Galna flickvänner/exflickvänner.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag resonerar som så att om en tjej är otrogen med mig så kommer hon förmodligen från ett förhållande som inte är där förhållandet ska vara.
I dagens 2008 är det alldeles för många som väljer tryggheten i ett dåligt förhållande framför att våga släppa taget. Om jag kan hjälpa en tjej med pojkvän att se att det finns möjlighet till ett annorlunda och bättre liv så gör jag henne en tjänst. Jag kommer inte att döma henne om hon är otrogen med mig.

Dessutom så är det bara att inse att många av de bästa tjejerna redan är "upptagna" på ett eller annat sätt. Skulle jag då låta en "pojkvän" stoppa mig om jag verkligen skulle kunna se förhållandepotential i den tjejen? Hell no! Om jag enbart var intresserad av att ha sex med henne så skulle jag fortfarande kunna göra det, men säga det till henne. Givetvis inte med de orden men fortfarande skulle det vara budskapet.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Jag resonerar som så att om en tjej är otrogen med mig så kommer hon förmodligen från ett förhållande som inte är där förhållandet ska vara.
I dagens 2008 är det alldeles för många som väljer tryggheten i ett dåligt förhållande framför att våga släppa taget. Om jag kan hjälpa en tjej med pojkvän att se att det finns möjlighet till ett annorlunda och bättre liv så gör jag henne en tjänst. Jag kommer inte att döma henne om hon är otrogen med mig.

Dessutom så är det bara att inse att många av de bästa tjejerna redan är "upptagna" på ett eller annat sätt. Skulle jag då låta en "pojkvän" stoppa mig om jag verkligen skulle kunna se förhållandepotential i den tjejen? Hell no! Om jag enbart var intresserad av att ha sex med henne så skulle jag fortfarande kunna göra det, men säga det till henne. Givetvis inte med de orden men fortfarande skulle det vara budskapet.


Du är alltså den där såkallade påsen med skit? :va
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag resonerar som så att om en tjej är otrogen med mig så kommer hon förmodligen från ett förhållande som inte är där förhållandet ska vara.
I dagens 2008 är det alldeles för många som väljer tryggheten i ett dåligt förhållande framför att våga släppa taget. Om jag kan hjälpa en tjej med pojkvän att se att det finns möjlighet till ett annorlunda och bättre liv så gör jag henne en tjänst. Jag kommer inte att döma henne om hon är otrogen med mig.

Något fel på självförtroendet finns det då i alla fall inte. :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
instämmer med föregående två talare.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Du är alltså den där såkallade påsen med skit? :va

Jag har förståelse för att du tycker det, för jag resonerade också så en stor del av mitt liv. Givetvis så skulle jag aldrig göra något med en tjej vars pojkvän jag känner, men är det en random dude så har jag inga som helst problem att träffa en tjej som är upptagen. Om hon vill träffa mig så är det hennes beslut och på hennes ansvar.

Något fel på självförtroendet finns det då i alla fall inte. :)

Hehe, kanske lät lite drygt men kontentan är iaf att jag inte har problem att träffa en upptagen tjej och jag kommer att respektera henne som kvinna oavsett om hon har kille eller ej.

Men då ser jag också ett förhållande som något öppet som båda måste trivas i.
Liksom som att du håller en fjäril i handen och beundrar dess närvaro. Du trivs med den och den trivs med dig. Så länge du gör det så kommer den känna sig fri och trivas i ditt sällskap. Direkt du försöker knyta näven och stänga inne fjärilen så kommer den vilja flyga därifrån och kommer därefter aldrig att vilja komma tillbaka. Vill fjärilen så småningom flyga iväg så kommer jag bara stöta ifrån den ännu längre genom att försöka fånga den.

Metaforer sa bill :)
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Men då ser jag också ett förhållande som något öppet som båda måste trivas i.
Liksom som att du håller en fjäril i handen och beundrar dess närvaro. Du trivs med den och den trivs med dig. Så länge du gör det så kommer den känna sig fri och trivas i ditt sällskap. Direkt du försöker knyta näven och stänga inne fjärilen så kommer den vilja flyga därifrån och kommer därefter aldrig att vilja komma tillbaka. Vill fjärilen så småningom flyga iväg så kommer jag bara stöta ifrån den ännu längre genom att försöka fånga den.

Metaforer sa bill :)

Jäkligt bra skrivet... Hehe...
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Liksom som att du håller en fjäril i handen och beundrar dess närvaro. Du trivs med den och den trivs med dig. Så länge du gör det så kommer den känna sig fri och trivas i ditt sällskap. Direkt du försöker knyta näven och stänga inne fjärilen så kommer den vilja flyga därifrån och kommer därefter aldrig att vilja komma tillbaka. Vill fjärilen så småningom flyga iväg så kommer jag bara stöta ifrån den ännu längre genom att försöka fånga den.

Metaforer sa bill :)

Ahhh....fjärlismetaforen!!! Den brukar jag använda. :tummenupp

Metaforer is the shit när man ska förklara känslor.!! ALLT blir klockrent.

//Mad metaforernas drottning :tungan
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Men då ser jag också ett förhållande som något öppet som båda måste trivas i.
Liksom som att du håller en fjäril i handen och beundrar dess närvaro. Du trivs med den och den trivs med dig. Så länge du gör det så kommer den känna sig fri och trivas i ditt sällskap. Direkt du försöker knyta näven och stänga inne fjärilen så kommer den vilja flyga därifrån och kommer därefter aldrig att vilja komma tillbaka. Vill fjärilen så småningom flyga iväg så kommer jag bara stöta ifrån den ännu längre genom att försöka fånga den.

Metaforer sa bill :)

Och jag har inte en aning om vad Bull svarar på det.

Men visst är det så som du skriver. Man ska inte begränsa varandras liv. Man ska hjälpa varandra att leva det på bästa sätt och fullt ut.

Min syster sade så här om saken: "Jag kan inte hindra min man från att vara otrogen, men jag kan vara mot honom på ett sådant sätt att han aldrig kommer tänka tanken." Ja, eller något ditåt i alla fall. Inget exakt citat med andra ord.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har förståelse för att du tycker det, för jag resonerade också så en stor del av mitt liv. Givetvis så skulle jag aldrig göra något med en tjej vars pojkvän jag känner, men är det en random dude så har jag inga som helst problem att träffa en tjej som är upptagen. Om hon vill träffa mig så är det hennes beslut och på hennes ansvar.

Jag tycker i princip att du har rätt, så länge du inser att du är berättigad en stor jävla knogbaguette i precis hela ansiktet.

Mvh
/Random dude

Jäkligt bra skrivet... Hehe...

Klart att ni tjejer tycker den metaforen är bra. Det är ju en total friskrivning från allt ansvar, inlindat i lite lull-lull.
:)
 
Last edited:

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
Om en kille skojar till det med en tjej som är upptagen, är det väl inte främst den "nye" killens fel :va ? Det är väl tjejen som är otrogen, och borde få en knytnäve i fejan???

Visst kanske man ska hålla sig borta från upptagna personer, men jag tycker nog att den som har ett förhållande är en större skit än den som inte har det i detta exempel.

För övrigt tycker jag att tjejer :tuttar överlag är helt underbara, problemet är bara att det är helt omöjligt att fatta vad ni menar 50% av samtalen :rolleyes:
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Klart att ni tjejer tycker den metaforen är bra. Det är ju en total friskrivning från allt ansvar, inlindat i lite lull-lull.
:)

Haha... Du är knäpp...
Den är bra skriven för den är sann...
Ingen kan nånsin hålla mig mot min vilja o jag kan inte hålla nån annan mot hans/hennes vilja...


Var är dina historier då??? HALLLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ..... :tuttar :tungan
 

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Letar
Det är möjligt att du inte märkt något för att du inte så ofta blir raggad på av tjejer överhuvudtaget. Killar gillar inte upptagna tjejer.
Jag har upptäckt en väldigt tydlig tendens både hemma i Borlänge där jag kommer ifrån och i Uppsala där jag bor nu så fenomenet är inte isolerat till mindre eller större städer heller.

Att du inte gillar upptagna killar ser jag som ett sundhetstecken. Troligen har du likadana kompisar också och då lär du inte få se tjejkompisar som raggar på upptagna killar.

Vad gäller blyga killar så är dom lätta att identifiera.
En kille med gott självförtroende som är intresserad kommer att fråga om du vill göra något eller bara säga att han gillar dig.
En blyg kille som är intresserad kommer inte att våga berätta något men kommer inte att säga nej om du föreslår något.
En ointresserad kille kommer att hålla avstånd hur du än bär dig åt.

Hur du ska göra för att lyckas är egentligen ganska enkelt men ändå kanske lite svårt.
Det finns ett citat som avslöjar det ganska bra.

"En vacker kvinna är en som du lägger märke till.
En charmerande kvinna är en som lägger märke till dig."


Tack för det :) Jo det har du helt rätt i.

Förhoppningsvis kan även blyga killar kanske efter ett tag övervinna sig själva.

Det är skönt att få läsa en killes perspektiv på hur ni kan fungera. Du skrev: "att lyckas kan vara egentligen ganska enkelt men ändå kanske lite svårt." Det kan nog som sagt vara lite svårt men värt att testa :tummenupp
 

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Utan igen...
Men då ser jag också ett förhållande som något öppet som båda måste trivas i.
Liksom som att du håller en fjäril i handen och beundrar dess närvaro. Du trivs med den och den trivs med dig. Så länge du gör det så kommer den känna sig fri och trivas i ditt sällskap. Direkt du försöker knyta näven och stänga inne fjärilen så kommer den vilja flyga därifrån och kommer därefter aldrig att vilja komma tillbaka. Vill fjärilen så småningom flyga iväg så kommer jag bara stöta ifrån den ännu längre genom att försöka fånga den.

Metaforer sa bill :)

Då förutsätter jag att du inte är någon knytnävsdude heller när du stängt handen lite för mycke och fjärilen börjat leta nya anhallter....Du kanske tom bjuder dom på morgonkaffe medans du väntar på om fjärilen ska flyga iväg.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Om en kille skojar till det med en tjej som är upptagen, är det väl inte främst den "nye" killens fel :va ? Det är väl tjejen som är otrogen, och borde få en knytnäve i fejan???

Visst kanske man ska hålla sig borta från upptagna personer, men jag tycker nog att den som har ett förhållande är en större skit än den som inte har det i detta exempel.

För övrigt tycker jag att tjejer :tuttar överlag är helt underbara, problemet är bara att det är helt omöjligt att fatta vad ni menar 50% av samtalen :rolleyes:

Om "skoja till det lite" innebär att hans ådrige krigare stöter mot min flickväns livmodertapp, så tycker iaf jag att han förtjänar en rekorderlig knogbaguette.
Flickvännen går inte fri heller, men man slår inte tjejer. :fakta
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Då förutsätter jag att du inte är någon knytnävsdude heller när du stängt handen lite för mycke och fjärilen börjat leta nya anhallter....Du kanske tom bjuder dom på morgonkaffe medans du väntar på om fjärilen ska flyga iväg.
Japp, jag är ingen knytnävsdude och ja, jag har tvingats släppa iväg tjejer som jag gillar och egentligen inte vill släppa. Det suger, gör ont men kommer ändå vara det bästa.
Så varför ska jag bli förbannad på henne eller den nya killen när anledningen till att hon vill gå egentligen är för att jag inte är rätt för henne? I min värld låter det osunt att omvandla energin till ilska att gå ut över henne eller hennes nya ragg istället för att försöka se VAD hos MIG som faktiskt orsakade att vi vuxit ifrån varandra.

Jag kan vara knytnävsdude om en "random dude" skulle ge sig på tjejen med fysiskt våld, men det är en helt annan fråga för då handlar det inte om hennes fria vilja utan något påtvingat.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
vad hände med alla roliga historier?!?
Vill jag läsa om hur man ska vara i förhållanden och om otrohet etc så köper jag Frida ellern ågon annan tjejblaska.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om "skoja till det lite" innebär att hans ådrige krigare stöter mot min flickväns livmodertapp, så tycker iaf jag att han förtjänar en rekorderlig knogbaguette.
Flickvännen går inte fri heller, men man slår inte tjejer. :fakta

ord på dreggel!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top