Galen kvinna från tuben.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jodå jag ska lugna mig när radare har skrivit vad han hade gjort "säkert nått moraliskt riktigt" och när han gjort detta ska jag sluta skriva i denna tråden.

Last edited:

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
”Öga för öga, tand för tand”. Brukar kallas för Talionprincipen och tillämpas i länder med Sharialagar.

Logiken i de här ordspråken ligger ju på en fyraårings nivå i fråga om konsekvens- och riskbedömning. De har ett perspektiv som är helt svart/vitt. Andra är dumma eller snälla. Har rätt eller fel. Är vän eller fiende. När en vuxen människa tänker så och dessutom är våldsam, då är det dags att börja tänka psykiatrisk diagnos, kriminal- och psykvård. I stort sett alla som döms för mord och allvarliga våldsbrott tänker såhär.

Det borde ingå i alla vuxna människors medvetna moral och beteenderepertoar att ha en mycket tydlig lägstanivå för hur man behandlar sina medmänniskor. Oavsett omständigheter!!! Till exempel: ”Jag skadar aldrig medvetet en annan människa.”

I det aktuella fallet med kvinnan och motorcyklisten är det förstås kvinnan som tänker dum/snäll och som ”ger sig in i leken”. Hon beter sig mycket hotfullt genom att medvetet och upprepade gånger köra mycket nära motorcyklisten (så vitt jag förstod det minst en gång innan filmen börjar). Att hon får en spark på sin bil är ju varken moraliskt lägre eller farligare än det hon själv gjorde. Tyvärr är kanske även mannen på motorcykeln någon med låg impulskontroll och benägen att missuppfatta andra människors handlingar som personligt riktad kritik. Har man då låg självkänsla blir det jätteviktigt att snabbt göra något som lindrar ångesten och obehaget som följer när man kommer i kontakt med den oönskade bilden av sig själv. Det är farliga grejer det här, både för den som utan att veta det ”kränker” någon med låg självkänsla och för den som inte har lärt sig något annat sätt att reagera än med våld eller (bättre) övat sig på att stärka sin självkänsla och bli mindre känslig för omgivningens värderingar. Det är inte meningen att vi ska skada varandra! Alla vet att det får negativa konsekvenser – för alla.

Nu ska du INTE ta det helt på orden. Det diskuteras ju ev den filmsnutten vi har sett och där bilen minskar utrymmet för mc:n 1 gång. Sen stor hon still och gubben på mc:n vacklar förbi som en albatross. När han nästan är framför bilen sparkar han till och bilen stor still under tiden han vacklar.

Hade han varit lite klok i skallen hade han inte sparkat och då hade det inte blivit något mer av det. Vad som hände före och efter filmen är en gåta. Ibland måste man läsa lite mellan raderna. Våld löser inget alls. Det är varken häftigt, tufft eller roligt. Det är bara töntigt. Att kvinnan fick totalt frispel gör inte henne oskyldig.

Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Du ska inte ta och lugna ner dig?!!

Nä, jevla moralhoj.com, mer KjEtTing och fuckyou-burnouter åt folket!!1

Kan faktiskt tänka mig att kärringen i filmen inte körde över hojåkaren "medvetet" utan det handlar om ren och skär skräck kombinerat med ett sjuhelvetes hjärnsläpp. Men det Goffen utrycker, ja jävlar så sjukt det låter :dummer

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hmmm. Sidan funkar lite struligt tycket jag.....

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag är också nyfiken på ett Ärligt svar från Radare vad han tror att han gjort i den situationen nån sparkar på något han verkligen bryr sig om, oavsett om det är bil, flickvän eller honom själv.

Det är väldigt svenskt att knyta näven i fickan och vara korrekt i ett internetforum men är det så få här som 'Hellre dör rakryggade än lever ett liv på knä' ?
(här ska också bli intressant att se hur många som fattar innebörden av talesättet eller kommenterar ordalydelsen)

Goffen tar ingen skit iaf. Det är tydligt.

Radare - vi väntar med spänning och BS'ometern är påslagen...

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Jag är också nyfiken på ett Ärligt svar från Radare vad han tror att han gjort i den situationen nån sparkar på något han verkligen bryr sig om, oavsett om det är bil, flickvän eller honom själv.

Nu är det väl ändå en väldig skillnad om någon sparkar på en person, såsom ens flickvän, eller på något materiellt som en bil? :7peta

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Radare din gamle moralkaka... Kom in till pappsen i biktbåset nu o lätta ditt hjärta...:7peta

Som K-man skrev är BS'ometern är påslagen...:fakta

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu är det väl ändå en väldig skillnad om någon sparkar på en person, såsom ens flickvän, eller på något materiellt som en bil? :7peta
Tror du att det finns folk som bryr sig mer om sin bil än sin flickvän? Det vet jag att det gör. Det kan vara en frimärkssamling, snuttefilt eller katt ffs! Skit i exemplet - förstå innebörden!

Goffen bryr sig uppenbarligen om sin bil väldigt mycket men det kanske inte Radare gör så han kan sitta och spy galla över Goffen, därför frågar jag vad Radare gjort, eller snarare hur han reagerat, om nån sparkat på NÅT HAN BRYR SIG OM! Fatta!

*suck*

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hmm, när man läser denna tråden blir man tveksam på om man överhuvud taget skall ha med människor att göra.

Bättre med djur, där vet man liksom vilka man bör akta sig för och vilka som är ok..................

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Hmm, när man läser denna tråden blir man tveksam på om man överhuvud taget skall ha med människor att göra.

Bättre med djur, där vet man liksom vilka man bör akta sig för och vilka som är ok..................
Jo, ligger en hel del i det. Men jag tror man kan dra en del generaliserbara slutsatser om ”vilka” i den här tråden.

Många som beter sig våldsamt har synliga beteenden och kännetecken som är lätta att känna igen.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Lätt underhållande tråd som jag hade lagt åt sidan redan från början efter jag kollat på klippet, men ser ju onekligen ut som Radare undviket helt och hållet att svara på vad han själv skulle gjort i den situationen. Själv hade man nog lacka oavsett vilken av situationerna man var med om (MC eller kvinnan i bilen) och gjort nånting av de...

Man har varit i ett par situationer, kanske inte just som exemplet i filmen men likvärdiga i innebörden och handlat därefter (alltså gjort nått åt de) Sen om de är dumt eller inte är en annan femma men reagerar gör man och inte bara knyter näven i fickan.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Finns många bilar med automat som skenar!!!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år