Garagestatus för tvåtaktarna

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Kolvbultslager Honda RS125

Jahapp, då hade paketet från TSRWorldWide kommit då och jag var för en stund sedan i full färd med att byta kolv och lameller. Imponerande att ett paket kan ta sig hit från Japan på fem dagar! Det visade sig dock tyvärr att undertecknad varit en tattare och glömt att även beställa kolvbultslager :(
Vet ni om det är ett standardlager som man kan få tag på i närmaste industrivaruhus eller kanske hos första bästa hondaförsäljare? Tur att det var mitt eget fel iaf. Är inte så sugen på att beställa ett bara ett litet skitlager från Japan.

/T Attare
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Du skulle ha postat i tisdags, då kunde jag tagit med mig. Sitter i föräldrarnas sommarstuga nu uppe i Ö-vik. :D
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Har ett svagt minne att jag kanske har lager liggande i garaget. Ska se om jag kan få tag på nycklar bara.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jag har en bunt. PMa mej adress, sa postar jag ett till dej for free.

MVH/Lasse
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Jag har en bunt. PMa mej adress, sa postar jag ett till dej for free.

MVH/Lasse

Tack för det Svedberg men redan inatt så trillade det in ett PM från en räddare i nöden. Stort tack till Cinquantadue.
Nu ska jag fortsätta bråka med grabbens KTM. Förra ägaren vet nog inte vad en momentnyckel är, j****r vad allting sitter fast, grrrrrrr.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lite garagemys har vi fått till idag.

* Justerat kopplingen, igen, su nu blir det riviga starter.
* Kollat cylindrar och toppar efter de senaste träningarna. Ser fint ut.
* Tagit av och rengjort förgasarna. Upptäckte att en liten skruv saknades till ena flottörhuset så det var ju bra att jag såg det.
* Borrat och anpassat en bakskärm. Får se om jag kör med den.
* Limmat en spricka i en av luftburkarna.
* Börjat anpassa den fina snorkeln så att den ska passa istället för den gamla kraschade..
* Trimmat! Bytt munstycken i förgasarna till en storlek mindre...

CIMG2891.jpg
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Lite garagemys har vi fått till idag.

* Justerat kopplingen, igen, su nu blir det riviga starter.
* Kollat cylindrar och toppar efter de senaste träningarna. Ser fint ut.
* Tagit av och rengjort förgasarna. Upptäckte att en liten skruv saknades till ena flottörhuset så det var ju bra att jag såg det.
* Borrat och anpassat en bakskärm. Får se om jag kör med den.
* Limmat en spricka i en av luftburkarna.
* Börjat anpassa den fina snorkeln så att den ska passa istället för den gamla kraschade..
* Trimmat! Bytt munstycken i förgasarna till en storlek mindre...

CIMG2891.jpg
#56 Gustav O Mechanical DNF (seizure due to lean mixture and rear fender stuck between swingarm and wheel)

Edit: Terminal clutch slip, too.


:FU
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Lite garagemys har vi fått till idag.


* Trimmat! Bytt munstycken i förgasarna till en storlek mindre...

Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?


Han kanske vet att han körde alldeles för fett gången innan? Varför kommentera om du inte vet förutsättningarna?

Och ja, både Gustav och jag förstår att man bestyckar efter väderförhållandena.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#56 Gustav O Mechanical DNF (seizure due to lean mixture and rear fender stuck between swingarm and wheel)

Edit: Terminal clutch slip, too.


:FU
Mycket möjligt. :5sure

Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?
Det är såklart inte helt riktig förfarande men den har gått väldigt fett under sommaren. Blir det regn får jag väl byta igen.
 
Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Han kanske vet att han körde alldeles för fett gången innan? Varför kommentera om du inte vet förutsättningarna?

Och ja, både Gustav och jag förstår att man bestyckar efter väderförhållandena.

Vad var det för väder i det garaget då?:va
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?


Kört på bana med lång raka och därmed hyfsat stora munstycken, sedan fixar man setupen med mindre munstycken för Sviestad som numer har en kort raka.

Kanske finns noteringar om bra fungerande bestyckningar tidigare gånger man kört på en viss bana viss del av året.


Som sätter bestyckningen hemma, och de flesta gångerna stämmer det :banana
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Farsinerande...

Jag tycker den här tråden är ganska farsinerande..
Jo jag vet att det stavas annorlunda men dialogen mellan alla rutor består i att ALLA andra än dom tilltalade svarar på frågor som ställs av andra???

Varför kan inte dom som fått frågorna få svara själva på vad som skett eller blivit gjort:va
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top