Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Dyker det upp ngn vid 18?

Blir ju lixom lite mörkt och kallt, så senare än så verkar ju lite dumt.
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Säsongen slut om 43 timmar!
:huvet :huvet :gnissla :4skrika :censored


Jo, den är det för min del. Idag klockan 13 fladdrade lappen iväg på frihamnsmotet. Konstapeln mumlade nåt om 93 på 50-väg och tyckte tydligen att det var olämpligt. Så han bytte mitt kort mot en lapp som sade att jag bara fick köra i ytterligare 48 timmar. Tack för det!

Det står tillochmed på http://www.polisen.se/inter/nodeid=21431&pageversion=1.html&articleid=69697
att de skulle ha fartkontroll där idag, så om man bara hade bemödat sig att ta en titt där så hade man klarat sig. f*n vad surt. :tummenner :mad:

Hoppas ingen annan åkte dit!?
 

Coola Ola

Guest
bullitt skrev:
Säsongen slut om 43 timmar!
:huvet :huvet :gnissla :4skrika :censored


Jo, den är det för min del. Idag klockan 13 fladdrade lappen iväg på frihamnsmotet. Konstapeln mumlade nåt om 93 på 50-väg och tyckte tydligen att det var olämpligt. Så han bytte mitt kort mot en lapp som sade att jag bara fick köra i ytterligare 48 timmar. Tack för det!

Det står tillochmed på http://www.polisen.se/inter/nodeid=21431&pageversion=1.html&articleid=69697
att de skulle ha fartkontroll där idag, så om man bara hade bemödat sig att ta en titt där så hade man klarat sig. f*n vad surt. :tummenner :mad:

Hoppas ingen annan åkte dit!?

Illa det... Inte mycket kvar av säsongen nu ändå så det är väl en liten tröst. Själv kör jjag alltid lagligt förbi där efter att ha varit en framförvarande bil ifrån att åka dit när de hade kontroll på samma ställe. Tog det faktiskt extra lugnt just i dag (när kontrollen inte var kvar), kanske var kvarhängande taskiga vibbar jag påverkades av?
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Coola Ola skrev:
Illa det... Inte mycket kvar av säsongen nu ändå så det är väl en liten tröst. Själv kör jjag alltid lagligt förbi där efter att ha varit en framförvarande bil ifrån att åka dit när de hade kontroll på samma ställe. Tog det faktiskt extra lugnt just i dag (när kontrollen inte var kvar), kanske var kvarhängande taskiga vibbar jag påverkades av?
Sant, jag har tröstat mig lite med det. Hade ju varit klart tristare om samma sak hänt i maj... Angående vibbarna så kan jag säga att jag spritt ganska mycket och ganska dåliga sådana omkring mig hela eftermiddagen, inte konstigt om lite hängde kvar när du åkte förbi..
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
bullitt skrev:
Sant, jag har tröstat mig lite med det. Hade ju varit klart tristare om samma sak hänt i maj... Angående vibbarna så kan jag säga att jag spritt ganska mycket och ganska dåliga sådana omkring mig hela eftermiddagen, inte konstigt om lite hängde kvar när du åkte förbi..

Din stackar sate!
Lider med dig!
Själv så är jag lite syrak för att jag inte kan köra, :confused: vi var i väg ett gäng idag från GP, men alla bara försvann som vanligt, :huvet så jag åkte hem igen.. :(
 

Coola Ola

Guest
DisqoBizkit skrev:
Din stackar sate!
Lider med dig!
Själv så är jag lite syrak för att jag inte kan köra, :confused: vi var i väg ett gäng idag från GP, men alla bara försvann som vanligt, :huvet så jag åkte hem igen.. :(

Va? Väntade de inte på dig? Låter lite kass tycker jag.... Så väldigt långsamt körde du inte när jag var med iaf. Bara bra att du håller ditt tempo, alltför många som klotat när de försökt köra över sin egen förmåga.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Coola Ola skrev:
Va? Väntade de inte på dig? Låter lite kass tycker jag.... Så väldigt långsamt körde du inte när jag var med iaf. Bara bra att du håller ditt tempo, alltför många som klotat när de försökt köra över sin egen förmåga.
Hehe, nej dom bara försvann.. Och är den ingen i ungefär ens eget tempo kan man ju lika gärna köra själv!
Hoppas vi får att par till turer i år..
Ha det så länge ola!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DisqoBizkit skrev:
Din stackar sate!
Lider med dig!
Själv så är jag lite syrak för att jag inte kan köra, :confused: vi var i väg ett gäng idag från GP, men alla bara försvann som vanligt, :huvet så jag åkte hem igen.. :(

Du verkar inte ha turen på din sida asså. Å andra sidan borde ju den/dom som är först se till att vänta på alla minst vid varje avtagsväg. Hamnar man sist utan att vara säker på vart man ska så kan man lika gärna åka hem.

För mig blev det en blygsam solotur på gamla på Jonseredsvägen. :)
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
DisqoBizkit skrev:
Din stackar sate!
Lider med dig!
Själv så är jag lite syrak för att jag inte kan köra, :confused: vi var i väg ett gäng idag från GP, men alla bara försvann som vanligt, :huvet så jag åkte hem igen.. :(
Riktigt så var det ju inte. Kom hem nu efter en liten tur med trevliga vägar,backspeglar å vilt.Får hoppas på väder imorgon så blir det en sväng då med.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nej, ingen tur, hehe..
Jonseredsvägen förbi aspen är så himla nojjig nu bara med alla lappningar!
Btw, hastighetsvajern gick av i går när jag skulle hem när jag kom vilse, så nu blir det nog definitivt en sån manick som du hade!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DisqoBizkit skrev:
Nej, ingen tur, hehe..
Jonseredsvägen förbi aspen är så himla nojjig nu bara med alla lappningar!
Btw, hastighetsvajern gick av i går när jag skulle hem när jag kom vilse, så nu blir det nog definitivt en sån manick som du hade!

Ja, lite läskigt när asfaltskvaliteten skiftar hela tiden.
Min cykeldator är en Sigma 800. (Art. nr. 34-2143 på Clas Ohlson). Har bara testat den upp till ca 190, men det står att den ska klara 299. Tänk på att om du ska besiktiga med den så måste den vara belyst med en lampa kopplad till hojens eget elsystem. :tummenupp
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Yamaha farfar skrev:
Riktigt så var det ju inte. Kom hem nu efter en liten tur med trevliga vägar,backspeglar å vilt.Får hoppas på väder imorgon så blir det en sväng då med.
Nej, men jag gav upp tidigare än jag tänkt.. Nej, det var väl trevligt endå!
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
PacMan skrev:
Ja, lite läskigt när asfaltskvaliteten skiftar hela tiden.
Min cykeldator är en Sigma 800. (Art. nr. 34-2143 på Clas Ohlson). Har bara testat den upp till ca 190, men det står att den ska klara 299. Tänk på att om du ska besiktiga med den så måste den vara belyst med en lampa kopplad till hojens eget elsystem. :tummenupp
Okaj!
Tack skall du ha!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
DisqoBizkit skrev:
Hehe, nej dom bara försvann.. Och är den ingen i ungefär ens eget tempo kan man ju lika gärna köra själv!
Hoppas vi får att par till turer i år..
Ha det så länge ola!

Nja, nog väntade vi. Du försvann bra snabbt där! Kul var det, tur att den där renen höll sig i skogen bara.

Nu skall jag bara slänga kallingarna från hästtransportincidenten.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
t-rex skrev:
Nja, nog väntade vi. Du försvann bra snabbt där! Kul var det, tur att den där renen höll sig i skogen bara.

Nu skall jag bara slänga kallingarna från hästtransportincidenten.

Jepp ni väntade tom på oss :tummenupp

Renar och hästtransporter...verkar ha varit en händelserik tur :)

Ha det gött!

/BW
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top