Filter är fräscht, munstycken original. Samma problem innan dock.De första sakerna jag tänker på är smutsigt luftfilter eller för stora huvudmunstycken. Har den fungerat bättre (med samma förgasare o filter) tidigare?
Filter är fräscht, munstycken original. Samma problem innan dock.
Surar var fel ord, den går som en påse nötter. Tappar accelerationen plötsligt och går sedan slött uppåt i varvtalen.Kanske en dum fråga, men hur vet du att den surar? Är du säker på att alla munstycken sitter på plats (så att inte ett eller flera lossnat)?
Yes sir. Synkat och glatt.Är det orginal förgasare på?
88 gick den säkert utmärkt.Kollat membranen som lyftar trottlarna? Inga hål, eller har halkat på sniskan.
Någon gång måste väl hojen gått bra? När började problemet?
Mats
Nya, nyligen servad men det här problemet kvarstår.Stift, hur gamla och äckliga är de
JaFör att kunna uttala sig mer precist så måste vi veta mer, t.ex.:
- Original luftfilter?
- Original avgassystem? Om inte, slipon eller helsystem?
- Är tändstiftskablar och -hattar hela o riktigt monterade?
- Har du kontrollerat munstyckena själv eller litar du bara på förre ägaren?
- Får den tillräckligt med soppa?
- Är trottelmembranen täta?
Ja
Förmodligen inte, det är ju något som inte hänger med vid full acc. Men vad?
Som Steffe sade, då skulle jag kolla bensinfiltret o kranens metallsilar.Ja
Ja
Ja
Ja
Förmodligen inte, det är ju något som inte hänger med vid full acc. Men vad?
Ja, ett är bytt.
Men det känns som att det borde orsaka ett konstant fenomen och framförallt på högre varvtal?Som Steffe sade, då skulle jag kolla bensinfiltret o kranens metallsilar.
Skall undersöka detta.. Ni får gärna spåna vidare!Funkar det att varva utan belastning?
Testa med att tejpa fast en modifierad bensinflaska på tanken som du ansluter till fuggarna istf originaltanken så får du ju ett hum om det är bensinkran/slang som inte ger tillräckligt flöde.
Finns det "silar" i fuggarna som kan bli igensatta?
(polarn tätade vår racebåtstank med silikon, webrarna var lite svåra att göra rent från soppa/silikonklegg).
Ah, en förklaring, det köper jag. Kontrollera flödet lite noggrannare skall jag göra.När du öppnar fullt så jobbar ju "accpumpar" och bara öser in soppa, dränerar flottörhusen rätt snabbt och då krävs ett bra flöde från tanken för att fylla på.
När du bara vrider på i lugn takt så behöver inte "accpumparna" jobba så då räcker flödet till för att nå toppvarvet.
När du öppnar fullt så jobbar ju "accpumpar" och bara öser in soppa, dränerar flottörhusen rätt snabbt och då krävs ett bra flöde från tanken för att fylla på.
När du bara vrider på i lugn takt så behöver inte "accpumparna" jobba så då räcker flödet till för att nå toppvarvet.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |