Gammhonda lillchopper (CB500) Bushidostyle!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu får du banne mig börja bygga lite, jag har hört mig för om den här, men tydligen är det ett jäkligt risigt objekt så jag tvekar, även om den skulle kunna bli billig...

http://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_shopper_36100541.htm?ca=2&w=1

Ja, jag ska... Det är bara så himla ont om tid, massa annat som måste göras etc etc... Ska se om jag inte kan få in lite byggtimmar i veckan.

Den såg ju hyfsad ut, om än risig... Läge att turkpruta lite kanske? Kan bli riktigt bra om du lägger lite tid.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag ska... Det är bara så himla ont om tid, massa annat som måste göras etc etc... Ska se om jag inte kan få in lite byggtimmar i veckan.

Den såg ju hyfsad ut, om än risig... Läge att turkpruta lite kanske? Kan bli riktigt bra om du lägger lite tid.

Japp, turkprut lär det bli om det ska bli någon affär alls, den är sämre än den ser ut.

Men den har i alla fall inte någon könsvårta :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Japp, turkprut lär det bli om det ska bli någon affär alls, den är sämre än den ser ut.

Men den har i alla fall inte någon könsvårta :D

Heh, förstår... Jaja, den är i alla fall ihopsatt...:gnissla

Vafan, är ju inte min heller... Längre:D

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
nere på 800cc tot.
Tycker att du kan bjuda på lite superhjältebilbilder så vi får se hur resultatet blev, om du nu inte råkar ha några nya hojbyggarbilder på lut? :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tycker att du kan bjuda på lite superhjältebilbilder så vi får se hur resultatet blev, om du nu inte råkar ha några nya hojbyggarbilder på lut? :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5323477&postcount=13795

Bilder :)

Tyvärr sket det sig med Hojbygge i veckan då jag gick och fick en provanställning plötsligt...:va men det är bara extrajobb det handlar om, så efter min inskolnibgsvecka bör det lugna sig lite. så då kan jag bygga igen :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Grattis till jobbet:tummenupp

Bilen blev ju frän! När får man se den IRL?

Jag är visserligen inte anställd än, mer av en praktikvecka liksom... Men tack! :banana

Haha, tackar :) vet inte, har inte tillgång till den förrän nollningen är helt slut... Men det ordnar vi nån gång framöver ;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jadu, vad ska man säga... Jobbar röven av mig på nya jobbet, försöker få bilen körduglig inför vintern, brottas med relationsproblem... Allt som inte har med hojbygge att göra verkar det som:( Sista tiden har jag bara småpysslat, börjat strippa ramen på gammalt spackel, minimala ingrepp på tanken (som jag funderar på att göra om helt och hållet då den nu ter sig lite liten ändå...) och lite sånt. Inget som är värt att visa på bild eller ens uppdatera för. Ska se om jag inte kan knacka till en ny tank i dagarna, isåfall blir det update:) Vidare försöker jag få igång min metallsvarv så att jag kan börja tillverka trevliga små detaljer, men chuckobalans visar sig vara ett helvete att rätta till. Mer om det senare.

Hur går det själv då, hittat något objekt ännu?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jadu, vad ska man säga... Jobbar röven av mig på nya jobbet, försöker få bilen körduglig inför vintern, brottas med relationsproblem... Allt som inte har med hojbygge att göra verkar det som:( Sista tiden har jag bara småpysslat, börjat strippa ramen på gammalt spackel, minimala ingrepp på tanken (som jag funderar på att göra om helt och hållet då den nu ter sig lite liten ändå...) och lite sånt. Inget som är värt att visa på bild eller ens uppdatera för. Ska se om jag inte kan knacka till en ny tank i dagarna, isåfall blir det update:) Vidare försöker jag få igång min metallsvarv så att jag kan börja tillverka trevliga små detaljer, men chuckobalans visar sig vara ett helvete att rätta till. Mer om det senare.

Hur går det själv då, hittat något objekt ännu?

Skärpning! Bygg nu istället :7peta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Skärpning! Bygg nu istället :7peta

Önskar bara att inspirationen ville infinna sig... Men jag antar att det inte är lätt att vara motiverad när allt jävlas. Att min verkstad är lika kall som utomhustemperaturen gör en ju inte direkt mer sugen att spendera ett par timmar där...:gnissla Men jag ska skärpa mig!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Önskar bara att inspirationen ville infinna sig... Men jag antar att det inte är lätt att vara motiverad när allt jävlas. Att min verkstad är lika kall som utomhustemperaturen gör en ju inte direkt mer sugen att spendera ett par timmar där...:gnissla Men jag ska skärpa mig!

ner till nåra minus e ju bara skönt.
man ska bara mecka när man känner för det, annars tappar man lätt lusten, men ibland kan man provmecka lite smått på de man funderat på och då vips kan inspirationen komma tillbaks. så är de för mig iaf.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ner till nåra minus e ju bara skönt.
man ska bara mecka när man känner för det, annars tappar man lätt lusten, men ibland kan man provmecka lite smått på de man funderat på och då vips kan inspirationen komma tillbaks. så är de för mig iaf.

Nog sant. Ska ut imorgon så får vi se vad som händer:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Blev lite gjort idag i alla fall:) Dock mest småtråkiga grejer, demonterade färdigt reservdelshojen, inspekterade delarna och påbörjade en snabb mockup. För att inte göra en för liten tank på nytt vill jag ha dit det mesta av kringliggande delar innan jag sätter igång, så att jag får med helheten och proportionerna. Tog även och inspekterade Dresdasvingen, den är i ett så pass tråkigt skick krommässigt att jag inte behöver må dåligt över att ge den en ny lack. Och ska jag ändå lacka om den kan jag lika gärna lacka den i chopperns färger, och lackar jag den i chopperns färgen kan jag ju lika gärna ha den på choppern:D

Bifogat

• IMAG0365.jpg
    IMAG0365.jpg
    51.1 KB · Visningar: 150
  • IMAG0369.jpg
    IMAG0369.jpg
    56.7 KB · Visningar: 152
  • IMAG0384.jpg
    IMAG0384.jpg
    60.8 KB · Visningar: 190
  • IMAG0386.jpg
    IMAG0386.jpg
    224.5 KB · Visningar: 179

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Grattis till jobbet:tummenupp

Bilen blev ju frän! När får man se den IRL?

Nu är jag dessutom ordentligt anställd, så nu kan jag passa på att säga tack ordentligt:yoparty

Kollade förresten lite på hjulen på reservdelshojen idag, de ser ganska sjysta ut. Ekrarna kan väl må bra av lite polish, men de verkar friska. Intresserad?:)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping