Gammhonda lillchopper (CB500) Bushidostyle!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Just det,alltid ska han berätta om precis sånt man absolut jättegärna vill veta...:gnissla

Haha, mardröm eller vällustig dröm?:hihi Nice! Det gjorde vi bra!

Du har ju för fan ett jobb, hur kan det vara så svårt för dig att fixa hoj egentligen?:va Antingen lagar du den du har, eller så köper du en billig jävel att köra. Det börjar bli dags nu, Vi har för fan aldrig varit ute och kört juh!:4skrika

Västen och ponchon ska du ge mig, sen blir det di blåe jeansen och texastofflorna och grussladdar som utlovat:banana

Den där tanken var något av det mest extrema jag sett:hihi

Ball hoj dock, ser ut som om gaffeln är något lite längre än min... Bra pris dessutom! Dock vara en twin jue:gnissla

:rofl

Tack för tipset! Fast jag har kanske eventuellt redan ett lock på g:) 450 spänn för lite blandat skit som jag inte lär använda när det bara är tanklocket jag behöver känns ju sådär...:gnissla

Åka ifrån?:va För det första är min en fyra, mer effekt:7peta För det andra har du fan inte kört båge på x antal år, så du ska väl mest bara vara glad om du kan undvika att välta. Och så pratar du om att köra ifrån mig...:hihi :arsele

Sinnessvag, vem jag?:va :D Här ska köras som väöschta touney rickadschon Sådeså!:yoparty :banana

Roadtrip!:yoparty

Tack, ska göra mitt bästa!:)

Har varit lite körigt där hemma ett tag nu så jag har tagit till flykten och dragit till lund, därför har jag inte kunnat jobba med bågen och därför har uppdateringarna varit lite frånvarande på sista tiden... MEn jag har, med en viss insjöfisks hjälp, lokaliserat en reservdelshoj som ska hämtas hem imorgon!:) Skulle hämtat den redan idag, men precis när jag fått chevan att funka och dragit iväg så dog den mitt vid ett rödljus i utkanten av lund och blev stående:huvet :gråta Fick igång den och lyckades få hem den, men något är knas... Den är totalt omöjlig att starta om den är varm...:va Litar inte riktigt på den nu, så det blir till att låna bil imorgon och köra och hämta hojen. Det är då en halvkomplett 73:a jag blivit tipsad om (motor, chassi och diverse delar), komplett med papper och allt (dvs en omodifierad ram som varken behöver byggbesiktigas eller blästras, så jag kan påbörja både mockup och lack ganska omgående med den!). Bilder kommer imorgon kväll:)

Vill inte startmotorn? Vissa cheva konstruktioner hamnar startmotorn för nära grenröret. går ibland att lösa med en avskärmande plåt. om starten vill men inte motorn kan det vara ånglås.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vill inte startmotorn? Vissa cheva konstruktioner hamnar startmotorn för nära grenröret. går ibland att lösa med en avskärmande plåt. om starten vill men inte motorn kan det vara ånglås.

Startmotorn jävlades med mig ett tag, startströmsladden till solenoiden hoppade loss vilket gjorde startmotorn väldigt tyst och stilla. Men det är åtgärdat och starten går hur fint som helst. Stod och malde ordentligt på den i förhoppning om att bilen skulle hoppa igång, vilket den också gjorde... Efter en timme... Den är sjukt svårstartad när den är varm helt enkelt. När den är sval startar den alltid hur lätt som helst... körde startmotorn så pass mycket att batterierna började ta slut tidigare, men så länge den var varm hände inte ett skit. Inte förrän bilen svalnat startade hon, och då hoppade hon igång hur lätt som helst trots halvtomma batterier. Likadant när jag kom hem: Stängde av, provstartade, nada. Lät kallna, testade, startade direkt. Vad är ånglås?:va

Edit: Den har dock aldrig stannat under färd tidigare, det var nytt... Helt plötsligt bara dog motorn, mitt under färd. Det blev både svårstyrt och svårbromsat när servon försvann...:gnissla

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ånglås är ett fenomen som uppstår på felkonstruerade manicker alt hempulade maskiner där värmen gör att bensinen förångas i på helt fel ställen tex i ledningen till förgasarn eller i soppatanken eller var som där den skall rinna/pumpas i vätskeform.
Typiskt fel när man liksom din cheva startar lätt kall, inte alls varm, och sen lätt igen när den är kall.
Kolla efter nån slang eller liknande ligger på nåt varmt eller om avgasröret ligger riktigt nära tanken.
jag har en släng av det på turbomoppen. Den startar förvisso men behöver 10sek extra på startmotorn när den är varm.
Min Partner 55 motorsåg från 1979 led så hårt av det, att den avled hastigt o lustigt en försommardag när den gick en berghäll hårt tillmötes:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ånglås är ett fenomen som uppstår på felkonstruerade manicker alt hempulade maskiner där värmen gör att bensinen förångas i på helt fel ställen tex i ledningen till förgasarn eller i soppatanken eller var som där den skall rinna/pumpas i vätskeform.
Typiskt fel när man liksom din cheva startar lätt kall, inte alls varm, och sen lätt igen när den är kall.
Kolla efter nån slang eller liknande ligger på nåt varmt eller om avgasröret ligger riktigt nära tanken.
jag har en släng av det på turbomoppen. Den startar förvisso men behöver 10sek extra på startmotorn när den är varm.
Min Partner 55 motorsåg från 1979 led så hårt av det, att den avled hastigt o lustigt en försommardag när den gick en berghäll hårt tillmötes:D

Aha, förstår... Ska kolla, tack för tipset!

:D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Aha, förstår... Ska kolla, tack för tipset!

Kolla hur soppaslangen går, den som satt med en vanlig slangklämma på dieselpumpen. Tyckte det såg ut som den gick bakåt mellan "cylinderbankerna".

Snart är det rådtripp!

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Inte kört hoj på flera år?:va
Trodde jag körde hoj hela sommaren:confused:
Fast det var ju en Vmax och om det är en motorcykel eller en Motor med hjul vet jag inte. Men roligt är det, i synnerhet när man stannar och tankar bredvid alla kråmslädar och 55+ gubben ser att det är en 21 åring som kommer gasandes:D

Jo, visst jobbar man men det betyder tydligen inte att man har pengar för det. Bilen, bilen, bilen....:gnissla
Tydligen låter den för mycket för sambons smak nu med:glömdet

Vilket härke är det du ska inhandla? Fan att man ska sitta här in plåtburk på vystan och glo, jag vill ju också spana skräp:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kolla hur soppaslangen går, den som satt med en vanlig slangklämma på dieselpumpen. Tyckte det såg ut som den gick bakåt mellan "cylinderbankerna".

Snart är det rådtripp!

Får ta och kika på det och hoppas att det är så enkelt...

JA, tack för idag!:tummenupp

Inte kört hoj på flera år?:va
Trodde jag körde hoj hela sommaren:confused:
Fast det var ju en Vmax och om det är en motorcykel eller en Motor med hjul vet jag inte. Men roligt är det, i synnerhet när man stannar och tankar bredvid alla kråmslädar och 55+ gubben ser att det är en 21 åring som kommer gasandes:D

Jo, visst jobbar man men det betyder tydligen inte att man har pengar för det. Bilen, bilen, bilen....:gnissla
Tydligen låter den för mycket för sambons smak nu med:glömdet

Vilket härke är det du ska inhandla? Fan att man ska sitta här in plåtburk på vystan och glo, jag vill ju också spana skräp:D

Ja, typ:gnissla

Inte fan har du kört din egen i alla fall, den saken är säker:D

V-Max är balla som fan, skulle själv kunna tänka mig en. Första generationen är mumma:kär

Du behöver en billigare bruksbil:7peta

Reservdelshoj, 73:a med lite reservdelar!:) Inte komplett på något vis, men en mer eller mindre komplett motor (om man behöver delar) samt ram med papper och lite annat smålull. En trevlig överraskning var svingen, den är inte original och nog inte helt vanlig... Ska forska lite mer i exakt vad det kan vara för något, men ägaren hintade om att den kan vara värd en del. Bilderna och reseskildringen får dock dröja till imorgon, kom precis hem och är trött som ett as så jag har inte ens lastat ur eller letat igenom lådorna med delar något vidare noggrant:gnissla

Ja, du får säga upp dig och komma med på skrotletaräventyr istället:D

G'natt!

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Får ta och kika på det och hoppas att det är så enkelt...

JA, tack för idag!:tummenupp

Ja, typ:gnissla

Inte fan har du kört din egen i alla fall, den saken är säker:D

V-Max är balla som fan, skulle själv kunna tänka mig en. Första generationen är mumma:kär

Du behöver en billigare bruksbil:7peta

Reservdelshoj, 73:a med lite reservdelar!:) Inte komplett på något vis, men en mer eller mindre komplett motor (om man behöver delar) samt ram med papper och lite annat smålull. En trevlig överraskning var svingen, den är inte original och nog inte helt vanlig... Ska forska lite mer i exakt vad det kan vara för något, men ägaren hintade om att den kan vara värd en del. Bilderna och reseskildringen får dock dröja till imorgon, kom precis hem och är trött som ett as så jag har inte ens lastat ur eller letat igenom lådorna med delar något vidare noggrant:gnissla

Ja, du får säga upp dig och komma med på skrotletaräventyr istället:D

G'natt!

Tack själv! Glöm inte de andra fynden på vägen; ölkorven och batet!

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Klart man skulle vilja ha en billigare bruksbil, typ en trasig 6.2 liters diesel cheva:arsele
Det är snarare massa annat som kostar pengar i ärlighetens namn.
Måste ju göda mitt "kärleksbarn" och det kräver obsena mängder ölkorv, whisky och kolhydrater:brinnerup

Det är inte en Dresda sving som följde med? De var ju iof rätt vanliga när det begav sig. Roffes säljer nog fortfarande sånna som legat sen 70-talet:D

Idag ska jag på studentskiva i Åhus och är inte åter förän i morgon och då ska det säkert vara mysig middag med vitt vin och räkorstuket hemma med regeringen.
Men på söndag kanske jag kan slinka iväg i med svepskälet att jag ska gå ner och källsortera...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Klart man skulle vilja ha en billigare bruksbil, typ en trasig 6.2 liters diesel cheva:arsele
Det är snarare massa annat som kostar pengar i ärlighetens namn.
Måste ju göda mitt "kärleksbarn" och det kräver obsena mängder ölkorv, whisky och kolhydrater:brinnerup

Det är inte en Dresda sving som följde med? De var ju iof rätt vanliga när det begav sig. Roffes säljer nog fortfarande sånna som legat sen 70-talet:D

Idag ska jag på studentskiva i Åhus och är inte åter förän i morgon och då ska det säkert vara mysig middag med vitt vin och räkorstuket hemma med regeringen.
Men på söndag kanske jag kan slinka iväg i med svepskälet att jag ska gå ner och källsortera...

6.5 om jag får be, med turbo!:mad: :hihi
Vafan, vore den bara pålitlig att köra med så... Sen så är det du som gnäller över pengabrist, inte jag:hihi

Javafan, drog du bara ner lite på finkäket och findrickat så skulle nog plånboken feta till sig i samma takt som magen minskar:D

Jag har ingen aning, du kan ju försöka identifiera den på bilderna nedan:)
Skicket är inte jättefint, en hel del ytrost. Men det gör ju bara att samvetskvalen inte är lika stora när det antagligen blir omlackering på den:tummenupp

Låter trevligt! Då tycker jag att vi försöker spika söndag:tummenupp Är upptagen under dagen, men på kvällen tycker jag vi tar ett par öl i verkstaden, skruvar och letar igenom alla lådor efter små pikanta detaljer:banana

Bilder på en ganska rutten hoj med spännande sving:

Bifogat

• IMAG0113.jpg
    IMAG0113.jpg
    202.6 KB · Visningar: 237
  • IMAG0120.jpg
    IMAG0120.jpg
    222.9 KB · Visningar: 192
  • IMAG0119.jpg
    IMAG0119.jpg
    212.1 KB · Visningar: 173
  • IMAG0118.jpg
    IMAG0118.jpg
    202 KB · Visningar: 173
  • IMAG0115.jpg
    IMAG0115.jpg
    188.9 KB · Visningar: 183
  • IMAG0114.jpg
    IMAG0114.jpg
    218.4 KB · Visningar: 194

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Och här är ett axplock av detaljer jag hittat:

Mätare, i lösvikt:D

IMAG0121.jpg

Förgasardelar, kan vara bra att ha:tummenupp

IMAG0122.jpg

Nya såna där små lock till toppen, trevligt!

IMAG0123.jpg

Och ett par ganska spännande handtag:tummenupp

IMAG0124.jpg

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Dresda sving.:tummenupp

Jag gör härmed anspråk på fälgarna.:banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Dresda sving.:tummenupp

Jag gör härmed anspråk på fälgarna.:banana

Googlade runt lite och tror du har rätt:tummenupp Verkar vara lite raritet över dem numera, kan tydligen inbringa ganska bra priser i fint skick... Kul med spännande delar!:banana

Det får vi allt se, beror på vad jag ska göra av ramen som blir över:FU

Nåja, demonteringsarbetet påbörjat! Gott om phulmek vare här ja...:gnissla Men men, jag ska ju inte använda sådär jättemånga småprylar såsom skruvar och annat från den här hojen, och de väsentliga delarna (ram, sving osv) verkar vara i bra skick:)

Bifogat

• IMAG0125.jpg
    IMAG0125.jpg
    165.6 KB · Visningar: 193

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Mitt problem är att jag inte bor på samma ort som jag har hojen, och nu på sista tiden har jag haft alldeles för mycket att göra och inte kunnat ta mig ut till den... Johansson har ju i alla fall bygget i sitt garage, han kan ju gå ut och pyssla när fan som:7peta

Men helt riktigt, jag ska skärpa mig:D

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81

Mitt problem är att jag inte bor på samma ort som jag har hojen, och nu på sista tiden har jag haft alldeles för mycket att göra och inte kunnat ta mig ut till den... Johansson har ju i alla fall bygget i sitt garage, han kan ju gå ut och pyssla när fan som:7peta

Men helt riktigt, jag ska skärpa mig:D

Gör det, den här är en av de få trådar jag prenumererar på :tummenupp Det ligger något spännande över bygget, ungefär som att i storfyllan vara på en fest med 50% kvinnor och 50% högklassiga transor. Resultatet blir nog snyggt men man veti fan VAD det blir innan det är klart :tungan

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
6.5 om jag får be, med turbo!:mad: :hihi
Vafan, vore den bara pålitlig att köra med så... Sen så är det du som gnäller över pengabrist, inte jag:hihi

Javafan, drog du bara ner lite på finkäket och findrickat så skulle nog plånboken feta till sig i samma takt som magen minskar:D

Jag har ingen aning, du kan ju försöka identifiera den på bilderna nedan:)
Skicket är inte jättefint, en hel del ytrost. Men det gör ju bara att samvetskvalen inte är lika stora när det antagligen blir omlackering på den:tummenupp

Låter trevligt! Då tycker jag att vi försöker spika söndag:tummenupp Är upptagen under dagen, men på kvällen tycker jag vi tar ett par öl i verkstaden, skruvar och letar igenom alla lådor efter små pikanta detaljer:banana

Bilder på en ganska rutten hoj med spännande sving:

Har du draggat en sjö, lr tömt en kanal:va
..En härlig utmaning!:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gör det, den här är en av de få trådar jag prenumererar på :tummenupp Det ligger något spännande över bygget, ungefär som att i storfyllan vara på en fest med 50% kvinnor och 50% högklassiga transor. Resultatet blir nog snyggt men man veti fan VAD det blir innan det är klart :tungan

:rofl

Tackar och bockar:tummenupp Ska göra vad jag kan:)

Har du draggat en sjö, lr tömt en kanal:va
..En härlig utmaning!:D

Både och?:va :D

Ja!:D

Last edited:

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Sluta spela fickpingis, släpp sargen och kom in i matchen och sluta störa _johansson_:7peta:whip

Händer det något i garaget eller du bara har semester i källaren?

Och kom nu inte med nått tjat om att jag är slö och inte får min hoj klar, jag har 2 jobb med 12 mil emellan och varierande arbetstider!:gnissla:fatta!

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum