Galna idioter

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag har haft helförsäkring när oturen har vart framme!

Även jag är inlärd på: Bättre att leva på säkra sidan :gnissla
Men för den skull betyder inte det att jag är guds ängel. Har kört oförsäkrat i år :rolleyes:

Hmmm, du har haft helförsäkrat men inte utnyttjat den för att :va skadorna var ringa eller?

Kört avställt menar du väl :confused:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fan, är det inge som vet var rullen kommer ifrån, så jävla roligt. Ser ut som efedrinpåverkad syrian eller nåt, småhojar + svingamla storhojar + ingen hjälm luktar inte civiliserat land.

Sjukt hårt att slita upp gammelmöget på slangen i nittio, med en liten rumänska på tanken:yoparty

Synd bara att en dålig asfaltslagning skulle kosta ett halvår på brännskadekliniken och köra hud från ryggen med osthyvel i ggn i veckan.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Hmmm, du har haft helförsäkrat men inte utnyttjat den för att :va skadorna var ringa eller?

Kört avställt menar du väl :confused:

Om vi börjar med NSR 125:an :D
Alla polare cyklade på den tiden...jag hängde med, fast med hojen! Spelade ingen roll vart det var...gata, gårdar, skogen etc :D
Den blev sliten, skadad samt vurpad några gånger. Småsaker hela tiden!
Den lackade jag om och sålde till slut utan något försäkringsbolag någonsin var inblandat.

Förra hojen, en SP1:a gick jag på nått konstigt sätt omkull med efter byte till nya däck...:dummer
Den såldes här på SH i skadat skick för nästan samma peng som jag köpte den för :tummenupp (lite back på hoj, ställ, PC)
Jag gjorde det iom att den var inte försäkrad på mig :rolleyes: trots att jag hade fått den lagad eller fått ut betydligt med av försäkringsbolaget!!! Känndes rätt att göra så.http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=10482

Last edited:

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
Fan, är det inge som vet var rullen kommer ifrån, så jävla roligt. Ser ut som efedrinpåverkad syrian eller nåt, småhojar + svingamla storhojar + ingen hjälm luktar inte civiliserat land.

Jag klickade på bilden och fick upp orginalfilmen, står att den kommer från Libanon.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!

RobRas

Guest
Jag kör själv utan ställ ibland/ofta. Använder bara hjälm, ryggskydd samt handskar. Har inga problem med att använda gasen, eller att ta mig fram genom köer på fortast möjliga sätt. Har vart omkull med både ställ samt utan ställ, samt tappat hojen. Jag har ALDRIG använt mig utav min försäkring (helförsäkring)!

En fråga angående den här biten. Är det inte att kasta pengar i sjön om man har helförsäkrat och inte utnyttjar den?!

ausson

Riktiga män dricker koncentrerad saft.
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Husa 02 650/Husa 04 650 motarder
Vi lever i ett samhälle som är uppbyggt på skrämseltaktik från barnsben. "Ta inte imot godis från en främling, det är förgiftat" tex
Vi ska teckna försäkringar mot allt, skydda oss mot allt för att vi är så rädda för att nått oväntat skall hända! Allt detta gör att vi inte vågar att leva livet...för man kan ju dö/bli skadad/kosta pengar om man nu gör det. Dom som vågar leva livet och är beredda på att chansa lite utanför dessa "normer" som vi svensson´s har skapat själva, med hjälp av regeringen som har ett ekonomiskt vinnande intresse i dessa tabubelagda händelser anses som idioter eller som i detta fallet premiehöjare...

bla bla

Att leva livet ser jag inte att köra hoj utan skydsutrustning,varför inte använda utrustning och sedan leva livet på hojen.skadar man sig sedan när man väl har utrustning på sig,ahh då har man iallfall gjort det man har kunnat.
Jag orkar inte argumentera mot nu,men de i filmen tror jag tycker att iallafall 50% av coolheten är i att de bara åker i jeans och t-shirt, alltså i mångas tycke att ju mer man riskerar desto fräckare blir man.

Last edited by a moderator:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
En fråga angående den här biten. Är det inte att kasta pengar i sjön om man har helförsäkrat och inte utnyttjar den?!

Den dagen hojen sitter lindad runt ett träd/stolpe och är SKROT, då är det bra att ha en helförsäkring :fakta Lätt gjort när man har en ivrig högerhand :D

Jag kan inte säga att jag betalar premien med ett leende på läpparna, utan gör allt för att hålla min premie nere genom ställa på mc på våren och ställa av den (ink ägarbyte) till vintern. Använder mig inte av helårsförsäkringen...

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Att leva livet ser jag inte att köra hoj utan skydsutrustning,varför inte använda utrustning och sedan leva livet på hojen.skadar man sig sedan när man väl har utrustning på sig,ahh då har man iallfall gjort det man har kunnat.
Jag orkar inte argumentera mot nu,men de i filmen tror jag tycker att iallafall 50% av coolheten är i att de bara åker i jeans och t-shirt, alltså i mångas tycke att ju mer man riskerar desto fräckare blir man.

Att leva livet utan att vara rädd för allt, eller skydda sig mot allt!
Köra hoj, klättra i berg, hoppa bungy, fallskärm etc. Detta är aktiviteter som får en att känna en spänning till skillnad mot vardagen. Många reagerar starkt på dessa aktiviteter och svarar ofta med:

-Det hade jag aldrig vågat!
-Jag hade kört ihjäl mig med en gång!
-Men det är ju farligt!

Ett skinnställ är ingen garanti för att man kan resa sig upp, hoppa upp på hojen igen och fortsätta köra. Skinnstället hjälper mot skrap samt vissa stötar där skyddsinlägg finns. Men åker du av vägen, in bland träd eller stolpar så kommer skadorna nästan bli detsamma som utan ställ...

Nu kör jag några liknelser som inte har med mc att göra, men det får en att tänka efter lite...

1. Använder DU alltid kondom?
2. Använder DU alltid skyddsutrustning på din arbetsplats?
3. Använder DU flytväst när du åker båt?
4. Åker DU kollektivt med buss/spårvagn/tåg som saknar bälten?

Snälla, spåra inte ut nu pga dessa liknelser. Dom är bara till för att få igång tankeverksamheten :)

Dominator-Rocks

Guest
Meh, Vad då ? Det är väll upp till en själv att bestämma över sitt eget liv!

:gnissla
Men vad säger ni om om att jag brukar ta ut min dotter på "wheelieturer" ?

Det kanske kan väcka en hel del känslor, eller?
Hon är ju inte så gammal heller! :gnissla (Men hon har pekat på motorcykeln...)

Jag kanske borde köpa skydd till henne iaf! :nicka

-

Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Jävlar, jag satt bara och väntade på att dom skulle slå över!!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Libanon, ja på ngt sätt kan jag tro på det faktiskt. Vem har ngt att berätta om Libanesisk hojkultur då...

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Äntligen!

Vi lever i ett samhälle som är uppbyggt på skrämseltaktik från barnsben. "Ta inte imot godis från en främling, det är förgiftat" tex
Vi ska teckna försäkringar mot allt, skydda oss mot allt för att vi är så rädda för att nått oväntat skall hända! Allt detta gör att vi inte vågar att leva livet...för man kan ju dö/bli skadad/kosta pengar om man nu gör det. Dom som vågar leva livet och är beredda på att chansa lite utanför dessa "normer" som vi svensson´s har skapat själva, med hjälp av regeringen som har ett ekonomiskt vinnande intresse i dessa tabubelagda händelser anses som idioter eller som i detta fallet premiehöjare...

Här på www.sporthoj.com finns en sådan stor DUBBELMORAL, trångsynthet samt ett översitteri med professorer inom alla områden. Men det kan bero på att det är så lätt att vara duktig bakom tangentbordet, utan att tänka igenom hur man själv beter sig ute i trafiken...

Tack för ett mkt bra inlägg, skönt & känna att man då inte är helt själv i Sverige som känner och upplever samhället likadant!

:tummenupp

Mvh

J.

RobRas

Guest
Den dagen hojen sitter lindad runt ett träd/stolpe och är SKROT, då är det bra att ha en helförsäkring :fakta Lätt gjort när man har en ivrig högerhand :D

Jag kan inte säga att jag betalar premien med ett leende på läpparna, utan gör allt för att hålla min premie nere genom ställa på mc på våren och ställa av den (ink ägarbyte) till vintern. Använder mig inte av helårsförsäkringen...

Jahopp, alla är vi olika =) . Men jag förstår mig inte på dig! Det blir nog bra....

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Libanon, ja på ngt sätt kan jag tro på det faktiskt. Vem har ngt att berätta om Libanesisk hojkultur då...

En annan har ju varit i Libanon ett par gånger :tummenupp

Kulturen över huvudtaget är helt anorlunda än vad vi har i Sverige. Det mesta är "skitsamma" typ bukkra, bukkra (eller hur det nu skulle stavas med det latinska alfabetet, betyder i alla fall "imorgon, imorgon" för det mesta görs aldrig idag).

Dem har varit ganska drabbade av krig och Sverige har faktiskt FN-soldater där nere (eller i alla fall dem gångerna jag var där :rolleyes: ).

Dessa konflikter har gjort att folk inte ser lika alvarligt på saker och ting som vi gör i Sverige.

Hojarna jag såg där nere var mest 400cc sporthojar och cross/enduro-cyklar. Men å andra sidan så höll jag till ganska långt söderut och i staden Saida så är motorcyklar förbjudna (eller var då) pga ett mord där förövarna körde hoj.

Dock så såg jag en så sjukt säker kille på en vespa-moppe som slangade på motorvägen mellan Beirut och Saida en gång.

Alla hojar jag såg var gamla hojar, precis som på filmen, värsta sporthojarna jag såg var nog gixxer r750 från sent 80-tal. INGEN jag såg hade skinställ och så varmt som det är och så hal asfalten är så tror jag inte att det behövs, man glider nog bra som det är.

Inget ont om Libanon, jag älskar det landet på ett alldeles eget och speciellt sätt. Man får lite perspektiv på dem olika sanningarna när man har en Israelisk soldats m16 riktad mot sig.

En shallah (om gud vill) :pannkyss

EDIT: Lite väl OT kanske :va

Gillade musiken :)

Ingen dansar nykter såvida han inte är galen. fast du har stavat fel

Jag håller med du :yoparty

Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös

bla bla

Du blandar bara bort korten med dina konstiga jämförelser, jag säger vad jag tycker om mc-åkning utan skyddsutrustning. Jag har inte sagt att jag förespråkar miniblinkers, försäkringsbedrägerier eller fortkörning. Var i mitt inlägg läste du det? Att det finns fler faktorer än MC-åkare utan skyddsutrustning som påverkar försäkringspremierna är ju ingen nyhet.

Ärligt talat förstår jag inte vart du vill komma, argumenterar du på allvar för att man inte ska använda skyddsutrustning så är du ju :pangihuve

Du kanske ändrar dig om du får se en riktigt allvarlig MC-olycka, hur ska man njuta av friheten när man skrapat av sig både fett och muskler?

Last edited by a moderator:

pHil.

Guest
varför låter de som att dom kör turbomatade k7er? när de egentligen e typ några gamla 400:er

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Ärligt talat förstår jag inte vart du vill komma, argumenterar du på allvar för att man inte ska använda skyddsutrustning så är du ju :pangihuve

Du kanske ändrar dig om du får se en riktigt allvarlig MC-olycka, hur ska man njuta av friheten när man skrapat av sig både fett och muskler?

Om du läser vad jag har skrivit så kanske du förstår vad jag menar!

DU är en sån människa som ser ner på en annan människa för att denne inte använder skydd vid mc körning, och ser denne som en "premiehöjare". Trots att denne inte gör något fel, varken sett i lagens ögon eller försäkringsbolagens ögon!

Sen håller du på och "stylar" din hoj med tex minimala blinkers (20mm små beskriver du) som gör DIG till en större trafikfara, mestadels för dig! Vilket gör dig till en "ev" premiehöjande sjukskriven hojåkare...efter att du har blivit påkörd av en "idiot" i bil som inte såg att du skulle byta fil!

Jag har inte förespråkat körning utan skydd! Jag kör själv med skydd, med hoppar över stället rätt ofta...

Det jag försöker att klargöra i den här tråden är att det är SÅ fruktansvärt tröttsamt med trångsynta människor som kallar andra för idioter, bara för att dom inte tänker eller handlar som du gör!

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...