Måste väl nästan vara krav på att ha A kort för att ens få svara på frågan?
Garagets/epaforumets medlemmar är inte de skarpaste, de flesta kör volvo 740 och springer runt med varselkläder på fritiden.
Haha! Dagens! <3
Måste väl nästan vara krav på att ha A kort för att ens få svara på frågan?
Garagets/epaforumets medlemmar är inte de skarpaste, de flesta kör volvo 740 och springer runt med varselkläder på fritiden.
Kolla om de har en Minneslund på sitt forum.
Måste väl nästan vara krav på att ha A kort för att ens få svara på frågan?
Garagets/epaforumets medlemmar... de flesta kör volvo 740 och springer runt med varselkläder på fritiden.
Jag hatar när jag blir frånåkt av en momentnyckel, HATAR när det händer...
Och jag skrev mitt inlägg för att jag är förvånad att folk ens fokuserar på vridmoment. Rätta mig om jag har fel, men mitt intryck är att man i bilbyggarkretsar - särskilt i de kretsar där man bultar på stort turboaggregat på liten, ful japansk bil och till viss del även i V8-kretsar - har någon slags religiös inställning till vridmoment. Man har av någon outgrundlig anledning fått för sig att det är vridmomentet som driver ett fordon framåt och att det är fordonet med högst vridmoment som är snabbast.
De som hänger på motorcykelforum eller snöskoterforum eller har passerat en grundkurs i fysik vet däremot att det är effekten som driver ett fordon framåt och att det fordon med mest effekt (ner i marken) är snabbast. Vridmoment är en statisk storhet som är helt oberoende av tid och kan därför inte användas för att bestämma acceleration.
Som sagt, med en tillräckligt lång momentnyckel så kan jag utveckla ett så högt vridmoment att jag vrider av den utgående axeln på min motorcykel. Jag har däremot inte tillräckligt hög effekt för att vrida runt axeln så fort (så många varv per sekund) att jag accelererar motorcykeln fortare än dess motor.
Åter till ämnet.
Jag kan hålla med om att under 30km/h och ingen mötande trafik, så är det inte konstant livsfara att åka hoj.Visst, riskerna är något högre, men det är fortfarande ett kärringargument att kalla hojåkning för konstant livsfara.
Sen att vissa säger att dom bara skulle klara sig en månad är väl mer ett sätt att verka häftig/galen, samtidigt förnuftig nog att hålla sig borta från den sidan av sig själv
Jag har tänkt på en sak gubbar o gummor. Många som inte kör hoj skriver "jag skulle köra ihjäl mig direkt / skulle klara en månad" osv.
Skall man då se de som att de kör bil så jävla hårt och vårdslöst att när de sätter sig på en hoj så kommer den körstilen resultera i att de dör? undrar lite hur folk som aldrig kört hoj tänker
jag tolkar det uttrycket som att dom är totalt oförmögna att framföra ett fordon om det ej har 3 eller fler hjul (stödhjul) och skulle således ramla omkull och skrapa knäet så det skulle blöda. och blöda vet ju alla att man dör direkt av....
eller så är det ett uttalande som dom använder för att dom är fega men försöker verka tuffa och balla då uttrycket betyder att " jag kör konstant fullgas och fort överallt och skulle jag göra det på en mc så skulle jag köra ihjäl mig direkt"...
alltså, det är bara fegisar som sger så för att verka vara bad ass och ingen kan någonsin bevisa motsatsen eftersom dom som säger det aldrig kommer sätta sig på en mc även om dom får låna en... för dom kör ju ihjäl sig direkt.....
kort sagt................ dom som säger det är dom absolut fegaste och troligen dom som EJ skulle köra ihjäl sig på mc.
mina två teorier...
jag tolkar det uttrycket som att dom är totalt oförmögna att framföra ett fordon om det ej har 3 eller fler hjul (stödhjul) och skulle således ramla omkull och skrapa knäet så det skulle blöda. och blöda vet ju alla att man dör direkt av....
eller så är det ett uttalande som dom använder för att dom är fega men försöker verka tuffa och balla då uttrycket betyder att " jag kör konstant fullgas och fort överallt och skulle jag göra det på en mc så skulle jag köra ihjäl mig direkt"...
alltså, det är bara fegisar som sger så för att verka vara bad ass och ingen kan någonsin bevisa motsatsen eftersom dom som säger det aldrig kommer sätta sig på en mc även om dom får låna en... för dom kör ju ihjäl sig direkt.....
kort sagt................ dom som säger det är dom absolut fegaste och troligen dom som EJ skulle köra ihjäl sig på mc.
mina två teorier...
Det senare är vad jag tror också, kommentaren läggs i nästan alla fall av män som spydigt lägger kommentaren som att "det där är ingenting, det kan jag med men jag hade dött DireCkt!! för jag är ännu ballare".
Där sitter man på hojen med hjälmen i nävarna och är trött på att låtsas som att man inte har hört exakt samma mening hundra gånger förut.
jo precis som du säger så har man hört det hundratals gånger....
men när någon säger så till mig så brukar konversationen se ut som typ följande.
no name- jag skulle köra ihjäl mig direkt.
jag- jaså är du så dålig/värdelös på att köra???.
no name- neee, men alltså jag gillar ju att gasa...
jag- jasså, och du tror att du är den enda som gör det???.
no name- ne men alltså....... äh va fan alltså,,... ööhhh....
Jag har tänkt på en sak gubbar o gummor. Många som inte kör hoj skriver "jag skulle köra ihjäl mig direkt / skulle klara en månad" osv.
Skall man då se de som att de kör bil så jävla hårt och vårdslöst att när de sätter sig på en hoj så kommer den körstilen resultera i att de dör? undrar lite hur folk som aldrig kört hoj tänker
Aja förutom dom smått barnsliga inläggen i tråden på garaget så tycker jag ändå nivån på disskutionen hålls på en hyffsad nivå. Blir det nått tramsigt gnabb mellan sajterna går jag in o låser tråden.
Det är trots allt 50k användare på sh mot 200k på garaget så klart att det skiljer på nivån här och där. =)
https://www.youtube.com/watch?v=uj0ZyQhROBE
HAHA klockren!
Okej nu en litet ställningstagande här:
Jag tycker att sporthoj är en mycket trevligare och vänligare sida än Garaget.org
Om de har o göra med att de flesta som hänger här e mognare och äldre vet jag ej, men så tycker jag. inget ont om garaget, men de skulle behöva rensas lite medlemmar där
EDIT: eller så kanske de har o göra med att vi hojåkare är så nöjda med livet att vi inte behöver vara så otrevliga <-- vi får ju göra meningen med livet, åka hoj
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |