Nyteknik
Bannad
Goodstuff skrev:Hej
På Sviestad hade vi inte isär oken eftersom jag inte hade några nya packningar, packningarna sväller om de komemr i kontakt med luft och jag hade då inte fått tillbaka dem i oket. Eftersom det är två kolvar som har repor så hade de i sin tur repat upp packningarna vilket gjorde att det blev ännu sämre funktion på bromsarna, dvs de gick inte tillbaka. Med nya kolvar och packningar kommer det problemet vara löst, skivornas rakhet skall kontrolleras mer noggrannt men de första mätningarna indikerar att de är raka.
Något mer du vill lära mig om mina bromsok?
Varför ta bort varvräknaren när den funkar? Jag behöver bara göra en nya gummiinfästning så sitter den som den ska och göra hålet för tempmätaren större så att den nya passar. Fler förslag på lösningar på problem du inte är insatt i?
Det såg ut som ni plockade sönder bromsarna fullständigt på Sviestad i maj. Men min okunniga blick vilseledde mig tydligen; igen.
Jag läste ditt inlägg som att du skulle byta ut varvräknaren mot en ny. Att köra utan var inte helt allvarligt menat även om det såklart skulle funka nästan lika bra; i alla fall för mig.
Lovar att inte ställa fler dumma frågor - pucko!