Göteborgs åkartråd! OBS: Läs tipsen i första inlägget!

Status
Ej öppen för fler svar.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Mark skrev:
Det mesta blir väldigt självklart när man har kört i grupp ett tag. Men för "förstagångare" kan vara bra med lite vägledning.

/Mark

Japp, lite hjälp på traven är alltid välkommet. Man behöver å andra sidan inte vara ny (oerfaren) för att ha nytta av lite hjälp/tips ibland. Även en erfaren knutte/knuttinna som har kört länge med sina kompisar kan ju ha lagt sig till med fula vanor och behöver få lite nya "inputs" ibland!

Mvh!
// Niklas
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
JONQAS skrev:
Nån som skall köra imon, fredag? Eller blir det bara öl? :va :)


Blir nog ÖL imorgon men lite åka av på lördag om det är väder till de men med släp...har lovat flickan :tuttar
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Köra imorgon kl 1200 gp?

Om vädret e ok givetvis.
Har lite att göra på Black Betty innan hon e helt körklar men ska nog hinna ordna det innan dess.
 

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
jötteborj
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
back in black skrev:
Köra imorgon kl 1200 gp?

Om vädret e ok givetvis.
Har lite att göra på Black Betty innan hon e helt körklar men ska nog hinna ordna det innan dess.

jag hänger gärna med på en sväng om vädret tillåter :tummenupp
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
back in black skrev:
Köra imorgon kl 1200 gp?

Om vädret e ok givetvis.
Har lite att göra på Black Betty innan hon e helt körklar men ska nog hinna ordna det innan dess.

hmm hinner nog inte till tolv men hör av mej till någon av er så får vi se vart ni är
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
grön-x skrev:
slog min tjej idag

vad hade hon gjort för ont då :( trasig plast lr :pannkyss

ps kan någon som ska med ut och köra skicka sitt mob nr i ett pm så jag får tag i er lr blir det Ringen som gäller väst sverige är stort :va
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Gottis skrev:
vad hade hon gjort för ont då :( trasig plast lr :pannkyss

ps kan någon som ska med ut och köra skicka sitt mob nr i ett pm så jag får tag i er lr blir det Ringen som gäller väst sverige är stort :va


har precis pratat med Back in black och vi möts upp ett gäng i bollebygd på shell tappen efter som jag åker från alingsås nu :) står där till kl 14 00 iaf
 

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en 2'a
Hoj
ZZ-R
Hey Baberriba, va' iväg med tjejen på en avslutnings middag(hon slutar sin utb.) långt ut åt hel"#!e, bortanför Skene helt enkelt :rolleyes:

Det fanns så jäkla mycket kul vägar där så jag höll på att smälla av :rofl . Allt från härliga Sporthojj-vägar till småvägar(customboys-would-love-it) med underbar natur.

Jag funderar på att åka en rejäl sväng om typ tre helger(om vädret är bra) och om intresse finnes så kan jag sätta ihop en rutt som varar Lördag-Söndag. Jag fixar boende på nåt billigt ställe(pensionat), eller om alla vill tälta(?). Pensionaten brukar ligga nära naturen så då kan vi grilla lite & ta' en bira också. Jag tar på mig att fixa nån shysst aktivitet också. :banana

Är det någon som skulle tycka detta vore kul ?

Om några är sugna så kör vi turen den 11/6, 11.00 från GP:

1. Napoleon
2. Cosmo, kanoninitiativ nappe, (tina é med hon oxo)
3.

OBS ! Det blir inget idiot-tempo, men självklart kommer vi sota ur maskinerna på vissa sträckor. :yoparty
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Jag kommer ursprungligen från skene området...finns en hel del vägar där :tummenupp vart har du tänkt dig rutten?
 

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en 2'a
Hoj
ZZ-R
non-stop skrev:
Jag kommer ursprungligen från skene området...finns en hel del vägar där :tummenupp vart har du tänkt dig rutten?

Tänkte i grova drag att vi kör åt Skene-hållet, men lite mera söder ut. Vi kör då åt typ Horred/Torestorp, därefter något längre in i landet & söderut, tpy Ullared, Gällared etc.

Beroende på vad jag sätter ihop går rutten tom söder om Halmstad, men allt är ännu bara på planerings-stadiet. Skicka/PM'a gärna tips så bakar jag in dessa sträckorna i rutten.

Häng på vettja, om du har tid/lust !
 
Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
rogka566 skrev:
Jodå.. Tänkte dra en sväng idag. Har inte vågat åka med er tuffa grabbar ännu bara..
Det är ju det att vi är raka motsatsen till tuffa.. Rätt snälla, lite fega och rätt mesiga igentligen faktiskt, ta o haka på vetja! :tummenupp
:hoppa
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Hultan skrev:
Det är ju det att vi är raka motsatsen till tuffa.. Rätt snälla, lite fega och rätt mesiga igentligen faktiskt, ta o haka på vetja! :tummenupp
:hoppa

Kommer inte loss från jobbet förrän runt 18 idag.:huvet När brukar ni pysa?
Grymt sugen på att gasa.:yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top