Om nån har en oöm stånka att avyttra
Jag tror att jag har tröttnat på att inte orka bygga ihop min Honda XL500, jag har inte längre plats att meka då jag fyllt på med nya hojar i rummet.
Röd från början monterade ner den och lackade om allting i vitt / svart, ramen med flesta detaljer är svart proffslackad / pulverlackad, tanken med sidor och skärm är vita nu, hojen var röd från början. 2K-klarlack från ColorMatic som tål bensinspill, och nya originaldekaler från Italien i alternativa motiv.
Blästrat hos Allblästring i Länna. Det som inte pulverlackats är målat med pensel och Hammarlack. Kommer inte riktigt ihåg varför jag valde att måla några detaljer för hand. Avgassystemet är sprayat med värmebeständig färg för avgassystem.
Pulverlackeringen gjordes av Beckman .. nånting i Gladökvarn, proffsigt och snyggt. Ramnummret intakt, och alla gängor skyddade.
Som sagt, allt är nerskruvat, men motorn orörd. Har stått mot köksväggen i säkert 2 år nu, igenproppad så att damm inte kommer in i utblås eller insug.
Bruksanvisningar och skisser på hur man sätter ihop den igen finns. Jag är bara lite lamslagen av allt kul jag haft med andra hojar, så jag skäms och säga att denna Hondan bara glömdes bort. Nu står den typ överallt i lägenheten i delar och bara samlar damm. Nytt bakdäck har den också fått. Jag började skruva ihop framgaffeln och ramen, men sen började jag med enduro och glömde bort allt annat.
Vet inte vad jag ens kan begära för den. Ägandet överlåter jag via appen, inte med papper då jag har dåliga erfarenheter med just det där.
.. och så ett klipp strax innan jag mekade isär den. Den går superskönt, och den låter ännu skönare: