Det är en jäkla skillnad på 500 och 30 000... Rent spontant känns det som att skiten kommer explodera vid ett så högt varvtal Men seriöst, vad tror du om chanserna? Kommer den hålla för belastningen eller blir den sallad illa kvickt?
Förresten, så mycket som du fixar i verkstan så måste du väl ha provat något dylikt?
Naturligtvis funkar de, proffesokompressor Johansson gör inte bort sig i onödan..nu beställer jag billetter till England, allt e ju nextan klatt..
Mvh LillaFarbrorn
Jo jag menar det, nu är det ju bara formalia kvar innan hojen är klar för 200mph-klubben...
Ser stabilt ut!
Väldigt imponerad av din energi.
Hittar inte i tråden vad det var för egtmätare du köpte, letar efter en 52mm med ställbar varning på hög temp. Har du några bra alternativ?
Ja, resten är ju snabbt fixat och det är flera månader kvar till första eventet på Elvington. Hur mycket tid som helt ju Så jag börjar också leta biljetter nu. Får bli preliminärbokning. Första brukar vara i mitten/slutet på april.
Ojoj, 30000 varv med de dreven är ganska mycket... de ser ju mycket mer bastanta ut (mer vikt) än dreven i t.ex. en hojlåda som varvar kanske halva motorvarvet så din låda kommer att snurra 5 gånger så snabbt. Se till att balansera nåttsåinihelvete och smörj lika mycket.
Bygg nu!
Svartkrut känns ju lite urmodigt?
Du Johansson som har koll på det här med verkstadsgrejer, har du nån pdf på Karlebo handboken?
Är denna OK då
Du får nog se över lagringen i växellådan, särskillt på ingående axel. Lite lättning av kugghjulet är nog inte heller fel.
Pft, hela meningen med min lilla feskanon var ju att den skulle vara liten... Den där går nog inte så bra att skjuta salut med inomhus...
C3 är nog en bra ide. Alltid bra med folk som har erfarenheter av det man tänker göra. Kör han med oljedusch ?
Det blir väl en del labbande med olja och oljenivå gissar jag.
Det ser ut att vara en 2-steg växel med snedskurna kugg.
Snedskuret blir ju tyst och snällt men lägre verkningsgrad än raka-
Ser ju lite trångt ut för oljan eftersom den antagligen är tänkt att gå med nästa fullt hus. Med dina varvtal vore det kanske bättre med oljenivå under kugghjulen med oljepump och dusch.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|