Herrejäklar så stolt man skulle bli om man kommer hem och jäntan byggt ihop en sån av lego...
Statusen är prexis hemkommen från en tiodagars bilsemester söderut, jag har aldrig varit längre ner i landet än Göteborg tidigare så det blev en sväng till Halmstad där jag och familjen passade på att hälsa på Lahi. En Eniro-koll kvällen innan avresan avstyrde dessutom en smärre felnavigering då jag tidigare var stensäker på att Halmstad låg på östkusten en bit nedanför Stockholm...
På hemvägen bjöd vi dessutom in oss till Elffors och jag fick förrutom husrum, mat och öl även provköra hans hojar! Det är fanimej fränt när framhjulet hänger i luften oavsett växel på turbo-firebladen!
Jag har för övrigt fått en uppsättning turbinhjul och kompressor till som jag ska ha som reserv ifall nåt skiter sig i motorn igen, en polare i Australien (inte samma som hjälpt mig med beräkningarna) har skickat dom efter att ha kommit över tre kompletta rotorsatser för bra pris. Bra mycket billigare än att köpa grejorna över disk här i Sverige.
Sen har jag ikväll tätat gjutugnen med byggfog så jag kan tippa i eldfast betong mellan tegelstenarna imorgon utan att det läcker ut emellan.
Jag har även byggt en 2 liters gjutdegel och är på god väg att göra färdigt ett lyfthandtag som ska träs in i hålen längst upp, lär väl komma nån bild på det också vad det lider...
Gokväll.