Gamla enstånkor

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fördel att alla orginal delar finns kvar å att den inte är söndersågad..
Det är så konstigt att ta en färdig caféracer och lägga dit en kinasadel. Fast färdig är väl inte riktigt hela sanningen med tanke på de inte så vackra fälgarna som de envisades med då. Men ändå, han kunde väl misslyckats med att bli färdig med någon annan mindre intressant hoj iaf.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ja, det har man ju aldrig sett i en annons förr, men att komma fram till det redan efter en månad?

Antingen har han hittat något allvarligt fel på den, eller så har frugan sexstrejk tills den är såld.

Han har plötsligt insett att Honda redan gjort en GB 500 Clubman som var 98% rätt right out of the crate så allt vad hans kreativiklåfingrighet kommer leda till är pinsamheter.

gb.arvid.jpg

Han gör det enda rätta: säljer undan snabbt, billigt och tyst.
...om det inte vore för SH-deckarna som pinnar honom mot internetväggen för all evighet.

Men ändå - en vis man. Plus att han inte hunnit så långt.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Han har plötsligt insett att Honda redan gjort en GB 500 Clubman som var 98% rätt right out of the crate så allt vad hans kreativiklåfingrighet kommer leda till är pinsamheter.

View attachment 490390

...om det inte vore för SH-deckarna som pinnar honom mot internetväggen för all evighet.

Den där är ju dessutom fullt användbar, med stänkskärmar både fram och bak :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Sen dricker han öl i garaget hela vintern, och köper en ny GB 500 Clubman till våren och säger att han har byggt den där 5000:- hojen färdigt när frugan frågar....

Win/Win situation

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero

View attachment 490390

vackert

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om nån har en oöm stånka att avyttra och inte orkar annonsera på Blocket eller Facebook så är jag lite sugen på en sån. Då menar jag mer DR/XT än LS/SRX.
Det gör inget om det är i närheten av Enköping/Stockholm.

Litenochklen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jun 2015
Hoj
En gammal vän.
Om nån har en oöm stånka att avyttra och inte orkar annonsera på Blocket eller Facebook så är jag lite sugen på en sån. Då menar jag mer DR/XT än LS/SRX.
Det gör inget om det är i närheten av Enköping/Stockholm.
Min arbetskamrat vill sälja Yamman på bilden. Finns intresse så kan jag förmedla kontakt. 1697295319186.png

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag provade en Kawasaki KLR650 igår och insåg att det inte var vad jag vill ha. Nu är det möjligt att mitt minne är rosaskimrande, men nog var det mer knuff i den Husqvarna 510 brorsan hade för drygt 30 år sen och utvecklingen borde ha gått framåt.
Kawasakin var förstås nästan 30 år gammal den med...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag provade en Kawasaki KLR650 igår och insåg att det inte var vad jag vill ha. Nu är det möjligt att mitt minne är rosaskimrande, men nog var det mer knuff i den Husqvarna 510 brorsan hade för drygt 30 år sen och utvecklingen borde ha gått framåt.
Kawasakin var förstås nästan 30 år gammal den med...

Du jämför äpplen och päron nu.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Om nån har en oöm stånka att avyttra
Jag tror att jag har tröttnat på att inte orka bygga ihop min Honda XL500, jag har inte längre plats att meka då jag fyllt på med nya hojar i rummet.

IMG_5615.JPG

Röd från början monterade ner den och lackade om allting i vitt / svart, ramen med flesta detaljer är svart proffslackad / pulverlackad, tanken med sidor och skärm är vita nu, hojen var röd från början. 2K-klarlack från ColorMatic som tål bensinspill, och nya originaldekaler från Italien i alternativa motiv.

IMG_7243.JPG
IMG_7080.JPG

IMG_6842a.JPG

IMG_6842b.JPG

Blästrat hos Allblästring i Länna. Det som inte pulverlackats är målat med pensel och Hammarlack. Kommer inte riktigt ihåg varför jag valde att måla några detaljer för hand. Avgassystemet är sprayat med värmebeständig färg för avgassystem.

IMG_6675.JPG

Pulverlackeringen gjordes av Beckman .. nånting i Gladökvarn, proffsigt och snyggt. Ramnummret intakt, och alla gängor skyddade.

IMG_6838.JPG

Som sagt, allt är nerskruvat, men motorn orörd. Har stått mot köksväggen i säkert 2 år nu, igenproppad så att damm inte kommer in i utblås eller insug.

IMG_6667.JPG

Bruksanvisningar och skisser på hur man sätter ihop den igen finns. Jag är bara lite lamslagen av allt kul jag haft med andra hojar, så jag skäms och säga att denna Hondan bara glömdes bort. Nu står den typ överallt i lägenheten i delar och bara samlar damm. Nytt bakdäck har den också fått. Jag började skruva ihop framgaffeln och ramen, men sen började jag med enduro och glömde bort allt annat.

IMG_6906.JPG

Vet inte vad jag ens kan begära för den. Ägandet överlåter jag via appen, inte med papper då jag har dåliga erfarenheter med just det där.

.. och så ett klipp strax innan jag mekade isär den. Den går superskönt, och den låter ännu skönare:

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Du jämför äpplen och päron nu.
Jag vet, men tänkte att det kanske går att förstå vad jag är ute efter. Jag vill ha möjlighet att spruta grus, men inte en endurohoj utan något som funkar på vägen några mil.
När jag körde brorsans 510 tyckte jag att den var tråkig eftersom jag hade kört en Husqvarna 500 2-takt strax innan.

Eftersom jag inte är så duktig på att köra behöver jag kompensera det med motorkraft.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag vet, men tänkte att det kanske går att förstå vad jag är ute efter. Jag vill ha möjlighet att spruta grus, men inte en endurohoj utan något som funkar på vägen några mil.
När jag körde brorsans 510 tyckte jag att den var tråkig eftersom jag hade kört en Husqvarna 500 2-takt strax innan.

Eftersom jag inte är så duktig på att köra behöver jag kompensera det med motorkraft.

Kanske kolla efter ktm 625, 640, 660, 690?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Klart övervärderad. Jag kan släppa min välskötta Honda cb250 -81 med samma miltal för 25000kr mindre. Starkare motor, bekvämare och mer vibrationsfri. Nehej, inte det...
Vad är det med enstånkor som gör dem så eftertraktade?
Tror att det är samma fenomen som för Viragon - det vill säga marknaden styr, och antalet objekt är långt färre än potentiella köpare med överfulla plånböcker.
Så - ut på Blocket med din Honda, så får du se vad den är värd, börja med 30kkr :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år