Som jag sagt tidigare så tror jag att ägarna som sitter på stånkorna har råd att ge fan i att sälja. Jag har i förrgår blivit tillfrågad om att sälja KLR:en och kan tänka mig göra det om jag får rätt pengar typ 3,5 tammer med alla original grejer, en uppställning extra hjul och dubbdäck. Visst mycket pengar men annars får det vara,
Att dom i Vietnam kör hoj är väl att jämföra med Sverige på 40, 50-talet innan vi hade råd att köpa en bil. Farsan hatade motorcyklar och kan kanske bero på att han körde en NV året om med tidningar innanför kläderna för att klara sig hyfsat, men alternativt var vanlig cykel eller skidor och då var nog en 175 cc (tror jag) NV ändå inte så dåligt alternativ. En i kommun var omtalad här för han hade en Norton och det var nåt i hästväg det, dessutom tappade han bla frun från bönpallen då dom skulle och handla.
Innan motorcykeln så cyklade dom tex på dans 5 mil enkel väg och sen hem igen på natten, motorcykeln gjorde ju så att dom kunde färdas. Garanterat hade han valt en bil om han hade haft råd men lite senare om det är sen 50-tal eller tidigt 60-tal fick han råd att köpa bil tillsammans med sin bror.
Tror nog att motorcyklarna överlag kommer att minska i tex Indien och Vietnam (eller var dom nu är som populärast) om dom får det bättre ställt och mer pengar och säkert på samna sätt mot som man bytte att färdas i form av att gå mot en trampcykel som sen byttes ut mot en hoj också kommer att bytas ut hojen mot en ännu mer praktisk bil om kan bara får råd.
Varför kör jag hoj, det är kul, jag gillar att skruva och bygga om saker och motorcykeln är mycket mer praktisk att skruva i mot jänkebilar, det är billigare att köra till jobbet. Men att storhandla eller som idag att få hem en nyköpt trampcykel då föredrar jag bilen ?