Götatunneln på riktigt!

Ska vi leka?


  • Antal röstningar
    0

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Muggen skrev:
2347040 Är vi tillräckligt många kanske media blir intresserade? Radio City är en baggis..
Om vi blev närmare 30 motard i stan, vad kan vi då bli med många fler sporthojar?

Om vi skall göra det omgående får vi planera lite inför EM också, lär krylla av snutar överallt.. Givetvis vore det grymt o cruisa från tunneln -> brunnsparken via lilal bommen -> kungspsportsplatsen -> avenyn -> gp..
Hade varit skoj med kompisar som kunde filma när vi gör entré lite varstans!

Vi kan väl skissa på lite ideer vi kan göra.. Men först och främst få till det riktigt snyggt i götatunneln.

Jag är frivillig redigerare, men skriver gärna manus ihop med någon och kollar lite schyssta vinklar vi kan placera kameror på... på plats i förväg..


Ang EM så har lagen redan börjat anlända & säkerheten har trappats upp, fast tunneln är ju lite off så...=) Jag kanske kan köra det som "turistattraktion" om mitt lag behöver underhållning ;-)
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Faen jobbar i karlshamn då.. Crap.. annars hade jag mer än gärna kört upp hojen och följt med, inte för att man varken kan wheela eller nåt annat. men bara att umgås men bikers förgyller ju dagen..
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06



har inte du en filmsnutt från götatunneln? tror allt jag var där och körde:va
på filmen du fick från raserblade
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
doro skrev:
2347991 har inte du en filmsnutt från götatunneln? tror allt jag var där och körde:va
på filmen du fick från raserblade

Jo det kanske det var, kommer inte ihåg.. rasor har grejerna igen.. i brist på kabel hann jag inte lägga in dem.. men jag tittade på materialet vi hade DÅ, och det var bara wheelies o wheelies o wheelies.. lite segt :tungan


Nu när vi blir så många så måste vi snacka igenom hur vi ska göra detta på ett säkert sätt, tänker då främst på burnen i göta tunneln..
Vilka som kan, hur vi skall placera oss.. få alla o veta vad & var i gänget man skall vara när vi burnar..
..hur vi "säkrar" tunneln från bilister/lastbilar som vill göra en Strike :skrämd när våra vänner är i tunneln..

Helt enkelt snacka säkerhet..för våran egen skull.
Sen måste vi fanemig bestämma vilken dag vi ska göra allting på, skall vi burna sent på kvällen/natten o köra på dagen? Dunno..

Jag drar till GP vid 18 idag o skummar gärna igenom lite ideér o så.

Idag skall vi komma framm till en ialla fall preleminär dag att utföra våra bus på. Sen får vi ändra vid behov självklart. Vi måste ju bara göra det under Kalaset..
 
Last edited:

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Muggen skrev:
2348020 Jo det kanske det var, kommer inte ihåg.. rasor har grejerna igen.. i brist på kabel hann jag inte lägga in dem.. men jag tittade på materialet vi hade DÅ, och det var bara wheelies o wheelies o wheelies.. lite segt :tungan


Nu när vi blir så många så måste vi snacka igenom hur vi ska göra detta på ett säkert sätt, tänker då främst på burnen i göta tunneln..
Vilka som kan, hur vi skall placera oss.. få alla o veta vad & var i gänget man skall vara när vi burnar..
..hur vi "säkrar" tunneln från bilister/lastbilar som vill göra en Strike :skrämd när våra vänner är i tunneln..

Helt enkelt snacka säkerhet..för våran egen skull.
Sen måste vi fanemig bestämma vilken dag vi ska göra allting på, skall vi burna sent på kvällen/natten o köra på dagen? Dunno..

Jag drar till GP vid 18 idag o skummar gärna igenom lite ideér o så.

Idag skall vi komma framm till en ialla fall preleminär dag att utföra våra bus på. Sen får vi ändra vid behov självklart. Jag måste ju bara göra det under Kalaset..


ja, under kalaset måste det bli... måste filma allmänt under kalaset, fattar du hur sjukt mycket folk det kommer vara ute ( dock väldigt mycket poliser med:huvet ) ses senare
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
doro skrev:
2348071 ja, under kalaset måste det bli... måste filma allmänt under kalaset, fattar du hur sjukt mycket folk det kommer vara ute ( dock väldigt mycket poliser med:huvet ) ses senare

Ja, att filma rent "allmänt" när vi åker gör mycket för stämningen i rullarna!

Jo visst kommer det vara poliser.. men vad skall dem göra när det kommer en våg på 30+ hojar?
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Muggen skrev:
2348074 Ja, att filma rent "allmänt" när vi åker gör mycket för stämningen i rullarna!


så kan vi filma några fina :tuttar :tuttar som förgyller rullen med....
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Aaah att man inte har nån hoj längre (satans bovar o banditer!!) Detta låter ju sjukt skoj! 30 motarder kommer på bakhjulet genom en massa däcksrök i det blåa ljuset i tunneln.. Nåt annat än bästsäljare? Förresten, har ju en gammal gsx400 står här ute.. Den har jag fått upp på slangen ett par ggr.. :rolleyes:
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
jag är gärna på men måste få veta vilken dag det blir av...
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Ska försöka komma ned! Låter kul!

Skippar dock hjulande och burnande pga okunskap och nytt bakdäck.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top