Gasa till Norge vecka 29

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ja, de va lätt värt allt regn, alla blöta kläder, tur man träffa trevliga norrmän som man fick sova hos!:Bugar
Jag håller bara med, vilka vyer, vilken natur, de måste upplevas.

Samt väg 22.. Jävla rolig väg att gasa sporthoj på:yoparty

Mattias å tommy, nästa år blir det en ny resa.
Trotts alla repor på hojen:tummenupp

Färg finns det ny :D Vi planerar inte nästa resa nästa år. Det får gå som det blir :tuttar

Micke_dee

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1 -00
Ja åker man hoj så får man ju stå ut med lite. Naturupplevelse kallas de ju så:)

Men man blir ju lite avis på touring gubbarna som är erfarna å kommer med riktiga regnställ;)

Åkte hem via Storlien å där var de kallt så man höll på å frysa ihjäl. De blir ju inte varmt i skinställ efter ett tag.

Vart ligger trollstigen, långt från trondheim?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Ja åker man hoj så får man ju stå ut med lite. Naturupplevelse kallas de ju så:)

Men man blir ju lite avis på touring gubbarna som är erfarna å kommer med riktiga regnställ;)

Åkte hem via Storlien å där var de kallt så man höll på å frysa ihjäl. De blir ju inte varmt i skinställ efter ett tag.

Vart ligger trollstigen, långt från trondheim?

Bara 4 timmar därifrån :)

http://www.oddmund.com/trollstigen/june97.se.html

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag har nu kørt snart 300 mil i norge på min ferie og kan bara sæga att oavsett væder så ær det vært alla poatisar i småland att køra hær,jag har kørt atlanthavsveijen och geiranger + en massa andra fantastiska vægar som bara finns hær,, kør på og sitt inte hemme og gråt øver att ni inte får någon att resa med ,, detta er oslagbart nær det gæller mc åka,,
det var mina 5 cent :)

åker nog hemmåt i morgon så man hinner rusta infør delta træffen ,, see you guys :)

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Håller med föregåande talare, kört över sex hundra mil i Norge i år, klart man måste vara rustad för alla typer väder, men är man det så finns det inget som slår Norge.

Ugh

• Gilla
Reaktioner: eha

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Håller med föregåande talare, kört över sex hundra mil i Norge i år, klart man måste vara rustad för alla typer väder, men är man det så finns det inget som slår Norge.

Ugh

Hur klarar man köra 600 mil på en Busa i Norge och aldrig gå över 80 km/h :va:va:va

Måste man inte plockas isär den efter detta och sota ur den :D:D:D

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Ska åka hem från jobbet från Bergen imorgon bitti. Ska genom Gol Laerdal, hemsedal till linköping själv...ingen i närheten som vill samåka?

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Wow...hoppas jag hinner dit till 17:00....niiice...:tummenupp

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Hur klarar man köra 600 mil på en Busa i Norge och aldrig gå över 80 km/h :va:va:va

Måste man inte plockas isär den efter detta och sota ur den :D:D:D

Aldrig under 80 trodde jag det var som gällde......

Ska åka hem från jobbet från Bergen imorgon bitti. Ska genom Gol Laerdal, hemsedal till linköping själv...ingen i närheten som vill samåka?

Nu vet inte jag hur du tänker åka, men om du har tänkt köra den långa tunneln på 2,4 mil, då tänker du om, det går att köra över fjället i stället där, den vägen e kanon.

Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
vi drar te norge 6-8 aug en snabbis bara om nån ska med hojta te :p

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
[YOUTUBE-ID]7Lc3Qqw2D7I&NR[/YOUTUBE-ID]
Bra möterskurva :D
Hihi, förra året blev vi sittande i 40min i den kurvan då en tysk i en husbil inte fattade att det var lättare att backa en husbil 15m ner än att tvinga 4! turbussar baklänges upp igen.

Förra veckan:

Bifogat

• tight.jpg
    tight.jpg
    225 KB · Visningar: 119
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kom hem i dag från Horten ,, efter en underbar resa,, flera sånna resor o jag kommer leva till 200 års ålder :)
fast 39 mil i ap regn var ju inte så skoj i dag,,
hjade gärna stannat en dag till om det inte var så att deltaträffen ovanför timrå hägrade :)

Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Aahh! Vill tillbaka nu! Vi funderar på att köra upp i sverige och sen rätt över mot stigen. Denna gång får det bli uppförsåkning. Gärna en dag med uppehåll vore trevligt ;) tankarna går även att köra ner mot Italien eller ge sig vid Schweiz/Österrike. Sommaren 2011 blir spännande hursom :tummenupp

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Här är tur jag har gjort åt klubben inför sommaren.

Det blir riktig transport första dagen, E18 till Norge, svänger söderut och tar färjan Moss - Horten. Vidare norrut till Kongsberg. Lång tur den dagen, men lättkörd. Vi kommer att sova tre nätter där, första dagens tur går över Hönefoss, norr till Gol, västerut till Geilo och tillbaka till Kongsberg. Dagen därpå går turen över Rjukan och runt tillbaks till Kongsberg. Dagen därpå går turen söderut till E18 igen, liten sträcka på den för att sedan svänga norrut mot och förbi Drangedal, svänger västerut vid Bostrak över fjället, tar sedan söderut och efterhand västerut till Evje. Den här dagens tur körde Marie och jag i år, helt fantastiska vägar är det. Sedan blir det en dag med touring som tar oss västerut, svänger sedan norrut och över fjället förbi Lysebotn, vid fint väder och bra form räknar vi med att köra ner och upp igen från Lysebotn, annars blir det över fjället ner till Setesdal för vidare färd söderut tillbaka till Evje. Sedan är tanken att bara krångla runt på en hel massa småvagar sista dagen innan vi sover sista natten i Norge. Vi har dock tänkt att sova en natt till innan vi kommer hem igen, om det blir i Norge eller Sverige återstår att se.

Får se hur många vi blir.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...