Det är bladstålet som spruckit inte blocket.Ajdå det är inte bra...
Hur gick det med bladmetallen du lagt i?
/R
Var lite otydlig där
Det är bladstålet som spruckit inte blocket.Ajdå det är inte bra...
Hur gick det med bladmetallen du lagt i?
/R
Spar delarna så kan jag kanske få titta lite på det där när det passar..
/R[/QUOTE
Jo vi får se,blocken är slut det vet jag,men att kolven
tagit i toppenmåste vara rejält glapp då.
Satte dit en cylinder fotspackning som jag inte mätte
tjockleken på.
Men även om det varit 0,6mm så ska det inte ta i toppen.
Std 0,8mm
Efter några månaders väntan har delarna till rs'en kommit fram. Det kanske kan bli en hoj i år iallafall om det inte mekas sönder något annat.
Jag krängde på nya Michelin Power One Competition igår. Det var fanimig stört omöjligt att få bakdäcket att poppa ut på fälgen. Jag höll på med spännband och studsade hjulet för att få det på plats, men det verkade helt lönlöst.
Av med däcket igen, mer smörja på kanten. Allt verkade flyta på finfint tills jag började fylla luft och studsade på hjulet. Det skramlade betänkligt. Däckjärnet som försvann i krängning två låg inne i däcket. Det hade ju bara fattats att däcket poppat ut på fälgen på första försöket där, asså. Nu gjorde det ju inte det, så det var bara att kränga av ena sidan på däcket och fiska ut däckjärnet.
............................................................................................................................................... ... .. .. . . .
Själva motorcykeln är fin och fungerar, dock. Nu ska jag vinna 250-klassen på Actionpics körning på Gelleråsen på måndag. Ni behöver inte hålla tummarna, jag har full koll på det mekaniska. Jag är dessutom ett motorcykelgeni utan like, så i min rapport efter körandet kommer ni kunna läsa om nya rekordtider och feta powerslides och wheelies ut ur kurvorna.
Stay tuned.
Edit: Varför heter det "garagestatus"? Garagemisär vore mer träffande.
Det skramlade betänkligt. Däckjärnet som försvann i krängning två låg inne i däcket. Det hade ju bara fattats att däcket poppat ut på fälgen på första försöket där, asså. Nu gjorde det ju inte det, så det var bara att kränga av ena sidan på däcket och fiska ut däckjärnet.
Blodet kom när jag skulle dreva om. Skönt rundade bultskallar efter 4711 drevbyten gjorde att jag slant och skinnade my knuckles på de andra drevbultarna.
njutbart var det inte.
Hå hum. Bort med förgasare, ur med gängan. Naturligtvis hade jag inga hela muttrar, så jag gjorde ett tappert försök med epoxylim. Gjorde rent och blandade lim. Satte ihop muttern (som är i plast, alltså) och pysslade lite med annat medan limmet härdade. Sen var det dags för montering. Muttern höll i cirka 35 sekunder efter montering. Jag grävde fram en annan trasig mutter, men den lagade jag med cyanoakrylat (aka superlim) istället.
Pilla på chokeplunger och fjäder igen. Mycket pilligt och skakigt om man är gammal som jag. Den här muttern gick faktiskt inte sönder, och jag kände mig mycket nöjd. Med förgasaren på plats igen såg jag att de två förgasarna var en smula osynkade. Rättade till det. Efter det tyckte jag att gasvajrarna låg lite fult, så jag drog om dom också vilket naturligtvis ledde till att synkningen försvann igen. Efter mycket pysslande med det och att få på luftburken så var jag nästan klar! Bara att montera kåporna.
Mina kåpor är Wille Schennings ful-set från 2006 och väger cirka 26 kilo. Den ursprungliga apriliaformen är ersatt av en mer naturinspirerad formgivning orsakad av minst tio reparationer. Per säsong. Det får till följd att kåpglaset n-ä-s-t-a-n passar. Kåpglaset är nytt och original, vilket innebär att det är ganska dyrt. Att få alla skruvar att passa är i princip omöjligt om man inte gör det i rätt följd och böjer och drar i kåpan samtidigt. Jag tappade skruvar, muttrar och brickor om vartannat under den halvtimme jag brottades med det.
Att sen få fast kåpan på hojen följer samma mönster. Dra, sikta med skruv, försöka få gäng på't, osv. Nu sitter allt ihop, men jag ska nog gå över allt en gång till så jag inte missat nåt. Vad som helst kan när som helst hoppa loss för att allt är så skevt.
Själva motorcykeln är fin och fungerar, dock. Nu ska jag vinna 250-klassen på Actionpics körning på Gelleråsen på måndag. Ni behöver inte hålla tummarna, jag har full koll på det mekaniska. Jag är dessutom ett motorcykelgeni utan like, så i min rapport efter körandet kommer ni kunna läsa om nya rekordtider och feta powerslides och wheelies ut ur kurvorna.
Stay tuned.
Edit: Varför heter det "garagestatus"? Garagemisär vore mer träffande.
FULMEK fick ett nytt ansikte. Blir nog lätt att sälja denna patinerade pärla när orken försvinner
Fotpinnar?
Nu blev jag stött. Visst är det fulmek att limma ihop saker, men jag är i större tidsnöd än du. Däckjärnet i däcket tog jag som sagt ur, så där är det inga problem.
Patinerad är den definitivt, men jag står för 0% av det. Än så länge.
Nå, hur gick det för teamchefen, vann du?...Nu ska jag vinna 250-klassen på Actionpics körning på Gelleråsen på måndag. ... i min rapport efter körandet kommer ni kunna läsa om nya rekordtider och feta powerslides och wheelies ut ur kurvorna.
Stay tuned.
Nå, hur gick det för teamchefen, vann du?
Bla bla
Allt verkade flyta på finfint tills jag började fylla luft och studsade på hjulet. Det skramlade betänkligt. Däckjärnet som försvann i krängning två låg inne i däcket. Det hade ju bara fattats att däcket poppat ut på fälgen på första försöket där, asså. Nu gjorde det ju inte det, så det var bara att kränga av ena sidan på däcket och fiska ut däckjärnet.
Bla bla
Har slipat och lackat kåpor idag. Vilket grisgöra. Tank och "bajsande-ko/gepard" sadel klar för riktig färg. Överkåpan har jag lagt grundfärg på som måste slipas och underdelen är grundslipad.
Väntar på framskärm och bakskärm från Grevens för att göra det helt komplett.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |