Garagestatus

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Lackade kåporna i dag, blev väll sådär kan man säga. Först spädde jag ut färgen för mycket så det rann som fasen, sedan för tjock så det kom klumpar ur spruten, men men, det får duga. Är man amatör så är man :yoparty
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Medin skrev:
Lackade kåporna i dag, blev väll sådär kan man säga. Först spädde jag ut färgen för mycket så det rann som fasen, sedan för tjock så det kom klumpar ur spruten, men men, det får duga. Är man amatör så är man :yoparty
Haha ...känner igen det där. Så går det när man (jag) ska spara på små färgslattar & inte kan hålla ordning på spädningen.

Min blev klar förra veckan.... helnöjd ! (...från fem meters håll ser det nästan felfritt ut :) ):
 

Bifogat

  • .2.JPG
    .2.JPG
    53.5 KB · Visningar: 207

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Zoidberg skrev:
Haha ...känner igen det där. Så går det när man (jag) ska spara på små färgslattar & inte kan hålla ordning på spädningen.

Min blev klar förra veckan.... helnöjd ! (...från fem meters håll ser det nästan felfritt ut :) ):
Hördu, den var fruktat snygg! :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Äntligen har vi skickat iväg Da Killed Sukka till Doktorn, diagnosen löd 0,5 i ventilpel, två tänder saknas i kopplingskorgen (ligger nog i oljetråget) två tändstift saknar elektroder, trots detta gick hojen som ett skott.

Kvar att göra är att buckla ut tanken, skaffa nytt kåpset och lacka.

ERF here we come :yoparty
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Medin skrev:
Lackade kåporna i dag, blev väll sådär kan man säga. Först spädde jag ut färgen för mycket så det rann som fasen, sedan för tjock så det kom klumpar ur spruten, men men, det får duga. Är man amatör så är man :yoparty

Det går inte fortare för att lacken är slät utan rinnmärken :)

/JPS
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Zoidberg skrev:
Haha ...känner igen det där. Så går det när man (jag) ska spara på små färgslattar & inte kan hålla ordning på spädningen.

Min blev klar förra veckan.... helnöjd ! (...från fem meters håll ser det nästan felfritt ut :) ):

Blev ju snyggt som f..n det där. Jag förstår att du är nöjd.
Skällv sprutade jag på ett lager till idag, eftersom det var några ställen där färgen inte fäste ordentligt. Hade givetvis inte rengjort spruten tillräckligt. När jag provsprutade på väggen såg det bra ut, men när jag började med första kåpan som kom det stora "klunsar" i mellanåt. Men det får duga. Nu är det ju samma färg på allt allafall och jag antar att det inte är färgen som gör en snabb :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Medin skrev:
Du frågade: Ska det stå "JPS" på dina kåpor?

Jag svarade: Nej det skall det inte. :tummenupp
Såhär var det:

Jag frågade Jörgen Player Special:
"Vad hände med JPS-lacken?"

Du svarade mig:
"Det är nära nu. Kåporna är spacklade och slipade, bara lacken kvar."

:confused:
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Nyteknik skrev:
Såhär var det:

Jag frågade Jörgen Player Special:
"Vad hände med JPS-lacken?"

Du svarade mig:
"Det är nära nu. Kåporna är spacklade och slipade, bara lacken kvar."

:confused:

Hahaha ok, nej jag svarade ju inte på din fråga, jag bara gjorde ett inlägg att mina kåpor var nästan klara.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Med spännband runt nacken gick det med lite möda att lyfta upp hojen på stöden jag lånat av Calle, den står INTE stadigt men lite spännremmar gör att det känns hyfsat tryggt.
Punkt 1. Byta styrlager.
Efter att ha knackat sönder det undre lagret (som ändå skulle bytas) så sitter jag nu med en minst sagt hårt sittande invändig lagerbana. Ska se om jag kan hitta ett bräckjärn i morgon annars vete 17 hur jag ska få bort den!
 

Bifogat

  • P1000486.jpg
    P1000486.jpg
    64 KB · Visningar: 86
  • P1000484.jpg
    P1000484.jpg
    78.3 KB · Visningar: 91
  • P1000487.jpg
    P1000487.jpg
    81 KB · Visningar: 89
  • P1000491.jpg
    P1000491.jpg
    86.2 KB · Visningar: 113

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Torkel skrev:
Med spännband runt nacken gick det med lite möda att lyfta upp hojen på stöden jag lånat av Calle, den står INTE stadigt men lite spännremmar gör att det känns hyfsat tryggt.
Punkt 1. Byta styrlager.
Efter att ha knackat sönder det undre lagret (som ändå skulle bytas) så sitter jag nu med en minst sagt hårt sittande invändig lagerbana. Ska se om jag kan hitta ett bräckjärn i morgon annars vete 17 hur jag ska få bort den!
...du har kanske redan provat, ...men jag hade värmt styrhuvudet (ej lagerbanan, ...i första skedet iaf) &så stum stöt/knackning på lagerbanan. Dra på lyte korrosionslösare ikväll &så så hjälper det nog till !
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fick tack vare god hjälp av ciseronen Ako isär min växellåda idag vilket var både givande och intressant.
Det intressantaste var en stor flisa som Ako hittade så snart lådan var ute ur blocket. Efter en inspektion kunde man konstatera att tvåans drev var ganska naggat i kanten, se bild.
Vidare var växellådan ganska lustigt utväxlad med extremt låg etta, förklarar varför jag har haft ganska lätt för att starta. Eftersom tvåan som pajat var den lägsta fick vi byta till en högre tvåa vilket innebar att gapet mellan ettan och tvåan skulle blivit gigantiskt, en drop med 3300 varv/m enligt TrackTimers växellådsguide, så nu är det en betydligt högre etta i lådan. Svårare starter men mer användbar etta torde bli resultatet. Vidare satt det drev i lådan som inte fanns med i instruktionsboken.
 

Bifogat

  • arbete-pågår.jpg
    arbete-pågår.jpg
    42.3 KB · Visningar: 81
  • tvåans-drev.jpg
    tvåans-drev.jpg
    51.9 KB · Visningar: 82
  • tvåans-drev2.jpg
    tvåans-drev2.jpg
    32.5 KB · Visningar: 67
  • utan-låda.jpg
    utan-låda.jpg
    41.8 KB · Visningar: 93
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top