Gamla enstånkor

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En elbil förbrukar ca 2 kWh/mil och ett batteri innehåller ca 200Wh/kg så det krävs runt 10kg batteri för 1 mils laddning.
En bärbar strömdunk a 20 kg skulle alltså kunna ge dig 2 mil.

Det är ju den "lilla haken" som ligger just nu hindrar mig från att bli miljonär😉

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
å hur kom det in elbilsladdning i enstånka tråden :va

(en fråga till elbilstråden, kan man ladda "on the go" med ett elverk på taket?)

Och jag som såg min chans att bli miljonär i fjällvärlden om det nu inte vore för små detaljer som vikt, volym och pris 😉

Nu tror jag att jag ska gå ut och byta till hjuluppsättningen med dubbdäck på KLR:en.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
å hur kom det in elbilsladdning i enstånka tråden :va

(en fråga till elbilstråden, kan man ladda "on the go" med ett elverk på taket?)
Tror det föreslagits i TV av en (politiker ?), många andra närvarande verkade sakna entusiasm
för iden med vindkraftverk på taket av bilen för att driva bilen.

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Det är trevligt att ha en okomplicerad gammal enstånka, har haft min XT600e 2003 stående i kallgarage över vintern med en ctek laddare inkopplad sedan i oktober.

Idag var det dags för en premiärtur, lite luft i däcken, ut med choken, på med bensinkranen och den tänder/startar på en sekund. Gick hur fint som helst.😊

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Passa på innan den försvinner - de brukar inte bli långvariga på Blocket...

View attachment 511772
Ser ju ändå rätt fin ut.
Gaffeln troligen renoverad, eftersom det sitter "muffar", vilket inte är original.
Tveksam också till om styret är original?
Kan också vara bildvinkeln som luras.
Men hoppas att hon har kvar "bakdelen"....ja, alltså på hojen, för den ska vara original på den hojen tycker jag.
Och kul med ett annat avgassystem och att original finns kvar, det ger ett mervärde.
Jag säger - kööööööp!

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Mallar den in här?
Vet inte, men encylindrig, lite till åren, och just det här exemplaret verkar vara i fint skick.

SRX.png

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Mallar den in här?
Vet inte, men encylindrig, lite till åren, och just det här exemplaret verkar vara i fint skick.

View attachment 511966
Jag stod och kollade på den där för 5-6år sedan när jag köpte en 1978 SR500 av samma karl , den var riktigt fräsch , men jag gillar inte utseendet på dom med ramen med fyrkantsprofiler

Nyheter
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...