Göran Persson på högvarv!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ron_Stoppable skrev:
2169542 Jojo.. sen finns det ju de som går 50% o stämplar.. (tex) men om dom inte kan jobba mera pga skada så måste de ju kunna ha den möjligheten.. så att lägga pengarna på bättre rahab-prgram kanske...?
Jag har ganska svårt att tänka mig vilka skador som skulle göra en totalt arbetsoförmögen. En del hjärnskador och eller totalförlamning kanske. Om man har en skada så kan det finnas olämpliga jobb men då finns det andra yrken. Rehab och/eller omskolning kan krävas men att behöva pensionera en 30-åring för att han/hon har ont nånstans i kroppen känns rätt överdrivet.

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Nej ... M vill sänka skatterna med 250 miljarder... men 50 miljarer de första åren(året?).[/QUOTE]

Inte någonstanns på deras hemsida hittar jag 250. Det var under Bo Lundgrens tid man vill sänka så dramatiskt. Dessutom så tror jag inte de andra 3 partierna vill sänka så mycket.

Inte någonstanns på deras hemsida hittar jag 250. Det var under Bo Lundgrens tid man vill sänka så dramatiskt. Dessutom så tror jag inte de andra 3 partierna vill sänka så mycket.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Eventuellt kunde Göran tala om att han planerar att bilda regering med kommunister och miljökommunister, så att folk vet vad som väntar om man röstar äckelrött.

Ron_Stoppable

Bannad
Gick med
12 May 2006
Hoj
r1
Alm skrev:
2169708 Nej ... M vill sänka skatterna med 250 miljarder... men 50 miljarer de första åren(året?).

Inte någonstanns på deras hemsida hittar jag 250. Det var under Bo Lundgrens tid man vill sänka så dramatiskt. Dessutom så tror jag inte de andra 3 partierna vill sänka så mycket.[/QUOTE]

Men för ***.. Se filmen ja lade upp.. :näsblod

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Ni har ju glömt det allra viktigaste. Nämligen det faktum att det är fuckföreningarna som förstört ekonomin i Sverige. Om ni tänker efter så inser ni att det är sant.

Varför blir det ett herrans liv om jag vill teckna en försäkring mot arbetslöshet (dvs gå med i a-kassan) men vill inte gå med i facket? Det blir ramaskri och idiotförklaringar hela tiden.

Om jag nu lyckas bli övertalad att gå med, varför ska en del av min fackföreningsavgift gå direkt till socialdemokraterna?

Om man arbetar på en typisk "fackföreningsarbetsplats", typ metallindustri, blir man i princip tvingad att gå med eftersom man annars blir utmobbad på arbetsplatsen, stämplad som svikare osv.

Fackföreningarnas krav på turordning osv hjälper effektivt till att stänga ute arbetsvilliga från arbetsmarknaden till förmån för gamla trötta stofiler som gör ett sämre jobb men som sitter lugnt i båten eftersom man inte kan avlägsna dem till förmån för en effektivare arbetare. Klart att företagen är restriktiva med att ge fast anställning med så korkade regler. Om man redan har ett fast arbete kan jag medge att facket gör mitt liv bättre. På bekostnad av de arbetslösa.

Facken vill styra och ställa över företagen. Om jag som egen företagare kan anställa en svensk byggnadsarbetare, tillika medlem i Byggnads, vill han ha avtalsenlig lön på 25.000 (exempel) medan jag kan anställa en minst lika duktig och arbetsvillig polack för halva den kostnaden. Självklart anställer jag polacken, vi har ju fri arbetsmarknad inom EU. Fast då blir det ett jävla liv på facken. Lösning: Mitt företag flyttar utomlands.

När facket beter sig som trilskiga femåringar (dvs tar ut en arbetsplats i strejk) varför blir jag som konsument då antastad av dessa självgoda herrar som kallar sig strejkvakter? Om jag vill handla i en affär är det MITT val, inte deras. Om man inte ställer upp på strejken, t.ex. för att man inte är med i facket, utan väljer att vara lojal mot arbetsgivaren genom att jobba blir man dessutom utmobbad, idiotförklarad och hamnar i en outhärdlig situation.

Jag kan, som sagt, hålla med om att fackföreningar kan vara bra till viss del, inom vissa områden, t.ex. genom att hjälpa till vid en konflikt mellan arbetsgivare och arbetstagare. Men i Sverige har de alldeles för stor makt och är en mycket stor del till att Sveriges ekonomi är i botten, med välfriserade arbetslöshetssiffror och allt. Men, men...som man bäddar får man ligga. Förhoppningsvis blir det snart en förändring i svensk politik.

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Ron_Stoppable skrev:
2169736 Men för ***.. Se filmen ja lade upp.. :näsblod

Där säger GP att M ska sänka med 250 miljarder i ett första steg 1 med 50 miljarder men FR säger att 50 miljarder är det enda steget. Är det Göran eller Fredrik som är moderat?

Inget svårt, jag tror nog på Fredrik angående hans egna politik.;)

Last edited:

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
Alla människor är bovar och banditer. Alla vill ta mina pengar.
helst skulle jag vilja betala 0 % i skatt och betala för det jag faktiskt utnyttjar.

Tänk på ditt eget välstånd, för det gör garanterat ingen annan.

The world is cruel !

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Alm skrev:
2170285 Där säger GP att M ska sänka med 250 miljarder i ett första steg 1 med 50 miljarder men FR säger att 50 miljarder är det enda steget. Är det Göran eller Fredrik som är moderat?

Inget svårt, jag tror nog på Fredrik angående hans egna politik.;)

[ironi mode on]
njaaa, vettifan alltså, så mycket Göran snackade om Moderateras politik och så liten om sossarnas så tror jag nog fan han vet mer om (M) än (S) framtidsplaner. :3freak :lol
[ironi mode off]

känns verkligen som att sossarnas enda plan/ide är att få dagens tillvaro och 10 år bakåt att se så bra ut som möjligt och samtidigt "tryck ner det stora hotet och attackerna" från Moderatera (som Göran så fint uttalade det ungefär) och varna om hur hemsk framtiden blir med (M). inte mycket snack om deras framtid och lösningar inte...

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
SirDave skrev:
2168929 å andra sidan gick det väl inte så bra för moderaterna 91-94?

Sossarna hade redan kört skeppet i botten vid det tillfället och moderaterna fick en näst intill omöjlig uppgift att styra tillbaka, i alla fall på en mandatperiod. Men eftersom svenska folket är trogna sossar så lät man dem inte få mer tid.

Göran Persson är en rigtig tjärtgosse, en expert att tala på ett mycket inställande sätt som inger ett falskt förtroende.

Görans slagord inför detta val är "Det går allt bättre för Sverige nu". Jag hoppas att inte svenska folket är så dumma att de går på det och köper han falsk inställssammhet.

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Mycket kritik här :)
Personligen vet jag att jag har facket att tacka för min höga lön och folk som tror annat sitter nog inte i fackliga förhandlingar utan är som alla andra som "har hört".
Sossarna må har kört sig själva i botten men man kan vara fackligt aktiv och rösta på ett annat parti... fritt land..

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Varför blir det ett herrans liv om jag vill teckna en försäkring mot arbetslöshet (dvs gå med i a-kassan) men vill inte gå med i facket? Det blir ramaskri och idiotförklaringar hela tiden. Äta kakan utan att betala för den?

Fackföreningarnas krav på turordning osv hjälper effektivt till att stänga ute arbetsvilliga från arbetsmarknaden till förmån för gamla trötta stofiler som gör ett sämre jobb men som sitter lugnt i båten eftersom man inte kan avlägsna dem till förmån för en effektivare arbetare. Klart att företagen är restriktiva med att ge fast anställning med så korkade regler. Om man redan har ett fast arbete kan jag medge att facket gör mitt liv bättre. På bekostnad av de arbetslösa. Så du tror att företagen är restriktiva mot fast anställning för att alla de måste anställa är lata? Och alla gamla är tydligen lata oxå.

Facken vill styra och ställa över företagen. Om jag som egen företagare kan anställa en svensk byggnadsarbetare, tillika medlem i Byggnads, vill han ha avtalsenlig lön på 25.000 (exempel) medan jag kan anställa en minst lika duktig och arbetsvillig polack för halva den kostnaden. Självklart anställer jag polacken, vi har ju fri arbetsmarknad inom EU. Fast då blir det ett jävla liv på facken. Lösning: Mitt företag flyttar utomlands. Här är det väl oxå en fråga om under vilka förhållanden polacken får jobba... Men du skulle naturligtvis inte betala dem 100 kronor om dagen och låta dem sova i ett tält? Självklart ska man betala skatt till det land man jobbar i och följa de regler och förordningar som finns i landet... Eller du kanske inte följer lagar och regler i andra länder om du skulle vara utomlands?

När facket beter sig som trilskiga femåringar (dvs tar ut en arbetsplats i strejk) varför blir jag som konsument då antastad av dessa självgoda herrar som kallar sig strejkvakter? Om jag vill handla i en affär är det MITT val, inte deras. Om man inte ställer upp på strejken, t.ex. för att man inte är med i facket, utan väljer att vara lojal mot arbetsgivaren genom att jobba blir man dessutom utmobbad, idiotförklarad och hamnar i en outhärdlig situation.
Konstigt att du blir utmobbad om du skulle jobba under en strejk. Du får inte in i skallen att strejken är för din skull? Brydde företaget sig om dig skulle du tillhöra tjänstemanasidan.

Jag kan, som sagt, hålla med om att fackföreningar kan vara bra till viss del, inom vissa områden, t.ex. genom att hjälpa till vid en konflikt mellan arbetsgivare och arbetstagare. Äta kakan utan att betala för den igen? Men i Sverige har de alldeles för stor makt och är en mycket stor del till att Sveriges ekonomi är i botten, med välfriserade arbetslöshetssiffror och allt. Men, men...som man bäddar får man ligga. Förhoppningsvis blir det snart en förändring i svensk politik.[/QUOTE] Förhoppningsvis får vi en förändring i svensk politik ja men du tror inte att en sänkt arbetsgivar avgift skulle lösa mer än att ta bort facklig verksamhet? Facklig verksamhet finns i alla länder för din skull och tror du annat borde du kanske engagera dig mer...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy