newstead skrev:
2169247 Genom att minska arbetsgivaravgifter för företag och minska antalet bidragstagare.
Minskade arbetsgivaravgifter = större utrymme att expandera och anställa personal.
Minskat antal bidragstagare = mer pengar över till offentliga verksamheter som skola, vård och omsorg och därigenom möjlighet att anställa mer personal inom dessa områden.
ni kommer jag tro en massa:
om nu skatterna för företagen sänks..
kommer de a) anställa fler, och öka volymen och ändå behålla nästan samma pris/enhet b) investera "skattepengarna" för att öka producerade enheter/anställd och därigenom öka vinsten ännu mera (pris/enhet), så att aktieägarna blir nöjda, och slita ut arbetare ännu mera? c) ändå flytta till nått u-land i öst?
jag tror inte att skattesänkningar för företag gör så mkt för antalet anställda i sverige. med tanke på hur billigt det är att producera i u-länderna i öst så tror ja vi är rätt körda. blir nog så kanske att vi utvecklar sakerna, och luffarna bygger dem.
det enda företagen är intresserade av är att hålla aktieägarna nöjda genom så hög vinst som möjligt, sen skiter de i hur de görs
det viktigaste är enliget mig iaf, att pengar används på rätt sätt.. å inte bara slängs ner i massa onödiga projekt, myndigheter som inte behövs osv...