Garagestatus för tvåtaktarna

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Vad har ni för batterier i era hojar?
letar nått litet som passar i cutsen på tyga-kåpor då originalbatteriet e för stort. Tips tack?

bat-pac battery elimenator. nagon sorts kondensator. vet ej var man hittar en sadan men har hort en del har i engelandet som kor med dom och det funkar bra

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
bat-pac battery elimenator. nagon sorts kondensator. vet ej var man hittar en sadan men har hort en del har i engelandet som kor med dom och det funkar bra

Det går utmärkt att koppla in vilken 12V kondensator som helst med tillräckligt stor kapacitet. Och kapacitetbehovet lär inte vara stort om man bara skall driva instrumentering och dyl. Inhandlas i valfri elektronikbutik typ Elfa.

Annars hade jag nog snickrat ihop ett LiPo batteri om viktjakt är det primära. Celler går att beställa hyggligt billigt på ebay och sen får man ta en kväll med lödkolven.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
tack för tipsen!
jag är dock ute efter ett vanligt i standardförhållande bara i lite mindre storlek.
jag har väl egentligen ingenting att driva förutom lite motordetaljer? så AH är väl oväsentligt antar jag.
fick tips om att bygga nå eget förrut också men de verkade lite komplicerat och jag e inte hemma på el.
Ska försöka luska på elfa!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Då har man haft bettan ute och provstartat.
Jääkligt skönt att höra knattret efter att allt man lyssnat till hittils i år vart feltakt.

Passade även på att sätta lite rött på bakdelen och montera lite siffror.

Bifogat

• IMG014.jpg
    IMG014.jpg
    231.9 KB · Visningar: 78

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
så AH är väl oväsentligt antar jag.

det lar det vara, jag vet folk som har kort med batpac pa landsvags hoj, alltsa med ljus osv utan problem

anda problemet ar att utan batteri sa nollstalls shiftlight etc varje gang du stanger av motorn, sa for bekvamlighet skull sa ar det nog battre att mekka ihop ett litet batteri

edit: ja hur funkar det egentligen for shiftlighten staller man val in med motorn avstangd om jag kommer ihag ratt? batteri ar nog smidigare

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
det lar det vara, jag vet folk som har kort med batpac pa landsvags hoj, alltsa med ljus osv utan problem

anda problemet ar att utan batteri sa nollstalls shiftlight etc varje gang du stanger av motorn, sa for bekvamlighet skull sa ar det nog battre att mekka ihop ett litet batteri

edit: ja hur funkar det egentligen for shiftlighten staller man val in med motorn avstangd om jag kommer ihag ratt? batteri ar nog smidigare

Jag har ingen shiftlight :rolleyes:
kick och ingen annan onödig eldynga.
jag tror enbart det är avgasportarna som behöver batteri ?

(kanske skulle nämnt tidigare att de e alltså en rgv250)

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Sneak preview. Högerklicka -> Använd som skrivbordsunderlägg
Wow! va snygg den blev:tummenupp

Igår kom det lite delar till förgasaren,jag har en läcka som
inte vill ge sig.Det börjar bli bråttom nu till Sviesta nästa
Lördag(banträff med mchk-r):)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
For jakla fina bagge tva! Om ni far slip&lackabstinens kan jag skicka upp en bunt gamla kapor?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
For jakla fina bagge tva! Om ni far slip&lackabstinens kan jag skicka upp en bunt gamla kapor?

Mattias ÄLSKAR slipa, han ser lycklig ut varje gång han gör det så han gör det nog gärna.

Fast han kanske ska spara det till om någon månad när han kraschat sönder sina två set och behöver göra om från början. :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Men hallå! Blått depåstöd licksom?

Tvättäkta Biltema! Jag har ett litet mjukt stöd jag fick med hojen också, men det känns inte riktigt lika user friendly.

Mattias ÄLSKAR slipa, han ser lycklig ut varje gång han gör det så han gör det nog gärna.

Fast han kanske ska spara det till om någon månad när han kraschat sönder sina två set och behöver göra om från början. :)

Jag hatar processen, men kan liksom inte riktigt få nog av resultatet. Jag har varit och tittat lite på hojen idag med en djupt imponerad (maybe not) sambo i släptåg.

Jag har tre kåpset, för övrigt. Jag tänkte fulmåla det sista med sprejjjjburk för att se om det var värt pengarna med proffslacken.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Så här ser det ut i mitt mekrum i källaren just nu. Ligger liiite efter Sege och Mattias "fina" hojar just nu, och då ska jag tävla på Anderstorp om två veckor. :näsblod

Allt är som det som det ska vara alltså.:)

Bifogat

• DSC00200.jpg
    DSC00200.jpg
    171.5 KB · Visningar: 96

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Så här ser det ut i mitt mekrum i källaren just nu. Ligger liiite efter Sege och Mattias "fina" hojar just nu, och då ska jag tävla på Anderstorp om två veckor. :näsblod

Allt är som det som det ska vara alltså.:)

Jag kan hjälpa dig med att få till en snygg lack om du vill. :FU

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...