Gasturbinhoj = JETeskoj!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ser fint ut! Snart dags att gjuta lite roliga grejor då :brynad

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Såå. Har du djutit något ännu :7peta

Nu är det premiärgjutet, jag och bror gjöt en handdukshängare natten till lördag. Till nästa gång ska jag skaffa tjockare handskar, strålningsvärmen från en degel med ett par liter glödande aluminium är inte att leka med...:gnissla

Aj.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ajsomfan...:näsblod Men... Hur kunde det gå så långt egentligen? Gjorde det inte tillräckligt ont för att du skulle släppa eller byta grepp eller vad? ;)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ähhh Johansson är hård.
Gjutningsresultat ?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
När man väl höll på hälla alut var det för sent att ångra sig, det blir nog bra det där så länge inte ringfingret sväller så jag måste kapa loss titanringen med vinkelslipen...

Resultatet blev över förväntan, tyvärr glömde vi bort att ta nåt kort innan hängaren gavs bort i bröllopspresent. Tänk er ett stiliserat, halvslakt organ på en liten pidestal.:)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
När man väl höll på hälla alut var det för sent att ångra sig, det blir nog bra det där så länge inte ringfingret sväller så jag måste kapa loss titanringen med vinkelslipen...

Resultatet blev över förväntan, tyvärr glömde vi bort att ta nåt kort innan hängaren gavs bort i bröllopspresent. Tänk er ett stiliserat, halvslakt organ på en liten pidestal.:)

Hm, stod du modell själv eller brorsan?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Köp väteperoxid på apoteket.
Jättebra att tvätta sår med.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Dockor svarar dåligt.. däremot ja om inte effekten blir lidande av att hytten hämmar luftflödet in i turbinen?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kapar tråden lite smått, tog denna bilden i helgen...

Någon som vet vart man hittar mer info om bilen?

View attachment 369135

Jorå, det är Bosse Hårdéns bygge. Han har en sagolikt dåligt uppdaterad hemsida på www.itsallfun.se.

Stod det något om den var körklar eller inte? Sist jag pratade med honom väntade han på ett styrsystem från England och det var typ ett halvår sedan, står inget på hemsidan heller.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati