Full floater fjädringen är ju liksom legendarisk, många anser ju att den var den bästa konstruktionen någonsin och att de senare länkagen bara var för att spara pengar med en enklare konstruktion.
Tyvärr är ju årsmodellen däremot fel i veteran tävlingsklasserna och dessutom är det en 125a. Den går alltså i samma klass som 250 och 500cc från 1990 så de som kör veteranracing i Sverige kommer väl inte ställa sig i kö. Internationellt tror jag dom kör 125 klass också iofs.
Jag vågar inte gissa värdet men jag säger behåll den och ta ut den på banan ibland. Det kommer iofs inte gynna det framtida värdet att du nöter på den men glädjen det ger att ibland ta ut och köra en hoj du ägt i 40 år överskrider ju alla pengarna du kan få för den hojen.
Möjligen skulle du ju kunna köpa lite beg plast i sämre skick och spara den där fina originalplasten.
Dom där som jagar upp barnfind som inte är till salu brukar dessutom vara ganska snåla så den där brorsans kompis är sannolikt inte rätt kund.