Även jag är intresserad av småkubikare (250) offroad och enduro hojar. Har köpt 6 st dom senaste tre åren, tre stycken har sålts vidare.
Vill också ha! Med då jag köpte KLXen i höstas får jag inte (för mig själv).
Är tvungen att begränsa. Bor i lägenhet, och har inget garage.Aa du begränsar dig själv precis som jagjag har sålt av flera hojar nu sista året. Känner att i nya kåken med det nya garaget som visserligen är jäävligt stort så har jag ändå 3 garage utspridda med massa hojar som är lite halvfärdiga eller stått länge. Och vill börja om på ny kula med nya hojar. Sen att jag kommer flytta ut i skogen och har grusväg gör att vill ha en till böshoj
Sadeln kanske man kan ändra. Sen såg ju backspeglarna trista ut...Gillar inte stuket riktigt, det där med sadeln som klättrar upp på tanken. För modernt. 26000kr för grusbus, är det värt det? Har man redan allt annat och saknar just detta så...
Du gjorde nog rätt som satsade på huset.
Även jag är intresserad av småkubikare (250) offroad och enduro hojar. Har köpt 6 st dom senaste tre åren, tre stycken har sålts vidare.
Det är nog fler än jag som är intresserade av dessa hojar, och kan nog förklara varför de inte längre finns på markanden till vettiga priser. Helt plötsligt har det blivit "inne" att köra gamla offroad 250cc.Jag letar också efter småkubiksoffroad, en stor mark i Södermanland med nån kilometer till bastun som jag inte äger men vistas på i emellanåt kräver en lättkickad hoj ( badtofflor ) och de senaste fyra åren har jag köpt säkert 5-6 hojar för att ha där, men storkubik är svårkickad och de mindre hojarna har visat sig vara värda så mycket mer än jag gav så alla try-outs har sålts. Och nu de senaste 2 åren så finns det plötsligt inget att köpa. Miss i planeringen
Detta är en gammal hederlig enstånka. En av de äldsta japanska och jävligt hederlig. Den har varken bromsar, fjädring eller effekt som t ex KLX eller TT600. Dessutom bara 6 volt. Inget för novemberkåsan.
Jag vet inte vad folk i tråden är ut efter. Kanske bara gillar enstånkor i största allmänhet plus att de gillar att tipsa om de som dyker upp på blocket.
XT500 har bara en gammal hederlig förgasare. XT400/550 mfl hade någon tjurig dubbelförgasare med en kort förböjd(?) soppaslang emellan som numera torkat och viker sig och stryper flödet om man försöker byta.
Tanken var högre gashastighet med en mindre port på låga varv och en andra port som öppnar vid högre varv.
Är du ens spekulant på någon motorcykel?
Redan borta...Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha tt 600 e https://www.blocket.se/annons/goteborg/yamaha_tt_600_e/99584844
Ser ut att vara i väldigt fint skick.
Och den var inte ens en "gammal enstånka", inte med mina mått mätt i alla fall.Redan borta...
Själv tappar jag intresset om det står ett telefonnummer och bara "ring för mer information". Man anar problem, varför skriver man inte ut om hojen "går bra", vad som är gjort, körsträcka, om den är besiktigad, eventuella defekter, hur är däcken och annat.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda 250 XR https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_250_xr/99506788
Men den här ligger fortfarande kvar. Det verkar vara svårare om det saknas elstart
Här har vi ett riktigt samlarobjekt för den som gilla udda hojar. Kreidler ser man inte varje dag, denna måste ju vara oemotståndlig för samlare.Sorry att jag säger det, men du har en återkommande förmåga att klä dina personliga åsikter i en kappa som inte passar verkligheten. Får jag gissa att du inte gillar, säg Monkeybike, och för ditt liv inte kan förstå varför någon betalar förtio tusen för ”en jättegammal barnmotorcykel”
Det där är jävligt mycket samlarobjekt och nästan, bara nästan på gränsen till billigt..
Här har vi ett riktigt samlarobjekt för den som gilla udda hojar. Kreidler ser man inte varje dag, denna måste ju vara oemotståndlig för samlare.
"En fin original tyskimporterad Kreidler i nyskick som gått 144 mil. Troligtvis den enda i Sverige."
Ibland undrar jag om du bara driver med migHär har vi ett riktigt samlarobjekt för den som gilla udda hojar. Kreidler ser man inte varje dag, denna måste ju vara oemotståndlig för samlare.
"En fin original tyskimporterad Kreidler i nyskick som gått 144 mil. Troligtvis den enda i Sverige."
Jag anar snarare någon som är urless på att få meddelanden med frågor vars svar redan finns i annonsen. Som jag.Själv tappar jag intresset om det står ett telefonnummer och bara "ring för mer information". Man anar problem, varför skriver man inte ut om hojen "går bra", vad som är gjort, körsträcka, om den är besiktigad, eventuella defekter, hur är däcken och annat.
Men i denna tråd passade den som handen i handskenOch den var inte ens en "gammal enstånka", inte med mina mått mätt i alla fall.
Dessutom är det en Finsk moped, en ”Monkeybike” anpassad till Finska mopedregler och inte i närheten av samma samlarvärde som en äkta. Alltid lurar det nån, men tyvärr saknas en rejäl chunk av värdet, ungefär hälften skulle jag sägaPå tal om fejk så är här en som säljer en monkybike med Öhlins dämpare.
Dessutom är det en Finsk moped, en ”Monkeybike” anpassad till Finska mopedregler och inte i närheten av samma samlarvärde som en äkta. Alltid lurar det nån, men tyvärr saknas en rejäl chunk av värdet, ungefär hälften skulle jag säga
Jag har egentligen inget bra svar, den bantades till finska 60 kg regler, som du skriver rök styret, även batteriet och kanske mer, minns inte. Men redan för 20 år sen var de finska betydligt billigare. Det är en svarte Petter och degar man förti lax för finnmoppen är man rökt, iaf tills man lyckas lura nästaDen har jag hört förr. Kan du förklara varför de finska är mindre värda? Den här är ju dessutom halvautomat som de flesta icke finska är.
Och jag förstår inte ens varför en med koppling skulle vara mindre värd heller egentligen.
Ok, att den finska saknar det fällbara styret men nåt annat ser jag inte.
Det är ju inte några kinesmoppar som såldes i Finland utan det är ju Honda-moppar så jag har svårt se logiken.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |