Vi kanske är rätt lika. På 80-talet hade jag faktiskt en sådan blå och en gul Nolan jethjälm med svart skärm och även ett mörkt visir för de diskreta dagarna.
Jag med. Men försök hitta en annan för det priset?Mja... jag hade nog betalat mer för orginalutseende. Bryr man sig inte om sånt larv går det att göra klipp.
Från en tid då det inte var känsligt och totalfel att använda öppen hjälm!
Från en tid då det inte var känsligt och totalfel att använda öppen hjälm!
Vet inte vad jag tycker om färgen.
Med lite annan text skulle den nog kunna göra sig bra. Typ lite mera militäraktig.
Edit: Undrar om han blekt sadeln med?
Touring säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin touring säljes i hela sverige med över 5925 annonserwww.blocket.se
Men Kiruna...vem fan bor där? Lite långt att åka från Stockholm. Sen står det inte om den är kvar i registret heller, annars är det ju ett fantastiskt pris.Här är en XT400 som behöver räddas https://www.blocket.se/annons/norrbotten/yamaha_xt400_scrambler/96249679
Men Kiruna...vem fan bor där? Lite långt att åka från Stockholm. Sen står det inte om den är kvar i registret heller, annars är det ju ett fantastiskt pris.
För den som redan äger en XT400 och vill ha delar är det absolut intressant, även om den saknar papper. Kanske även för att köra lite på grusvägar och i skogen om man bor så till. Inte så intressant här i Stockholm dockJag förutsatte att en 84 XT400 ägs av en vuxen människa som skulle nämnt i annonsen om den saknar papper.
Och kanske inte heller börjat bygga scrambler av nåt som inte kan köras lagligt?
Men visst, saknar den papper så är det väl bara motorn som har ett värde men även den är väl värd ett antal tusingar, fast kanske inte fem.
Framför allt behöver den ju räddas ifrån det öde tangenten just nu pekar åt.
Kanske inte en så gammal eller åtråvärd enstånka, men plcokar man bort lite delar och slänger på ett framlyse så duger den som lite råare pendlarhäck.
Offroad säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin offroad säljes i hela sverige med över 430 annonserwww.blocket.se
View attachment 461993
Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.Den där får dom mer än gärna bygga scrambler av, eller cafebobberfigher eller va fan som helst ser nog bättre ut
Såna motorer är ju lågt trimmade och den är långt ifrån död. Men visst, ta isär och kontrollera, byt det som behövs. Utan att veta kan jag tänka mig att hona cyl, byta ringar, byta ventiler och slipa in sätena är nog sånt att räkna med. Dreven i lådan kanske?Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Ja, troligen. Min 650 från 60-talet klarade bara 16 000 mil innan oljetryckslampan började blinka på tomgång när den var varm. Hade kanske klarat några mil till men risk också att man får ett titthål i blocket.Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Lite i längsta laget har den nog gått. Men priset är bra ?Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Du lyckas hitta ursäkter till att inte handla.Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|