Gamla enstånkor

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Både DR650, XR650 & XT660, samt DR-Z 400 tillverkas fortfarande (eller åtminstone fram till ifjol).
Nu är jag bara hemma på XR-modellen men om du med ”XR650” avser xr650R så är din källa felaktig.
Mig veterligen slutade den modellen tillverkas -07 (vill minnas den gick att köpa som ny i Sverige tom -05).
Har du annan info som styrker ditt påstående så vore det najs med en källhänvisning
:tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
690/701 fyller väl det kravet gott och väl , hade gärna sett en Xr650r med elstart istället för det försöket med en svindyr crf450l dom gjorde men det finns ju elstartkitt till gammelgrisen också
Den finns;

6999 $, är alltså ~6120€, eller närmare 2000 mindre än crf300l. Jag hade varit intresserad.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Och sedan är väl en faktor att vi inte vill ha en 250?
Vi vill ha en 600:a eller mer, och dom är väl inte så vanliga någonstans i världen nuförtiden?
Då blir det tvåcylindriga motorer hur som helst, eller?
Finns det någon rejäl encylindrig hoj nuförtiden, på 600cc eller mer?
Ja, varför finns inte hojar som DR600/650, XT600, XL600, KLR650 att köpa längre? Det var rejäla, enkla 1-cyl offroad som dög till det mesta. Men även begagnade 250 från den tiden har sin kundkrets, tror inte man hittar dessa under 20' heller idag.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu är jag bara hemma på XR-modellen men om du med ”XR650” avser xr650R så är din källa felaktig.
Mig veterligen slutade den modellen tillverkas -07 (vill minnas den gick att köpa som ny i Sverige tom -05).
Har du annan info som styrker ditt påstående så vore det najs med en källhänvisning
Förvisso "L", men ändock. Se föregående inlägg.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Den finns;

6999 $, är alltså ~6120€, eller närmare 2000 mindre än crf300l. Jag hade varit intresserad.
Det där är ju tröttare luftkylda , 650r är vattenkyld så backa ett steg o göra den luftkyld vore ingen hit ;) 4D70EB47-6EAB-4E5A-AE04-4C811EB74B30.jpeg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Xr650r säljs väll i USA fortfarande?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
"Mekaniskt fungerar allting bra" Men?

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Är den inte såld än? Har ju legat ute i snart två timmar nu. Borde legat under"bortskänkes" för övrigt...

Den gick första kvarten redan. Säljaren hinner inte plocka ner annonsen.

Han står på biltaket och försöker värja sig från alla vilda hyenor som listat ut adressen och försöker hävda att dom var där först, eller åtminstone såg annonsen redan igår. Typ.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nu kan iaf ingen som bor i Stockholmsregionen skylla på att det är för långt att åka! ?
Sant. Dock anar jag ett stort "Men..." någonstans i annonsen, det är helt enkelt för bra för att vara sant. Varför sälja något för halva eller en tredjedel del av priset? Det står ju visseligen "reggad" och "mekaniskt funkar allt bra" så vad kan problemet vara?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Sant. Dock anar jag ett stort "Men..." någonstans i annonsen, det är helt enkelt för bra för att vara sant. Varför sälja något för halva eller en tredjedel del av priset? Det står ju visseligen "reggad" och "mekaniskt funkar allt bra" så vad kan problemet vara?
Men nu får ni bestämma er!
Om det inte är för långt bort, så är det för dyrt.
Och....nu är det helt plötsligt för billigt :va

Förlåt jag kunde inte hålla mig..... :krama

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Men nu får ni bestämma er!
Om det inte är för långt bort, så är det för dyrt.
Och....nu är det helt plötsligt för billigt :va

Förlåt jag kunde inte hålla mig..... :krama
Mer ursäkter: hade det inte varit sommardäck på släpet och jag varit upptagen med annat hade jag köpt den ändå. 7000kr är fikapengar, och det skulle det vara värt bara att ha en sådan klenod i garaget att titta på ibland. Visst ja, jag har ju inget garage heller...
Men nån lycklig köpare lär väl slå till snart, konstigt vore det annars.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC