Garagestatus för tvåtaktarna

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hej:)

Mattias!vad har cyckeln haft för meriter tidigare?
Typ förare,bästa placering,vilket land har den gått i.

Min ser ut som en hög med skrot i nuläget.

Delar av den har gått i England med en gosse vid namn Kyle Kentish vid spakarna. Det förnämsta är väl att den blivit wildcard-kraschad i VM på Donington 2006.

Den är mycket renare nu än innan. Ren som en vissla!

Bifogat

• PICT0004.JPG
    PICT0004.JPG
    199 KB · Visningar: 119
  • PICT0005.JPG
    PICT0005.JPG
    200.4 KB · Visningar: 116

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Edit igen: Jag bad en stilla bön att ingen skulle komma in och se mig iförd full utrustning. Sen la jag upp en bild på det hela på internet. Smart!

Det gör inget, här är du ju bland likasinnade, om garagedörren hade flugit upp och det hade varit en icke införstådd, då hade du fått känna dig riktigt dum...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det står "2,04" och "0,7" på cylindern. Vad 2,04 skulle kunna vara har jag inte listat ut än. 0,7 känns ju troligt som klämspalt.
...

2,04 är kolvhöjden som jag mätte upp på din motor. Dvs högsta punkten uppe på den kolven sticker upp 2,04mm från cylindern. På din Jha-cylinder ska den var 2,10mm.

0,7mm är klämspalten uppmätt med tenn. Mellan 0,65-0,70 är okej för din motor med den Jha cylindern. Fick sätta dubbla 0,4mm cylinderfotspackningar för att det skulle bli det.

Så din motor är dubbelkollad. Normalt sen räcker det att mäta upp antingen klämspalt eller kolvhöjden när du sen byter kolv.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
2,04 är kolvhöjden som jag mätte upp på din motor. Dvs högsta punkten uppe på den kolven sticker upp 2,04mm från cylindern. På din Jha-cylinder ska den var 2,10mm.

0,7mm är klämspalten uppmätt med tenn. Mellan 0,65-0,70 är okej för din motor med den Jha cylindern. Fick sätta dubbla 0,4mm cylinderfotspackningar för att det skulle bli det.

Så din motor är dubbelkollad. Normalt sen räcker det att mäta upp antingen klämspalt eller kolvhöjden när du sen byter kolv.
Jag förstår. Men hur bär jag mig då åt för att minska klämspalten och samtidigt sänka kolvhöjden 0,04 mm? Det går väl inte att ändra det ena utan att ändra det andra åt fel håll, så att säga?

Edit: Du hann ändra innan jag skrivit klart.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Jag förstår. Men hur bär jag mig då åt för att minska klämspalten och samtidigt sänka kolvhöjden 0,04 mm? Det går väl inte att ändra det ena utan att ändra det andra åt fel håll, så att säga?

Man får sätta annan cylinderfotspackning. Detta var det närmsta jag kom med dom packningarna som jag hade till din hoj. Det blir rätt på båda då.

Jepp, hann ändra med! Beskrev för platt kolv kom jag på. Då räknar man - från cylindern..Kom på att du hade ju en kolv med "dome". :)

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Då jag inte har något garage just nu som jag kan gå ner i och fördriva tiden så gjorde jag en banner åt 125 klassen inför den stundande säsongen. Och ja vapenskölden kommer från pensionistorganisationen, hoppas de inte stämmer mig:D....

*duckar*

:D:tummenupp:D

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
(Sen har jag plockat bort allt som behöver lite polyester, epoxi eller kärlek. Jag gnuggar på ramen också, så den blir factory och najs.)

Eehh?:confused:+ Ska ru polera ramen:skrämd Trodde det bara var raggare och bögar som gjorde:D Å att du e' raggare tror jag junte du e':lol Den e' juhh såh najs som den e':tummenupp

/M:hej

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Eehh?:confused:+ Ska ru polera ramen:skrämd Trodde det bara var raggare och bögar som gjorde:D Å att du e' raggare tror jag junte du e':3freak

/M:)

Nej! Den ska inte vara högblank. Då attraherar den skator och zigenare och det vill man ju inte. Men den ska ju inte vara oxiderad och dan heller.

Jag är bög, kan man säga. Putsbög.

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nej! Den ska inte vara högblank. Då attraherar den skator och zigenare och det vill man ju inte. Men den ska ju inte vara oxiderad och dan heller.

Pust blev lite orolig
Jag har av bumsat av min så den är färgfri ....men absolut inte polerad/putsad, rå yta ballast:yoparty

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj

Din ram var behandlad med något medel för att ha en gråmatt yta. Det var väldigt inne i GP-VM 2006-07. Ett Spanskt GP-team gjorde behandlingen av din ram. Vet inte exakt vad dom använde för något. Har frågat en mekaniker och han sa bara att han skulle berätta det senare. :va Kanske han vill svara på vad det var dom använde, nu när det kanske är ute med att göra så. :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Din ram var behandlad med något medel för att ha en gråmatt yta. Det var väldigt inne i GP-VM 2006-07. Ett Spanskt GP-team gjorde behandlingen av din ram. Vet inte exakt vad dom använde för något. Har frågat en mekaniker och han sa bara att han skulle berätta det senare. :va Kanske han vill svara på vad det var dom använde, nu när det kanske är ute med att göra så. :)

Häh, ojdå. Hoppas det inte var dyrt och exklusivt, för borta är det. Nu ser den mer ut som jag vill i alla fall. Att man kan slicka på den utan att få herpes eller motsvarande är också helt i min smak. Jag vet inte om jag vågar slicka på topp och cylinder, dock. Har du varit på kliniken nyligen?

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Delar av den har gått i England med en gosse vid namn Kyle Kentish vid spakarna. Det förnämsta är väl att den blivit wildcard-kraschad i VM på Donington 2006.

Den är mycket renare nu än innan. Ren som en vissla!
Wildcard-kraschad:kär vilken merit va!

Så här såg det ut när min hoj var i ropet.Anita Traasdahl körde
jänte cupen 2001 med andra placering totalt:tummenupp
Jag har en bula i ramen vid styrhuvudet(syns på bild)jag hoppas att
det är en äkta GP bula,men har inte fått det bekräftat än.

Bifogat

• anita7.jpg
    anita7.jpg
    35 KB · Visningar: 111

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Eget garage så nu kanske det händer lite mer igen.
En hel del kvar att göra.

Bifogat

• DSC_0587.JPG
    DSC_0587.JPG
    96.7 KB · Visningar: 138
  • DSC_0588.JPG
    DSC_0588.JPG
    103.2 KB · Visningar: 149
  • DSC_0589.JPG
    DSC_0589.JPG
    84.1 KB · Visningar: 113
  • DSC_0590.JPG
    DSC_0590.JPG
    167.6 KB · Visningar: 118

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Snyggt! Jag gillar verkligen att garaget inte är fyllt med oväsentligheter som bilar, utemöbler och annat skräp som folk får för sig ska in i garage.

Tackar, men det står en gammal tvättmaskin och spis där inne. Tvättmaskinen skall dock ut i pannrummet för lite grövre tvätt som garagemattor etc men spisen blir i garaget, perfekt för att värma blockhalvor etc. Skall bara byta elcentral till en lite grövre. Har även ett kylskåp med lite meköl så det går att bo där ute om det skulle krisa :)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tackar, men det står en gammal tvättmaskin och spis där inne. Tvättmaskinen skall dock ut i pannrummet för lite grövre tvätt som garagemattor etc men spisen blir i garaget, perfekt för att värma blockhalvor etc. Skall bara byta elcentral till en lite grövre. Har även ett kylskåp med lite meköl så det går att bo där ute om det skulle krisa :)
Spis och diskmaskin är användbart i mekandet så det är ju bonussaker. :)
Vad ska du hitta på nästa år i hojväg då? 125PRO eller 250R? ;)

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Spis och diskmaskin är användbart i mekandet så det är ju bonussaker. :)
Vad ska du hitta på nästa år i hojväg då? 125PRO eller 250R? ;)

Det blir ett ganska tungt år ekonomiskt så planen är att lära sig köra Aprilian och om det går bra så kanske det blir att göra bort sig i ett inhopp i 250r men framtiden får utvisa. Det kanske kommer något bra erbjudande som det inte går att tacka nej till :)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...