Då har det grävts lite djupare ner i motordelarna. Och inga direkta fel hittade.
Nåväl, när motorn ändå är i bitar passar jag på att byta vevlager och ramlager. Vevlagren som demonterades såg ut som nya, kulhållaren frisk och fin.
Ramlagren såg också friska och fina ut och en koll på packboxarna sa att de nog var ok.
Kollade i reservdelslådan och hittade 2 nya packboxar så varför inte byta dem också.
Vid en jämförelse mellan nya och gamla packboxar hittades felet.
Ja, tändsystemet är för klent för att elda på en fet blandning med växellådsolja. Packboxarna har slitits ut
Får väl byta dessa lite oftare då.
Nu är man nöjd, motorn med nya lager sitter i hojen och felet hittat och åtgärdat.
Då är det bara sista finputset kvar och sedan ytterligere en hoj att bygga ihop under morgondagen för att sedan lasta och åka mot Donington.
Skönt att utväxlingarna på senaste banorna stämmer med Donington