDM skrev:2171768Äta kakan utan att betala för den?*X
Vi har inte världens högsta skatter och att påstå det visar hur insatt du är lill killen.Markus skrev:2171914Det där är så konstigt när det kommer från vänstern, det är ju just den oerhörda kakan som varenda slöfock mumsar av som gör att vi har världens högsta skatter bl.a.
Någon som har en fungerande länk?Ron_Stoppable skrev:2168792Jag var förut en extrem moderat.. efter att ha sett detta:
http://www.svt.se/content/1/c6/58/91/80/060511agenda.asx
Så känner jag att jag kanske inte var så informerad om fördelar/nackdelar osv.. Jag tycler att ni ska se detta o säg vad ni tycker!
//
MDM skrev:2171768Äta kakan utan att betala för den?
Konstigt att du blir utmobbad om du skulle jobba under en strejk. Du får inte in i skallen att strejken är för din skull? Brydde företaget sig om dig skulle du tillhöra tjänstemanasidan.
Facklig verksamhet finns i alla länder för din skull och tror du annat borde du kanske engagera dig mer...
MDM skrev:2172022Vi har inte världens högsta skatter och att påstå det visar hur insatt du är lill killen.
MDM skrev:2172022Vi har inte världens högsta skatter och att påstå det visar hur insatt du är lill killen.
MDM skrev:2171820Uhmm står med en fot på båda sidor... Men jag har en stark åsikt hehe...
MDM skrev:2172365Det är knappast så att de fackliga avdelningarna VILL betala in pengar till sossarna.
Vad hade du haft för lön utan avtal? Samma som polackerna men att ta bort eller sänka arbetsgivar avgiften skulle nog ha bättre effekt. Och ja HTF sugerGixxerTina skrev:2172373Fack var bra att ha en gång i tiden när det fanns jobb här i sverige (då kunde man vara tuff Nu är det ont om jobb (jobben försvinner till billgare länder Polen exempel . FACK hjälper inte mycket nu se bara på Saab. Sämre villkor ,ingen övertids ersättning, om inte Saab i trollhättan går med på det här kommer nästa bilmodell byggas kanske i Polen VAD SKA VI BYGGA HÄR DÅ ????
Själv var man med i HTF SÄMSTA Facket i landet 15kr/tim får man i övertidsersättning . Och 5kr per medlem går ofrivilligt till sossarna varje år .??????????
Fuck the fack
Japp och det är inte ok. Röstar inte ens på dom och får fortf sponsra.GixxerTina skrev:2172396Jag kan scana av vad det stod i den trevliga tidnig som kallas hotellrevyn.
5 kr gav varje medlem. till sossarna sådetså
:LäsatextensmileyMDM skrev:2172406Vad hade du haft för lön utan avtal? Samma som polackerna men att ta bort eller sänka arbetsgivar avgiften skulle nog ha bättre effekt.
MDM skrev:2172393
Nej för jag har aldrig suttit i en förhandling...
MDM skrev:Alla snyltar så gott dom kan och vill du snylta på dina arbetskamraters pengar så varsågod men du äter fortfarande kakan utan att betala för den och då får man räkna med att bli idiot förklarad av dina arbetskamrater precis som du tycker det är fel att andra snyltar på dina pengar.
Nej ett skifte skulle sitta fint. Man får slänga in rösten och hoppas...GixxerTina skrev:2172412Whatever BOYs
DET behövs jobb och det har inte Persson och co lyckats fixa. Dax att byta regering men känns inte som det finns något parti som har en bra plan på hur vi ska få fram jobb som drar in pengar till detta land.
Nej jag är inte med för det är något jag aldrig påstått så det är väl knappast logik?Markus skrev:2172419
Frågan var alltså varför du tyckte det var dåligt att vissa inte är med i facket som du menar ger dessa personer fördelar - medans du inte tycker att det är dåligt att en t.ex. arbetslös drar fördel av bidragen jag och andra finansierar. Det är alltså den logiken jag är ute efter, är du med?
MDM skrev:2172424Nej ett skifte skulle sitta fint. Man får slänga in rösten och hoppas...
Dom flesta företag byter ibland ägare som vill ha mer vinst och dom tänker oftast inte långsiktigt då det är investmentbolag (tänker mer på lite större företag) som köper dem. Tendensen när företagen flyttar utomlands är att lönerna stiger och då tjänar dom inte lika mycket längre.General E skrev:2172416Verkar nästan som om vissa har problem med att sv har höga löner.
Att konkurrera med att ha låg lön är ingen långsiktig taktik, tänk själva vad som händer i längden när två länder tävlar om lägst lön -a race to the bottom.
Dock finns det såklart fall när det hade lönat sig "för alla" inom landet med flera som arbetar till lägre lön.
Bättre att konkurrera med hög produktivitet lr hög kvalitet lr framstående forskning motsv.
:Läsatextensmiley
FP eller moderaterna som det lutar nu.GixxerTina skrev:2172452Håller med det skulle sitta fint vad tänker du rösta på?? jag röstar nog på kd
SirDave skrev:
MDM skrev:2172365Och hur vet du det? Idag kanske men vad vet du om morgondagen?
Bryr sig företag om något mer än vinst? Precis som dom som jobbar där?
Du menar att fler ska gå ur facket? Det är knappast så att de fackliga avdelningarna VILL betala in pengar till sossarna. Men nu går fackavgiften till lite annat oxå som strejkkassor och dylikt.
MDM skrev:2172456Dom flesta företag byter ibland ägare som vill ha mer vinst och dom tänker oftast inte långsiktigt då det är investmentbolag (tänker mer på lite större företag) som köper dem. Tendensen när företagen flyttar utomlands är att lönerna stiger och då tjänar dom inte lika mycket längre.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |