Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Ort
- Sydöst
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Självklart! Som du ser på bilden här nedanför så satt det tidigare två stycken styrningar som vardera ledde om två av luftportarna från kompressorhuset in mot centrum på motorn.
Det fungerade men eftersom det nu var två ställen där ingen luft nådde utsidan av brännkammaren blev förbränningen lite uppfuckad, nu har jag gjort en 360° ring som styr av en tredjedel av luften som passerar ur alla luftportar istället.
Detta ger (förhoppningsvis) en mycket jämnare luftfördelning för brännkammaren. Får du ändå inte ihop hur det funkar med luftportar osv hjälper det kanske att se informationsfilmen en gång till.
Missade återigen att du skrivit, jag jobbar alldeles för mycket...
Men ok, då är jag med! Hade missat den där tidigare styrningen (den partiella), så nu förstår jag lite bättre vad för typ av förändring du gjort
Filmen är asbra