Götatunneln på riktigt!

Ska vi leka?


  • Antal röstningar
    0

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Spidermoto skrev:
2355262 Om vi skall köra i bredd nästa gång så skulle jag önska att vi låg i mer än 30km/h. Det gick för sakta o flera blev frustrerade. Tunneln filmas från vägverket. Ligger vi för sakta o gör köer kommer snuten direkt. Nästa gång kan alla få ett nummer som på gympan. 1,2.3 = rad 1 rad 2 o rad 3. Då vet alla var dom skall vara. Vi får lära oss av våra misstag så blir det kanon tillslut. Blir säkert mer än 1 film, eller? tack för en bra dag Muggen. Tyckte du höll lådan fin fint. Det skall du ha tack för. Vi synes snart igen. Mvh Daniel.:tummenupp

Självklart blir det mer än 1 film :yoparty sålänge folk filmar, så länge redigerar jag :D Under omständigheterna är jag nöjd med allting, tack. Jag har lärt mig mkt, hoppas ni andra gjort det också!

Vi har fortfarande inte kört GENOM stan.. det skall vi göra i jacka & jeans så vi inte blir så förbannat ivriga pga värmen..
Köra fortare.. Sure, men då får folk säga sådant så gör vi det :)

Nästa föreställning jag "arrangerar" tänker jag inte göra som idag att vi träffas alla och tar det som det kommer. Utan då kommer jag kräva av er att vi träffas så många som möjligt, som jag sa tidigare i denna tråd, och gör en planering om hur vi skall göra så att allting klaffar utan problem! Diskutera kamera vinklar och om vi skall ha någon som filmar bakåt o sånt..
Bara så allting verkligen är genomtänkt ordentligt.
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
peteR1000 skrev:
2355277 Håller med att det gick lite väl långsamt, det med nummer är smart :tummenupp blir lätt att veta vart man ska vara dessutom ser det nog betydligt snyggare ut. Sen kan man ju alltid pröva lite mer avancerade grejer som att åka i V-formation :yoparty

Det är det jag menar, planera alltihop sen får folk ha sina ideér o göra vafan dem vill utanför gruppen/teamet för det är vad vi är, ett team allihop!
Vi fixar ett script att följa, då gör alla det. Ta det med en nypa salt dock, det finns ju alltid möjligheter att skoja till det lite!!

Sen måste jag säga att jag tycker det är så jävla kul detta.. alltihop börja med ett skämt om att åka genom götatunneln på våra mindre gruppkörning..
Sen blev det sanning! Mer sånt! Roliga och tokiga ideér är det bästa!

Anledningen till att jag tar mig an att redigera alltihop är för att jag vill visa andra i landet hur kul vi har det i götet! För et är en del att redigara! :D
 
Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Muggen skrev:
2355316Anledningen till att jag tar mig an att redigera alltihop är för att jag vill visa andra i landet hur kul vi har det i götet! För et är en del att redigara! :D


:lol Då har du ju inte tid att sitta här och skriva. :) Seså gå och jobba med dig nu. :7peta :tungan


Edit:Förresten hur många blev vi? :va
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
graphite ghoast skrev:
2355042 som vanligt så sket dig sig i sista sekunden....men...

jag såg när ni kom ner på E20!! jag stod vid rödljuset strax efter tingstadstunnel..Såg grymt ut!!!:yoparty :tummenupp

måste hitta på nått liknande med ÄNNU fler hojar, eller vad säger ni..

coolt o se er!!!

förresten vem var det som ouilade ut på E20 du låg sist i gänget!!??


vad var det för hoj?? motard / sporthoj? jag la en liten ouiiilee en bit :rolleyes: kommer inte ihåg ifall jag låg sist eller vart jag låg.... annars var dagen mkt bra! ballt i tunneln när det blev lite kö bakom:yoparty

måste lära mig klättra lite mer på hojjen så jag kan ta hela tunneln på bakan!
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Mögel skrev:
2355363 :lol Då har du ju inte tid att sitta här och skriva. :) Seså gå och jobba med dig nu. :7peta :tungan


Edit:Förresten hur många blev vi? :va

Haha, fan va ful din ninja blev helt plötsligt :va
Vet inte hur många vi blev, men runt 35 kanske hehe
 

coffe

Christoffer Johansson
Gick med
20 Oct 2004
Ort
HÄLLESÅKER
Hoj
XR600R -96
Fan va gött det var att åka så många idag... men fan vad jobbigt varmt det var
Klarade att växla på bakan idag, utan att den gick ner :yoparty
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Nu var jag iof inte med idag men, wheela flera st på bredd är faktiskt rätt svårt. En del kopplar upp, andra bara gas, en del tar längre tid på sig att hitta balanspunkten = svårt att hamna gämnsides i samma hastighet. Ett smurf tips kan ju vara att öva lite innan det ska filmas. Lite lättare när man vet vem som har samma åkstil som en själv kanske.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Smurfer skrev:
2355529 Nu var jag iof inte med idag men, wheela flera st på bredd är faktiskt rätt svårt. En del kopplar upp, andra bara gas = svårt att hamna gämnsides i samma hastighet. Ett smurf tips kan ju vara att öva lite innan det ska filmas. Lite lättare när man vet vem som har samma åkstil som en själv kanske.

Förberedelse i all ära, sånt jag vill göra!! Sen hade det varit coolt, och lättare att köra i ett led.. o wheela i form av en våg.. börja på ena sidan.. sluta på andra. :D

Sitta ner, snacka ihop om hur vi skall göra. Träna :yoparty
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Ja, det låter ju inte dumt.

Vem skall lära mig köra viffern på bakslang ordentligt då???
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Muggen skrev:
2355392 Haha, fan va ful din ninja blev helt plötsligt :va
Vet inte hur många vi blev, men runt 35 kanske hehe


Va vad är det du säger, Det är ju den snyggaste ninja i världen. :D
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
35 pers... det var ju synd att jag hade förhinder, hade varit grymt kul att vara med, även om jag e duktigast på två hjul i backen samtidigt,...

Ser fram emot denna film!
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
hållundan skrev:
2355647 Inga problem alls. Tycker bara att det är lite skrämmande att folk krockar (med varandra?) på gruppkörningar.

Som om du var perfekt från början. Alla är vi nybörjare o köra i grupp nån gång. Låt oss som har kul ha kul och låt det stanna där. Du var inte ens där, om du var där kanske du sett omständigheterna och inte varit så kritisk.

Och skriv inte bara jösses, då uppfattas du fel av många bla av mig. Och visst är det skrämmande att det hände i all ära, men vi är alla glada för att det kunde blivit så mkt värre :mattias

Lägg nu ett svar-inlägg så skiter jag i o svara så är denna disskution över. Vill inte förstöra en så rolig tråd med skitsnack.

:backontop
 
Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
hållundan skrev:
2355631 Jösses.

:rofl

Muggen skrev:
2355533 Förberedelse i all ära, sånt jag vill göra!! Sen hade det varit coolt, och lättare att köra i ett led.. o wheela i form av en våg.. börja på ena sidan.. sluta på andra. :D

Sitta ner, snacka ihop om hur vi skall göra. Träna :yoparty

Jag är ledig 1 vecka till så vill någon öva lite på grupp wheelies (fan va porrigt det låter) så hakar jag gärna på :tummenupp
 
Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Smurfer skrev:
2355681
Jag är ledig 1 vecka till så vill någon öva lite på grupp wheelies (fan va porrigt det låter) så hakar jag gärna på :tummenupp

Jag har oxå en vecka kvar så jag hänger oxå på. :tummenupp Fast jag kan inte wheela så långt, Men jag kan ju försöka. :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Muggen skrev:
2355659 Som om du var perfekt från början.
Det har jag knappast yppat någonstans, eller hur?
Muggen skrev:
Alla är vi nybörjare o köra i grupp nån gång. Låt oss som har kul ha kul och låt det stanna där.
Har jag sagt att ni inte får ha kul?
Muggen skrev:
Du var inte ens där, om du var där kanske du sett omständigheterna och inte varit så kritisk.
Nej, jag var inte där utav den enkla anledningen att jag just är lite emot gruppkörningar pågrund av bland annat sådana omständigheter som då hände idag...
Muggen skrev:
Och skriv inte bara jösses, då uppfattas du fel av många bla av mig.
Jösses. (Säg inte åt mig vad jag ska skriva och inte skriva)
Muggen skrev:
Och visst är det skrämmande att det hände i all ära, men vi är alla glada för att det kunde blivit så mkt värre :mattias
Absolut, tur att inget allvarligt(are) hände.
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
hållundan skrev:
2355780 Det har jag knappast yppat någonstans, eller hur? Har jag sagt att ni inte får ha kul? Nej, jag var inte där utav den enkla anledningen att jag just är lite emot gruppkörningar pågrund av bland annat sådana omständigheter som då hände idag...Jösses. (Säg inte åt mig vad jag ska skriva och inte skriva)Absolut, tur att inget allvarligt(are) hände.

om du bara ska skriva jösses kan du lika gärna skippa det det ger inget åt diskussionen endå,
dina senaste inlägg jag läst har ju inte varit särskilt possitiva, klagar och har dig varför ens skriva?:va mycket aggressioner?? problem hemma??
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top