Magnus har en Aprilia RS250.
Då är det helt enkelt så att de inte gillar att arbeta över 11000 rpm.
M.a.o, inget fel på Magnus hoj.
Har tyvärr inte haft några andra att verifiera med men "de skall varva till 12000 iaf".
De sista 500varven skulle göra gott på Sviestad. Annars får det bli lite lärande 2t mek med tjockare baspackning och kanske oringa topplock för smidig kontroll till vintern. Har kommit över en till motor i okänt skick och ett par extra topplock.
Tanken som slog mig var om den mindre klämspalten ger så pass mindre volym i toppen att med dess portutformning begränsar toppvarvet effektivt så att det är därför de original ligger runt 1.5 i klämspalt, dvs att man måste höja baspackning samtidigt som man monterar tunnare topp-packning.
2t är lärande för en ex 4t.
Nu har jag läst hela tråden!
Aprillia RS250 är en rätt så snäll hoj gällande bestyckning & bränsle:
Så länge du kör på vanlig Mack-soppa!
Kör du med Aspen-Racing är du tok-körd, går bara inte att bestycka rätt!!
Testa med riktig bensin, bestycka, kör!
har du ställt upp oljepumpen för att få 4% ?
eller blandar du 4% olja i bensinen och inget premix?
Med så mycke olja så går den nog lite fett.
Med högre inblandning av olja kommer den gå MAGRARE. Inte att glömma att det är fin smörja för alla interna delars hållbarhet.
Har tyvärr inte haft några andra att verifiera med men "de skall varva till 12000 iaf".
De sista 500varven skulle göra gott på Sviestad. Annars får det bli lite lärande 2t mek med tjockare baspackning och kanske oringa topplock för smidig kontroll till vintern. Har kommit över en till motor i okänt skick och ett par extra topplock.
Tanken som slog mig var om den mindre klämspalten ger så pass mindre volym i toppen att med dess portutformning begränsar toppvarvet effektivt så att det är därför de original ligger runt 1.5 i klämspalt, dvs att man måste höja baspackning samtidigt som man monterar tunnare topp-packning.
2t är lärande för en ex 4t.
I tisdags upptäckte jag att det läckte om packboxen på utgående drevet så idag tog jag isär växellådan för att byta den. Är glad att jag gjorde det för så här såg mitt primärdrev ut när jag tog bort transmissionskåpan... Är glad att det inte blev mer kört i tisdags för det där kunde ha slutat i förskräckelse.
12k?? Har ett svagt minne att aif RGV:n klipper av tändningen på ena cylllen vid 11k, om man inte hade kit-CDI boxen. Å i den stog det oxå att inte "dra" över 12k
Själv så kommer jag från tävlingar på Sachsen Ring.
det gick rätt bra med en 16e plats av 59 startande..
Glömde bort..
Jag hade startnummer #18
Nästar race är nere i Italien i mitten av Juli på Adria Racing track.
Häpp!!
Det går bra nu.
Jag kan inte köra min motorcykel för att jag får kramp som fan i vaderna. Idag gjorde jag slag i saken och skaffade material för att tillverka fotpinnebakflyttarplattor. Ristade mönster i aluminiumplåt och hade mig. Tänkte såga ut, borra och gänga imorron.
Det flöt på, så jag tänkte att jag skulle fixa till kåpstaget som alltid lossnar från ramen framtill också. Jag bankade in kåpspjutet så långt det gick och drog åt klämman som håller allt på plats. Det verkade fint, så jag tog tag i kåpstaget och juckade lite på det. Gissa om jag blev besviken när det slitsade röret (det man sticker in kåpstaget i) som förut suttit svetsat i styrhuvudet lossnade.
Jag blev jättebesviken! Nu är jag sur också.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |