Jo det är möjligt att det är en eller annan skruv lös med det här bygget, 1000N dragkraft och ca 75% risk att motorn exploderar...
Jag kan omöjligen begripa hur något så litet kan ge så mycket effekt. Nästa projekt är väl att skicka upp saker i omloppsbana. Folk har ju skickat upp kameror. Vad sägs om att skicka upp en. Låta den gå ett varv runt jorden och sen ner igen?
Såg en cool bil på ebay som jag ställde en fråga om. Killen, Casey Putsch, var hur trevlig som helst och hänvisade till sin hemsida, www.putschracing.com. Där visade det sig att han byggt en turbindriven Batmobil! Lät rätt!
http://www.youtube.com/watch?v=nZSBpFMWk-M&feature=player_embedded#!
Såg en cool bil på ebay som jag ställde en fråga om. Killen, Casey Putsch, var hur trevlig som helst och hänvisade till sin hemsida, www.putschracing.com. Där visade det sig att han byggt en turbindriven Batmobil! Lät rätt!
jag och en till från jobbet funderar på om vi skall testa att bygga en simpel jetturbin utav ett turboaggregat, har du några enkla tips för att vi skall lyckas?
hur räknar man ut förbränningskammarens mått/volym?
vad är lämpligast drivmedel, diesel? krävs förvärmning?
hur bör utblåset vara format?
Hörru storfräsarn, du råkar inte kunna lite om vad som är bra, billigt och prisvärt när det gäller metallfräsar? Har länge varit sugen på en men alla är ju antingen satans dyra eller enorma monster på flera ton... Skulle behöva en lite mindre variant, en bänkfräsmaskin eller liknande. Och så inte alltför dyrt. Några tipps månne?
Hörru storfräsarn, du råkar inte kunna lite om vad som är bra, billigt och prisvärt när det gäller metallfräsar? Har länge varit sugen på en men alla är ju antingen satans dyra eller enorma monster på flera ton... Skulle behöva en lite mindre variant, en bänkfräsmaskin eller liknande. Och så inte alltför dyrt. Några tipps månne?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|