Nu har det hänt något i positiv riktning faktiskt. Ett paket från Nordgren Racing ligger på posten.
Och vad innehåller det då? Hondakolvar?
Nu har det hänt något i positiv riktning faktiskt. Ett paket från Nordgren Racing ligger på posten.
En RS125R, kanske!Och vad innehåller det då? Hondakolvar?
En RS125R, kanske!
Näh. Men faktiskt en HRC produkt....Och vad innehåller det då? Hondakolvar?
Näh. Men faktiskt en HRC produkt....
2-kanaler detoräknare?
Fint inslaget och allt. Julklapp till mig själv.
Jo jag hade en sådan men sålde den när jag tänkte trappa ner på körandet. Nu slog jag till efter att mailat Nordgren och frågat om han hade någon.Du har ingen Honda. Seså ge den till mig nu.
Har letat efter en sån beg men inte hittat.
Hade du inte en sån till salu för några år sen förresten?
Kan forresten inte ALLA langsamma hobbyakare med 2-taktsraser komma till Gotland och lattja!!? Tank att blaryka ner hela kalkbrottet
Det hade varit kul men det finns ju inga lediga platser. Säljs ju slut på några minuter varje år.
Kanske en hojshoppingresa till England kan vara nat? Eller sla en pling till Mark Jennings for hitskeppning?
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-RS125GP...ewItemQQptZUK_Motorcycles?hash=item255831d897
...
Bild 4: De fasta avgasportarna sitter nu fint i cylindrarna
...
...
Bild 5: Ena toppen var fin och gick att renovera
...
...
De 2 nya jag köpte av "racemodell" var fulla med gjutskägg, vägde mer
och hade en kolvbult värdig en stridsvagn (nästa dubbla vikten)
...
Varför inte fixa avgasventilerna så att dom fungerar? Motorn är ju byggd med tanke på dom. Dvs avgassystem, cylindrar och tändning är byggt och avstämt efter att ha ventiler i avgasportarna. Tror man förlorar en hel del i axelration och gasrespons på att köra utan.
Nu när du har topparna lösa är det tid att prova dina nya tändstift. Eftersom du har toppar där tändstiftet är vinklat vill du inte att stiftet kommer stanna i det läget att elektonen är neråt mot kolven och skymmer gapet. Så prova ut med oika stift så att du har ett gap så mycket som möjligt neråt. Ett stift som blir fel på en topp kan passa perfekt på nästa topp istället.
Bild på dessa?
Aldrig hört om racemodell på kolvar för en RGV/RS. I England i Supersport 400 använde dom kolvar från nån Yamaha TZ250 tror jag. Kolvar med en kolvring istället för 2st ringar som det är på orginalkolvarna.
Normalt på alla andra hojar så är en mera kittad modell av kolvar lättare också. Ända som jag vet nu som också har kolvar med gjutskägg är aprilias riktiga racers som har det så. Tror det är Mahle-kolvar dom kör med. En Gat-RS brukar ha ART-kolvar.
Hej Magnus!
Var handlade du avgassystemet, och vad kostade det?
Anders
Hej
När ni ändå är inne på aprilia 250 så!
Då undrar jag exakt var den här wiren
har för funktion?
Den har nämligen hoppat ur rullen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |