Gamla enstånkor

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag känner mig aningens :mattias men nog borde det vara lite skillnad på utgångsmaterialet...?
Dessutom så är de gamla enstånkorna så pass få numera att slakta en för ett bygge skall endast göras efter ordentlig eftertanke och övervägande om möjligheterna att faktiskt genomföra ett bra bygge.
Dessutom med tanke på senaste årets prisuppgång i genren så kan man nog byta jämt mot en 1:a innanför tullarna i Sthlm om något år.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Här är ett bra köptips... :yoparty
Yamaha Ténéré XTZ660 1994 för 12500:-
Yamaha Tenere 660 ev byte säljes i Karlshamn - Blocket

Hyfsat pris, jag hittade en sån för 12.000 förra våren , sökte åt grannen,jag hämtade den åt han och körde hem från Skellefteå , han skulle börja övningsköra på den tillsammans med mig , tror han fick 16.000 för den nu i sommar då han sålde den.
Han kör en BMW R1200r nu istället, fortfarande utan körkort dock , så det blir bara med väst på tillsammans med mig

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Sitter 3 mil ifrån, med köpförbud efter 1098,an.
Undrar om inte köpförbudet gällde bara i år?

Tror det är för sent nästa år... :7peta

Jag hade köpt den om jag nu inte hade en 92:a redan :tungan

Som jag ser det är det det datum som Transportstyrelsen behandlar ägarbytet som gäller.

Tjöp idag, posta pappret och ta in pärlan i samlingen nästa år.

Så borde jag gjort.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Knasig prissättning.
Bara hjulen kan säljas för 3 papp.

Ja jätteknasigt. Jag har köpt typ SR400 och liknande för 2000-3000 tusen och familj och vänner tror mig knappt, eller misstror mina påståenden om det egentliga värdet. Man är lite svettig om händerna när man åker tio mil för att köpa en svinbillig hoj, kommer den finnas kvar? Kommer någon att bjuda det dubbla innan jag är framme?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja jätteknasigt. Jag har köpt typ SR400 och liknande för 2000-3000 tusen och familj och vänner tror mig knappt, eller misstror mina påståenden om det egentliga värdet. Man är lite svettig om händerna när man åker tio mil för att köpa en svinbillig hoj, kommer den finnas kvar? Kommer någon att bjuda det dubbla innan jag är framme?

Det händer nån enstaka gång att hojar säljs till priser som känna vettiga eller t o m låga, men de brukar vara borta på en timme. Oftast verkar det röra sig om folk som inte riktigt har koll eller bryr sig, kan vara nån som har ärvt den eller nåt man "hittar" när man städer garaget. Typ "säljer farsans gamla sr400" eller nåt sånt.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Här har du en ;) https://www.blocket.se/vi/94005701.htm skulle jag få det där för min som är 4 år nyare med samma mil på mätaren hade nog till och med jag funderat på att sälja och kanske rent av skickat med en extra uppsättning hjul med dubbdäck. Då ska ni veta att hag har svårt att sälja grejer:D

Letar efter en första hoj som ska vara en dual-sport till en kompis som ska ta kortet i sommar och ha en cykel att övningsköra på.
Då denna var hyggligt nära oss bestämde vi oss för att ta en titt...
Cykeln säljs av en läkare som rullat hela 10 mil sedan senaste bes (aug-19)!
Grymt fint skick rent okulärt men en massa huvudvärk under det fina putsade skalet:
Frambroms obefintlig
Dåligt inställd förgasare som gjorde att hojjen sköt på avslag likt ett övningsfält i lumpen
Läckande packbox
Drivpaket på upphällning
Varningslampa för temperatur som tänds i kombo med lukten av bränd glykol gjorde att vi stod över denna.
Då hade säljaren gått ner till 22' och det fanns nog mer prutmån antar jag.

Vi ska nog satsa på en XT600/660 men de verkar fan ganska sällsynta de med...
:död

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Letar efter en första hoj som ska vara en dual-sport till en kompis som ska ta kortet i sommar och ha en cykel att övningsköra på.
Grymt fint skick rent okulärt men en massa huvudvärk under det fina putsade skalet:
Frambroms obefintlig
Dåligt inställd förgasare som gjorde att hojjen sköt på avslag likt ett övningsfält i lumpen
Läckande packbox
Drivpaket på upphällning
Varningslampa för temperatur som tänds i kombo med lukten av bränd glykol gjorde att vi stod över denna.

För de pengarna lär du hitta en xt660. Det är fina grejer!

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Frambroms obefintlig
Läckande packbox
Drivpaket på upphällning

Känner igen det mesta från min, min small som fan men det var igensatt lågfartsmunstycke, läckande packbox fanns också på min, lite dåliga bromsa men jag renoverade upp huvudcylindrarna, templampan lyste även på min till jag kom underfund att den även ska lysa i neutral men min luktade inte glykol och sen kostade den under hälften av ert nerprutade pris.

Är ni väldigt sugna på en KLR så kan jag kanske fundera på att sälja om jag får tretti papp:D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är ni väldigt sugna på en KLR så kan jag kanske fundera på att sälja om jag får tretti papp:D
Ja, alltså allt är till salu bara folk kommer med rätt pris :tummenupp
Jag kan tänka mig släppa min XTZ660 för 45-50' eller eventuellt byta jämt mot en etta innaför tullarna i Sthlm. Skulle det sistnämnda vara aktuellt kan jag slänga med Blackbirden om det är en tvåa som är ovanför markplan.
Annars får det vara.:hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...