Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Billigast på Blocket, men du har väl andra sidor du kollar på?
Billigast på Blocket, men du har väl andra sidor du kollar på?
Tror det finns en hel tråd om denna hoj... Eller är det i början av denna tråd?
Ft 500? Hade aldrig hört talas om förut. Ser ut att vara i fint skick iaf.
Nä men billigast på Blocket behöver ju inte vara billigt för det.. En Tammer är nog rätt prisbilldBilligast på Blocket, men du har väl andra sidor du kollar på?
Vad som är billigt varierar över tid.Nä men billigast på Blocket behöver ju inte vara billigt för det.. En Tammer är nog rätt prisbilld
Nu är den riktigt billig ?
XTZ660 -96 för 15'
Nu blev jag nyfiken då min SLR650 gått 5000 mil. Den går riktigt fint. Om du måste gissa, hur många mil tror du jag kan klämma ur den innan motorn behöver rivas? Spekulera fritt.Tror det är milen som skrämmer.
Somliga menar ju att stånkor aldrig når 10.000 mil, men det är ju fel.
LC4 sprängs vid 4.000 mil...
Jo så är det nog , mil är farligtTror det är milen som skrämmer.
Somliga menar ju att stånkor aldrig når 10.000 mil, men det är ju fel.
LC4 sprängs vid 4.000 mil...
Tror inte notrightrider är av den åsikten inte alls men folk i allmänhet är livrädda för hojar med mil påNu blev jag nyfiken då min SLR650 gått 5000 mil. Den går riktigt fint. Om du måste gissa, hur många mil tror du jag kan klämma ur den innan motorn behöver rivas? Spekulera fritt.
Ja den däringa Honda kvalitén känns mer o mer österikiskt?Tror inte notrightrider är av den åsikten inte alls men folk i allmänhet är livrädda för hojar med mil på
Rev faktiskt min trokänare en xr650r vid 1800 mil men inte för att det var ”dret” men det började plötsligt läcka mellan blockhalvorna så valen var inte många
Äsch det var på tiden innan ungar o hus då var det nöje att skruva nu får inget krångla det är en jäkla skillnadJa den däringa Honda kvalitén känns mer o mer österikiskt?
Den är alldeles för dyr. Dessa brukar kosta max 15000kr, de är de minst eftertraktade av stånkorna. Tunga och undermotoriserade och behäftade med ett dyrt konstruktionsfel. Kamaxel är lagrad direkt i toppen, så de går inte att renovera med mindre än att man byter hela toppen.
Ft 500? Hade aldrig hört talas om förut. Ser ut att vara i fint skick iaf.
Den är alldeles för dyr.
Är inte den konstruktionen ganska vanlig, eller har jag fel?Den är alldeles för dyr. Dessa brukar kosta max 15000kr, de är de minst eftertraktade av stånkorna. Tunga och undermotoriserade och behäftade med ett dyrt konstruktionsfel. Kamaxel är lagrad direkt i toppen, så de går inte att renovera med mindre än att man byter hela toppen.
Är inte den konstruktionen ganska vanlig, eller har jag fel?
Kamaxel av gjutjärn lagrad i aluminumtopp är det på väldigt många av mina motorer.
Men på yamah stånkorna går topparna lätt 10,000 mil utan bekymmer trots lagrin i ALU.Det är en misslyckad konstruktion smörjningen som orsakar kamaxelproblem. Rätt vanligt förekommande på ktm och Husaberg.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Till t.ex XT 500 finns det ju ombyggnadssatser, men frågan är om det gör motorn odödlig?Det är en misslyckad konstruktion smörjningen som orsakar kamaxelproblem. Rätt vanligt förekommande på ktm och Husaberg.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.Det är klart att den är, allt är för dyrt för Tammer
Men undermotoriserad? Du har ju FFS tittat på Viagra 250?
Tja den går väll att stånka med osso om man nu vill men många mil grusväg lär det inte bli?Мy SEX photo https://cutt.ly/qHjQsUt ?
Du har aldrig ens kört en FT500. Jag har haft två st och de gick som alla andra stånkor från den tiden. Ingen tror man får effekt som ”räcker och blir över” med en åttiotals 500cc.Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |