Gamla enstånkor

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En elbil förbrukar ca 2 kWh/mil och ett batteri innehåller ca 200Wh/kg så det krävs runt 10kg batteri för 1 mils laddning.
En bärbar strömdunk a 20 kg skulle alltså kunna ge dig 2 mil.

Det är ju den "lilla haken" som ligger just nu hindrar mig från att bli miljonär😉

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
å hur kom det in elbilsladdning i enstånka tråden :va

(en fråga till elbilstråden, kan man ladda "on the go" med ett elverk på taket?)

Och jag som såg min chans att bli miljonär i fjällvärlden om det nu inte vore för små detaljer som vikt, volym och pris 😉

Nu tror jag att jag ska gå ut och byta till hjuluppsättningen med dubbdäck på KLR:en.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
å hur kom det in elbilsladdning i enstånka tråden :va

(en fråga till elbilstråden, kan man ladda "on the go" med ett elverk på taket?)
Tror det föreslagits i TV av en (politiker ?), många andra närvarande verkade sakna entusiasm
för iden med vindkraftverk på taket av bilen för att driva bilen.

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Det är trevligt att ha en okomplicerad gammal enstånka, har haft min XT600e 2003 stående i kallgarage över vintern med en ctek laddare inkopplad sedan i oktober.

Idag var det dags för en premiärtur, lite luft i däcken, ut med choken, på med bensinkranen och den tänder/startar på en sekund. Gick hur fint som helst.😊

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!