Hej
Mattias!vad har cyckeln haft för meriter tidigare?
Typ förare,bästa placering,vilket land har den gått i.
Min ser ut som en hög med skrot i nuläget.
Edit igen: Jag bad en stilla bön att ingen skulle komma in och se mig iförd full utrustning. Sen la jag upp en bild på det hela på internet. Smart!
Det står "2,04" och "0,7" på cylindern. Vad 2,04 skulle kunna vara har jag inte listat ut än. 0,7 känns ju troligt som klämspalt.
...
Jag förstår. Men hur bär jag mig då åt för att minska klämspalten och samtidigt sänka kolvhöjden 0,04 mm? Det går väl inte att ändra det ena utan att ändra det andra åt fel håll, så att säga?2,04 är kolvhöjden som jag mätte upp på din motor. Dvs högsta punkten uppe på den kolven sticker upp 2,04mm från cylindern. På din Jha-cylinder ska den var 2,10mm.
0,7mm är klämspalten uppmätt med tenn. Mellan 0,65-0,70 är okej för din motor med den Jha cylindern. Fick sätta dubbla 0,4mm cylinderfotspackningar för att det skulle bli det.
Så din motor är dubbelkollad. Normalt sen räcker det att mäta upp antingen klämspalt eller kolvhöjden när du sen byter kolv.
Jag förstår. Men hur bär jag mig då åt för att minska klämspalten och samtidigt sänka kolvhöjden 0,04 mm? Det går väl inte att ändra det ena utan att ändra det andra åt fel håll, så att säga?
Då jag inte har något garage just nu som jag kan gå ner i och fördriva tiden så gjorde jag en banner åt 125 klassen inför den stundande säsongen. Och ja vapenskölden kommer från pensionistorganisationen, hoppas de inte stämmer mig....
*duckar*
(Sen har jag plockat bort allt som behöver lite polyester, epoxi eller kärlek. Jag gnuggar på ramen också, så den blir factory och najs.)
Eehh?+ Ska ru polera ramen Trodde det bara var raggare och bögar som gjorde Å att du e' raggare tror jag junte du e'
/M
Nej! Den ska inte vara högblank. Då attraherar den skator och zigenare och det vill man ju inte. Men den ska ju inte vara oxiderad och dan heller.
Jag är bög, kan man säga. Putsbög.
Nej! Den ska inte vara högblank. Då attraherar den skator och zigenare och det vill man ju inte. Men den ska ju inte vara oxiderad och dan heller.
Jag är bög, kan man säga. Putsbög.
Din ram var behandlad med något medel för att ha en gråmatt yta. Det var väldigt inne i GP-VM 2006-07. Ett Spanskt GP-team gjorde behandlingen av din ram. Vet inte exakt vad dom använde för något. Har frågat en mekaniker och han sa bara att han skulle berätta det senare. Kanske han vill svara på vad det var dom använde, nu när det kanske är ute med att göra så.
Wildcard-kraschad vilken merit va!Delar av den har gått i England med en gosse vid namn Kyle Kentish vid spakarna. Det förnämsta är väl att den blivit wildcard-kraschad i VM på Donington 2006.
Den är mycket renare nu än innan. Ren som en vissla!
Snyggt! Jag gillar verkligen att garaget inte är fyllt med oväsentligheter som bilar, utemöbler och annat skräp som folk får för sig ska in i garage.Eget garage så nu kanske det händer lite mer igen.
En hel del kvar att göra.
Snyggt! Jag gillar verkligen att garaget inte är fyllt med oväsentligheter som bilar, utemöbler och annat skräp som folk får för sig ska in i garage.
Spis och diskmaskin är användbart i mekandet så det är ju bonussaker.Tackar, men det står en gammal tvättmaskin och spis där inne. Tvättmaskinen skall dock ut i pannrummet för lite grövre tvätt som garagemattor etc men spisen blir i garaget, perfekt för att värma blockhalvor etc. Skall bara byta elcentral till en lite grövre. Har även ett kylskåp med lite meköl så det går att bo där ute om det skulle krisa
Spis och diskmaskin är användbart i mekandet så det är ju bonussaker.
Vad ska du hitta på nästa år i hojväg då? 125PRO eller 250R?
Ja vi lär väl ses på B-racet i sommar hoppas jag.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|